Tο θηριώδες Boeing της Ολυμπιακής ήταν έτοιμο να απογειωθεί από το αεροδρόμιο του Ελληνικού με τελικό προορισμό τη Νέα Υόρκη. Μέσα στο αεροσκάφος είχαν πάρει τις θέσεις τους οι 400 επιβάτες και τα 18 μέλη του πληρώματος, μεταξύ αυτών οι δύο συγκυβερνήτες. Το αεροπλάνο άρχιζε να αναπτύσσει ταχύτητα με σκοπό να απογειωθεί. Όλα κυλούσαν ομαλά μέχρι τη στιγμή που ακούστηκε ένα μεγάλο μπαμ.
Ο πιλότος της πτήσης, Σήφης Μιγάδης, ήταν σίγουρος. Ένας από τους κινητήρες του αεροπλάνου είχε μόλις εκραγεί. Η ταχύτητα που έχει πιάσει, όμως, το Boeing δεν του επέτρεπε να σταματήσει. Ζήτησε από τον συγκυβερνήτη του, λοιπόν, να μαζέψει τις ρόδες. Ένα ταξίδι 90 τρομακτικών δευτερολέπτων πάνω από την Αθήνα μόλις είχε ξεκινήσει.
Το αεροπλάνο που έξυσε τις κεραίες των πολυκατοικιών της Αθήνας
Όλοι πίστευαν πως το αεροπλάνο ήταν χαμένο. Μεταξύ αυτών και ο Σήφης Μιγάδης, στην τριακονταετή καριέρα του οποίου δεν είχε συμβεί ποτέ κάτι παρόμοιο. Αποφάσισε, όμως, να το παλέψει, παρά οι πιθανότητες σωτηρίας ήταν απειροελάχιστες.
Η έκρηξη του κινητήρα, έφερε σημαντική μείωση ισχύος του αεροπλάνου. Η ταχύτητα ήταν τέτοια που ο πιλότος κατάφερε να περάσει μόλις 9 μέτρα πάνω από τον λόφο του Αλίμου που βρισκόταν μπροστά του. Επόμενος στόχος: να κρατήσει το αεροσκάφος στον αέρα μέχρι το Αιγάλεω και να προσπαθήσει να το προσγειώσει στο βουνό, μήπως και σωθεί κανείς.
Τα δεύτερα που ακολούθησαν πάνω από την Αθήνα το μεσημέρι της 9 Αυγούστου 1978 προκαλούν σοκ: Το αεροπλάνο έχανε διαρκώς ύψος, με αποτέλεσμα να φτάσει στο σημείο να πετά 55 μέτρα από το έδαφος και ξυστά από τις πολυκατοικίες.
Όπως παραδέχτηκε μετά από χρόνια μία από τις αεροσυνοδούς της πτήσης, είχε φτάσει τόσο χαμηλά που μπορούσε να δει τους εργαζομένους του πύργου της Interamerican στη Συγγρού οι οποίοι κοιτούσαν την πορεία του αεροπλάνο αποσβολωμένοι.
«Κατεβήκαμε στις κορυφές των σπιτιών. Φτάσαμε στα 55 μέτρα σύμφωνα με το Flight Recorder. Υπήρχαν μερικές κεραίες πολυκατοικιών που τις καθαρίσαμε κυριολεκτικά» εξηγεί ο Σήφης Μιγάδης, μετά από χρόνια, στην τηλεοπτική εκπομπή Μια στις χίλιες.
Ο έμπειρος πιλότος, όμως, δεν προχώρησε σε αυτή τη ριψοκίνδυνη κίνηση τυχαία. Όπως σημείωσε ο ίδιος, η ισχύς που λάμβανε από τον κατεστραμμένο κινητήρα και η πολύ χαμηλή ταχύτητα (έφτασε να πετά με μόλις 158 μίλια πάνω από την Αθήνα) δεν του επέτρεπε να κάνει ελιγμούς. Οπότε επέλεξε να κρατήσει το αεροπλάνο σε σταθερή πορεία προκειμένου να κερδίσει χρόνο. Και τα κατάφερε.
Το εντυπωσιακό είναι πως κανείς από τους επιβάτες, η πλειοψηφία των οποίων ήταν Αμερικανοί τουρίστες, δεν κατάλαβε τίποτα, θεωρώντας πως το αεροπλάνο προσπαθούσε να πάρει ύψος φυσιολογικά. Η ηρεμία αυτή, όμως, δεν υπήρχε στους πιλότους αλλά και στον μηχανικό του αεροσκάφους που όλα αυτά τα δευτερόλεπτα προσπαθούσε να μειώσει τη ζημιά στους κινητήρες.
Και ενώ το αεροπλάνο έπαιρνε πορεία προς τον λόφο του Αιγάλεω, η κατάσταση του αεροσκάφους βελτιώνονταν. Τότε ο πιλότος, Σήφης Μιγάδης, με μαεστρικές κινήσεις έστριψε το Boeing προς τον Σκαραμαγκά, προκειμένου να επιστρέψει για προσγείωση στο Ελληνικό. Πάνω από τη θάλασσα του Πειραιά, μάλιστα, άδειασε κομμάτι των 160 τόνων καυσίμων του αεροπλάνου, προκειμένου να μειωθεί το βάρος και να γίνει πιο εύκολη η κίνησή του στον αέρα.
Όταν έγινε αντιληπτό από τον πύργο ελέγχου του αεροδρομίου, κανείς δεν μπορούσε να πιστέψει τι είχε συμβεί. Όλοι, άλλωστε, το είχαν για χαμένο. Μετά από 90 δραματικά δευτερόλεπτα στον αέρα, το αεροπλάνο προσγειώθηκε με επιτυχία στο Ελληνικό. Οι εικόνες που ακολούθησαν ήταν πολύ συγκινητικές. Το κλίμα ήταν πανηγυρικό ενώ τον πιλότο που κατάφερε να σώσει τις ζωές περισσοτέρων από 400 ατόμων υποδέχτηκαν οι δυο κόρες του που έμαθαν τι συνέβη και έτρεξαν να τον αγκαλιάσουν.
«Όλοι όσοι ζούμε μετά από αυτό, ζούμε λαθραία. Δεν παύει, όμως, ακόμη και στις πιο δύσκολες στιγμές να υπάρχει μια κάποια πολύ μικρή ελπίδα που μπορεί να δώσει φως και ζωή» κατέληξε, μιλώντας στην εκπομπή Μία στις Χίλιες το 1994, μία χρονιά μετά την απόσυρσή από την ενεργό δράση.
Τους μήνες μετά το συμβάν, ο πιλότος κλήθηκε από τις επίσημες ελληνικές αρχές προκειμένου να περιγράψει όλα όσα συνέβησαν εκείνο το μεσημέρι του Αυγούστου του 1978 στην Αθήνα. Όπως αποδείχτηκε τελικά, ύστερα από ενδελεχή έρευνα, μια εταιρία κινητήρων έκανε λανθασμένη επισκευή στο Boeing, με αποτέλεσμα να προκαλέσει πρόβλημα ψύξης στον κινητήρα και τελικά να εκραγεί λίγο πριν από την απογείωση.
Η Boeing ακόμη μέχρι σήμερα δεν μπορεί να εξηγήσει πως το συγκεκριμένο αεροσκάφος δεν κατέπεσε, ενώ ο τρόπος χειρισμού του Σήφη Μιγάδη διδάσκεται ακόμη μέχρι σήμερα στις πτητικές σχολές.