- Κάθε τρεις μέρες στην Ελλάδα ένα παιδί καλεί για βοήθεια στις γραμμές υποστήριξης
- Αριθμοί «κόλαφος» για την ενδοχολική βία στην Κρήτη
- Αυξήθηκαν και οι καταγγελίες στην αστυνομία
- Προβληματισμός για τα περιστατικά βίας που δεν καταγγέλλονται
- Αυξήθηκαν και τα περιστατικά βίας μέσα στην οικογένεια
Τα στοιχεία για την ενδοσχολική βία σοκάρουν. Στη χώρα μας κάθε τρεις μέρες μέσα στο 2022 ένα παιδί καλούσε σε γραμμές υποστήριξης και βοήθειας, όταν και στην Κρήτη το φαινόμενο δείχνει το πιο σκληρό του πρόσωπο.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Κινητής Μονάδας Ψυχικής Υγείας Λασιθίου οι μηνιαίες παρακολουθήσεις παιδιών έως 17 ετών από 140 που ήταν το 2020 και 216 το 2021 έφτασαν τις 296 το 2022 ενώ τα νέα αιτήματα για παρακολουθήσεις από ειδικούς παιδιών υπερδιπλασιάστηκαν, καθώς ενώ το 2020 ήταν 29, το 2021 27, το 2022 έφτασαν τα 79.
Την ίδια ώρα σοκάρουν αριθμητικά και οι καταγγελίες στην αστυνομία που σύμφωνα με τους ειδικούς αποτυπώνουν μόνο μια ένδειξη του τι συμβαίνει, αφού ένα τεράστιο μέρος τέτοιων περιστατικών δεν καταγγέλλεται ποτέ. Κάθε τρεις μέρες φτάνει μια υπόθεση στην αστυνομία, ενώ μόνο για το Λασίθι με απόσταση δύο ετών το πλήθος των αναθέσεων στην εισαγγελία από 7 περιπτώσεις έφτασε τις 19.
Πανελλήνια ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού σήμερα και η πραγματικότητα έρχεται μετά από μια δεκαετή οικονομική κρίση, την πανδημία και εν μέσω μιας ακόμη κρίσης και πάλι με οικονομικά χαρακτηριστικά, να αποτυπώσει την βία που διαπνέει όλη την ελληνική κοινωνία.
Μαθητές από θύματα ενδοοικογενιακής βίας γίνονται θύτες ενδοσχολικής και μάλιστα το ανησυχητικό είναι ότι ολοένα και μικρότερα παιδιά εμπλέκονται σε αυτό το δραματικό γαϊτανάκι του φόβου μέσα στα σχολεία, που έχει συγκρούσεις, επαναλήψεις και πρόθεση όπως λένε οι επιστήμονες, να πληγώσει, να πονέσει, να προσβάλει τα παιδιά που την υπομένουν.
Αναλόγως αυξημένα παρατηρούνται και τα ποσοστά στη βία εντός της οικογένειας, με τη σχολική κοινότητα να επιχειρεί να περιορίσει την έκταση, εξηγώντας πόσο κομβικής σημασίας είναι η συμπεριφορά όχι μόνο αυτού που ασκεί ή δέχεται τη βία, αλλά και του μαθητή που την παρακολουθεί και που υπό συνθήκες μπορεί με τη στάση του να αλλάξει τα πράγματα.
Πηγή: neakriti.gr