Στην πρώτη θέση του απόλυτου αριθμού των τουριστικών πωλήσεων που πραγματοποιήθηκαν από φυσικά και διαδικτυακά τουριστικά πρακτορεία της Γαλλίας τον Φεβρουάριο βρίσκεται η Ελλάδα, σύμφωνα με το μηνιαίο βαρόμετρο του μεγαλύτερου γαλλικού κλαδικού εντύπου “Echo Touristique”. Αυτό σημαίνει πολύ πρακτικά, σύμφωνα με εκπροσώπους του τουριστικού μας προϊόντος, πως η Γαλλία, όπως έκανε η Βρετανία τον Δεκέμβριο και η Γερμανία όπως φάνηκε στη Διεθνή Έκθεση Βερολίνου, στηρίζει ανοιχτά το τουριστικό μας προϊόν. Η μεγάλη προσέλκυση από Γαλλία σημαίνει πρακτικά πως ο τουρισμός θα είναι δυναμικό πεδίο της οικονομίας μας, όχι μόνο φέτος αλλά και τα επόμενα χρόνια.
Ειδικότερα, όπως προκύπτει από την έρευνα, το σύνολο του κύκλου των εργασιών για την Ελλάδα αυξήθηκε τον φετινό Φεβρουάριο κατά 37% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, ενώ η μέση κατά κεφαλήν δαπάνη παρουσίασε άνοδο 4%. Γιατί όμως οι Γάλλοι στηρίζουν την Ελλάδα;
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Διευθυντών Ξενοδοχείων, κ. Γιώργο Πελεκανάκη: «Η Γαλλία, πέραν της Βρετανίας και της Γερμανίας, στηρίζει την ελληνική αγορά. Οι Γάλλοι “ψηφίζουν” Ελλάδα. Και είναι ένας λαός που διαφέρει από τους Βρετανούς και τους Γερμανούς, γιατί οι Γάλλοι ενδιαφέρονται για την παραδοσιακή όψη της Ελλάδας και την τοπική γαστρονομία. Είναι πολύ διαφορετικοί πελάτες. Από εκεί και πέρα, όλες οι ενδείξεις είναι θετικές και θεωρώ, λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα, όπως είναι οι διεθνείς εκθέσεις, πως φέτος η τουριστική χρονιά θα έχει θετικό πρόσημο. Και πιστεύω ακράδαντα πως κάθε τουριστική χρονιά από εδώ και πέρα θα έχουμε ανάπτυξη και η μία χρονιά θα είναι καλύτερη απ’ την άλλη».
«Η Γαλλία είναι μία φιλική προς εμάς χώρα. Οι Γάλλοι μάς στηρίζουν διαχρονικά και μέχρι σήμερα τα στοιχεία δείχνουν πως η ζήτηση είναι υψηλή για την Ελλάδα. Το πώς θα εξελιχθεί δε γνωρίζουμε, γιατί είναι νωρίς ακόμα. Από εκεί και πέρα, η Γαλλία στηρίζει την Ελλάδα, εξαιτίας της νοοτροπίας, της κουλτούρας και της γαστρονομίας της», είπε από την πλευρά του ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Διευθυντών Ξενοδοχείων, Δημήτρης Κουμπαράκης.
Πρωτιά στον τουριστικό πίνακα
Είναι η πρώτη φορά που η χώρα μας βρίσκεται στην κορυφή του σχετικού τουριστικού πίνακα κατά τους χειμερινούς μήνες των πωλήσεων, καθώς, με βάση το ίδιο βαρόμετρο, τα τελευταία χρόνια έχει βρεθεί επανειλημμένως στην πρώτη θέση, αλλά όχι στη διάρκεια αυτής της σημαντικής για τη διαμόρφωση των ετήσιων τάσεων περιόδου.
Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με την ίδια πηγή, για το σύνολο των πωλήσεων του 2022 στη Γαλλία, η Ελλάδα κατατάχθηκε στη δεύτερη θέση μετά την Ισπανία, αναφορικά με τους τουριστικούς προορισμούς εξωτερικού.
Ασφάλεια
Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας, όπως είναι το κλίμα και τα νησιά όπως επίσης και η ασφάλεια που αποδείξαμε ως χώρα την περίοδο της υγειονομικής κρίσης, είναι τα “ατού” μας ενόψει της νέας τουριστικής χρονιάς, όπως είπε ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων ν. Ηρακλείου, Νίκος Χαλκιαδάκης. Όπως είπε, δεν είναι η Γαλλία η μοναδική χώρα που μας εμπιστεύεται, αλλά και άλλες χώρες, καθώς έχουμε αποδείξει πως μπορούμε να φιλοξενήσουμε οποιονδήποτε με τρόπο ασφαλή.
«Δεν είναι μόνο η Γαλλία, αλλά και η Βρετανία όπως και η Γερμανία μας στηρίζουν και φαίνεται πως δυναμική ροή των κρατήσεων θα υπάρχει και τα επόμενα χρόνια. Η Ελλάδα απέδειξε πριν δύο χρόνια πως είναι ένας ασφαλής τουριστικός προορισμός. Ο τρόπος διαχείρισης της υγειονομικής κρίσης ήταν ενδεδειγμένος και τα πήγαμε αρκετά καλά. Από εκεί και πέρα, το πανέμορφο κλίμα, τα ελληνικά νησιά μας και η κουλτούρα των Ελλήνων είναι βασικά χαρακτηριστικά που μας κάνουν τόσο περιζήτητους», είπε ο κ. Χαλκιαδάκης.
Σε ανοδική τροχιά οι αφίξεις
«Οι αφίξεις από Γαλλία προς Ελλάδα είναι αυξημένες σε σχέση με πέρυσι. Και γενικότερα, κάθε χρόνο οι αφίξεις ακολουθούν ανοδική πορεία. Η Ελλάδα έχει ένα τουριστικό προϊόν που καλύπτει τους Γάλλους και γι’ αυτό μας προτιμούν. Από εκεί και πέρα, θεωρώ πως η φετινή τουριστική χρονιά θα είναι άκρως δυναμική και θετική. Μετά τους Βρετανούς και τους Γερμανούς, η Γαλλία θα μας στηρίξει με εμφανή τρόπο. Είναι άξιο αναφοράς πως η Γαλλία ως λαός έχει κάποια χαρακτηριστικά που δεν τα συναντάμε σε άλλους ευρωπαϊκούς λαούς, όπως το γεγονός ότι η Γαλλία πηγαίνει αρκετά συχνά στην Τυνησία και δεν πηγαίνει στην Τουρκία. Η Γαλλία στηρίζει την Ελλάδα στη λεκάνη της Μεσογείου», είπε από την πλευρά του ο αντιπρόεδρος Τουριστικών Πρακτόρων Κρήτης, Κώστας Κουρκουνάκης.
Πηγή: neakriti.gr