Στον σχεδιασμό της κυβέρνησης όσον αφορά τα μεγάλα οδικά έργα της χώρας που θα χρηματοδοτηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης, αναμέσα τους και ο ΒΟΑΚ αναφέρθηκε ο Υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στο συνέδριο της Capital Link
Ο κ. Καραμανλής επεσημανε ότι το μοντέλο των συμβάσεων παραχώρησης έχει λειτουργήσει, γιατί έτσι επιδοτείται η συντήρηση και λειτουργία των αυτοκινητοδρόμων. Ανέφερε ως παράδειγμα ότι και ένα μεγάλο κομμάτι του ΒΟΑΚ θα γίνει με σύμβαση παραχώρησης, επομένως θα έχει διόδια. Τόνισε όμως ότι τα διόδια πρέπει να είναι λελογισμένα και να γίνεται χιλιομετρική χρέωση, όπως ήδη εφαρμόζεται στην Ολυμπία Οδό.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι τα διόδια στην Ολυμπία Οδό κυμαίνονται από 2,10 ευρώ έως 2,20 ευρώ για τα ιδιωτικά αυτοκίνητα και από 1,40 ευρώ έως 2.20 ευρώ. Για τα φορτηγά η τιμή είναι ακόμα υψηλότερη. Οι τιμές αυτές ισχύουν για τους υπάρχοντες σταθμούς στην εν λόγω Οδό.
Ο κ. Καραμανλής εξήγησε, επίσης, πως θα «απογειώσουν» τα έργα οι προτάσεις καινοτομίας. Έφερε δε το παράδειγμα της μεταφοράς του αεροδρομίου Ν. Καζαντζάκης στο Ηράκλειο Κρήτης και της αξιοποίησης του χώρου, ένα έργο που χαρακτήρισε ως ένα “νέο μικρό Ελληνικό”.
Με το μοντέλο των προτάσεων καινοτομίας, που έχει εφαρμοστεί στην Ιταλία, όπως επισήμανε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, «αντί να καθόμαστε να τσακωνόμαστε τι θα γίνει αυτή η μεγάλη ιδιοκτησία στην παραλιακή της Κρήτης, θα καλέσουμε τον ιδιωτικό τομέα και θα μας κάνει μία κοστολογημένη πρόταση».
#pgnews