Έξι χρόνια συμπληρώνονται σήμερα από το τραγικό δυστύχημα της 26ης Αυγούστου 2010, όπου κατά την εκτέλεση του καθήκοντος έχασε τη ζωή του ο Σμηναγός (Ι) Αναστάσιος Μπαλατσούκας, ενώ τρεις ημέρες αργότερα ο Σμηναγός (Ι) Σήφης Αναστασάκης άφησε την τελευταία του πνοή στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο του Ηρακλείου, μετά από ηρωική αλλά άνιση μάχη…
Το δυστύχημα – που είχε συγκλονίσει όλη την Ελλάδα – συνέβη κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικής άσκησης της 340 Μοίρας στη θαλάσσια περιοχή νότια της Κρήτης, δυτικά της νήσου Χρυσή, όταν το μονοθέσιο αεροσκάφος F-16C του Σμηναγού (Ι) Αναστάσιου Μπαλατσούκα συγκρούστηκε στον αέρα με ένα διθέσιο F-16D, στο οποίο επέβαιναν ο Σμηναγός (Ι) Σήφης Αναστασάκης και ο Ανθυποσμηναγός (Ι) Παύλος Βοτζάκης.
Ο Σγος (Ι) Ιωσήφ Αναστασάκης, 35 ετών, έγγαμος με μία κόρη, με σύνολο ωρών πτήσεως 1.955 εκ των οποίων οι 1456 ώρες σε F-16, τραυματίστηκε και νοσηλεύθηκε για τρεις ημέρες σε κρίσιμη κατάσταση στο νοσοκομείο.
Ο Ανθσγος (Ι) Παύλος Βοτζάκης, 25 ετών, ανύπαντρος, με σύνολο ωρών πτήσεως 431 εκ των οποίων οι 119 ώρες σε F-16, δεν τραυματίστηκε ενώ για προληπτικούς λόγους, είχε μεταφερθεί στο 251ΓΝΑ στην Αθήνα. Σήμερα, εξακολουθεί να υπηρετεί στην 340 Μοίρα, στην 115 Πτέρυγα Μάχης στην αεροπορική βάση της Σούδας.
Τα αεροσκάφη που κατέπεσαν ήταν:
-Tο μονοθέσιο F-16C Block 52+ με s/n “522”, το οποίο αφίχθη στην Ελλάδα την 25 Φεβρουαρίου 2004 και είχε συμπληρώσει 1.315 περίπου ώρες πτήσεως.
-Tο διθέσιο F-16D Block 52+ με s/n “604”, το οποίο αφίχθη στην Ελλάδα την 19 Ιουνίου 2003 και είχε συμπληρώσει 1.130 περίπου ώρες πτήσεως.
Βιογραφικά
Ο Σήφης Αναστασάκης γεννήθηκε την 1η Νοεμβρίου 1975.
Γιος του Στέφανου και της Μαρίας, γεννήθηκε κι έζησε στη Γέργερη και στο Ηράκλειο. Το 1993 αποφοίτησε από το Καπετανάκειο σχολείο και σε ηλικία 18 ετών εισήχθη από τους πρώτους στη Σχολή Ικάρων, όπου αποφοίτησε ως Αρχηγός της Σχολής.
Τον Οκτώβριο του 1997 τοποθετήθηκε στην 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος στην Καλαμάτα, για προκεχωρημένη εκπαίδευση στα αεροσκάφη Τ-2 και τον Φεβρουάριο 1999 στο Σμήνος Μετεκπαίδευσης των Α-7 στην 115 Πτέρυγα Μάχης.
Μετά το πέρας της εκπαίδευσης επάνδρωσε την 340 Μοίρα Βομβαρδισμού μέχρι τον Ιούλιο 2001, οπότε μετατέθηκε στην 111 Πτέρυγα Μάχης στη Νέα Αγχίαλο, για εκπαίδευση στα αεροσκάφη F-16.
Από τον Οκτώβριο 2002 μέχρι τον Οκτώβριο 2003 υπηρέτησε στην 347 Μοίρα και στη συνέχεια επανήλθε στην 115 Πτέρυγα Μάχης και στην 340 Μοίρα, με την έλευση των νέων αεροσκαφών F-16 Block 52 plus, όπου και υπηρετούσε μέχρι την ημέρα του δυστυχήματος.
Μετά από την επιτυχή του εκπαίδευση στα Α7 και έπειτα στα F-16, διακρίθηκε τόσο για την εργατικότητά του, όσο και για την αρτιότητα του χαρακτήρα του, επελέγη δε από την υπηρεσία του και ως εκπαιδευτής καθώς η μεταδοτικότητα ήταν άλλο ένα χάρισμα που τον χαρακτήριζε.
Εκπροσωπούσε πάντα επάξια τη χώρα, λαμβάνοντας μέρος σε πάρα πολλές αποστολές, εντός κι εκτός Ελλάδας.
Ήταν έγγαμος πατέρας δύο τέκνων.
Ο Αναστάσιος Μπαλατσούκας γεννήθηκε στις 4 Οκτωβρίου 1977 στην Άρτα. Εισήλθε στην Σχολή Ικάρων το 1997 και αποφοίτησε το 2001, οπότε τοποθετήθηκε στην 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος στην Καλαμάτα, για εκπαίδευση στα αεροσκάφη Τ-2. Τον Αύγουστο 2002, μετατέθηκε στην 116 Πτέρυγα Μάχης στον Άραξο, όπου εκπαιδεύτηκε στα αεροσκάφη Α-7, για να επανδρώσει την 335 Μοίρα.
Τον Ιανουάριο 2006 τοποθετήθηκε στο Σμήνος Μετεκπαίδευσης της 115 Πτέρυγας Μάχης, όπου εκπαιδεύτηκε στα νέο-παραληφθέντα αεροσκάφη F-16 Block 52 plus, ενώ με το πέρας της εκπαίδευσής του παρουσιάστηκε στην 340 Μοίρα. Ο Αναστάσης Μπαλατσούκας, το δευτερότοκο παιδί της τρίτεκνης οικογένειας του Χριστόφορου και της Ντίνας, εγγόνι της Κατίνας του Πατσιόγα από τη Νεράιδα.
Από μικρό παιδί του άρεσαν τα αεροπλάνα και έπαιζε ολημερίς με αυτά. Και κάποια μέρα ήθελε να πετάξει σαν τον αετό, λεύτερος και δυνατός. Μπήκε στην σχολή Ικάρων το 1997 και για 13 ολόκληρα χρόνια διέσχιζε τους ελληνικούς ουρανούς. Ήταν ένας από τους καλύτερους και πιο έμπειρους χειριστές των F-16. Τον χαίρονταν οι δικοί του, τον αγαπούσαν οι φίλοι του και τον θαύμαζαν όσοι τον ήξεραν. Ο Σγος (Ι) Αναστάσιος Μπαλατσούκας, 33 ετών, έγγαμος, με σύνολο ωρών πτήσεως 1.202 εκ των οποίων οι 580 ώρες σε F-16.