Σε τρεις φάσεις και μέχρι το τέλος του 2020 θα έχει ολοκληρωθεί η εκπόνηση του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) για την πόλη των Χανίων, που θα αποτελέσει την βάση για ένα νέο περιβαλλοντικό μοντέλο κινητικότητας, όπως έγινε γνωστό κατά την διάρκεια σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο δημαρχείο και στην οποία 19 φορείς της πόλης υπέγραψαν σύμφωνο για συμμετοχή τους στο δίκτυο κατάρτισης του ΣΒΑΚ.
Ήδη, όπως έγινε γνωστό, κατά την σύσκεψη υλοποιήθηκε η πρώτη φάση του Σχεδίου που περιελάμβανε την καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης. Η μελετητική εταιρεία που είχε αναλάβει το έργο συγκέντρωσε στοιχεία από ερωτηματολόγια που απαντήθηκαν από τους πολίτες, ενώ συνέλεξε και στοιχεία από μεγάλο όγκο μετρήσεων ώστε να προτείνει το κατάλληλο κυκλοφοριακό μοντέλο, το οποίο θα τεθεί προς διαβούλευση στους πολίτες και στη συνέχεια θα ψηφιστεί από το Δημοτικό Συμβούλιο.
Θα ακολουθήσει το επόμενο στάδιο που αφορά στον καθορισμό συγκεκριμένων μέτρων και στόχων, μετρήσιμων και όχι θεωρητικών, για να διαπιστωθεί κατά πόσο οι σκοποί του ΣΒΑΚ επιτυγχάνονται.
Το τρίτο στάδιο αφορά στην κοστολόγηση των μέτρων και στη σύνταξη ενός αναλυτικού σχεδίου δράσης το οποίο, τουλάχιστον για την επόμενη δεκαετία, θα αποτελεί για τον Δήμο Χανίων οδηγό για τα έργα που πρέπει να γίνουν κάθε χρονιά, την ιεράρχησή τους και το κόστος τους.
Όπως δήλωσε κατά την συνεδρίαση ο δήμαρχος Χανίων Παναγιώτης Σημανδηράκης, «η σύγχρονη προσέγγιση είναι ότι πρέπει να πάμε σε ένα σχεδιασμό που αλλάζει και περνά από το μοντέλο που διευκόλυνε τη μετακίνηση των αυτοκινήτων εντός των πόλεων για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού, σε ένα άλλο μοντέλο που σχετίζεται με την προσαρμογή του κέντρου της πόλης ώστε να είναι φιλικό προς την ήπια κινητικότητα πεζών, Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και οχημάτων».
Από την πλευρά του, ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Γιώργος Ξανθουδάκης, τόνισε ότι πλέον η ύπαρξη ΣΒΑΚ αποτελεί προϋπόθεση για τη χρηματοδότηση των δήμων από ευρωπαϊκά προγράμματα.