Δύο αιώνες έχουν περάσει από το 1821, από τον μεγάλο αγώνα που σήμανε την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης ενάντια στην Οθωμανική Αυτοκρατορία.
Η 25η Μαρτίου αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα γεγονότα στην ιστορία της Ελλάδας.
Δύο εκπαιδευτικοί στο Βόλο, ο Δημήτρης Αίσωπος -Ειδικής Αγωγής- και η Ευτυχία Πλακαρού, με στόχο την συμπεριληπτική εκπαίδευση «ένωσαν τις δυνάμεις τους» και δημιούργησαν μία σειρά εκπαιδευτικού υλικού με τη μορφή βίντεο καθώς και προτάσεις διδακτικής αξιοποίησής τους τις οποίες δημοσιεύουν στην ιστοσελίδα τους που ονομάζεται «To sakidio».
Η τελευταία δουλειά του αποθετηρίου εκπαιδευτικών σχετίζεται με τους ήρωες του 1821. Στο συγκεκριμένο βίντεο προβάλλεται η ιστορική εξέγερση που αντιπροσώπευε την πνευματική και πολιτική αφύπνιση μιας εθνικής κοινότητας, καθιστώντας την ένα αναπόσπαστο μέρος της πορείας προς τη σύγχρονη ελληνική κοινωνία και κράτος.
Οπτικοποίηση της επανάστασης του 1821 μέσω της Tεχνητής Nοημοσύνης
Οι δυο τους μιλώντας στο Newsbomb.gr για την τελευταία τους δουλειά ανέφεραν ότι: «Οι γενικοί διδακτικοί στόχοι της Ιστορίας στο δημοτικό σχολείο εστιάζουν στην κατανόηση και ανάλυση του παρελθόντος με σκοπό την ανάπτυξη δεξιοτήτων κριτικής σκέψης, κατανόησης της συνεχόμενης αλληλεπίδρασης μεταξύ ανθρώπων και κοινωνικών δομών, και απόκτησης ευαισθησίας σε πολιτισμικά και ιστορικά θέματα».
Όπως υπογράμμισαν «η διδασκαλία της επανάστασης του 1821 στα παιδιά του δημοτικού σχολείου είναι σημαντική για την εκπαίδευση τους όχι μόνο σε ιστορικά γεγονότα αλλά και στην ανάπτυξη ενός πολιτισμού της μνήμης και της συνείδησης».
«Παράλληλα συμβάλλει στη δημιουργία ενός πλαισίου που επιτρέπει στους μαθητές να αναπτύξουν κριτική σκέψη, πολιτισμική ευαισθησία και κατανόηση της σημασίας του παρελθόντος για το παρόν και το μέλλον», πρόσθεσαν.
Σημειώνεται ότι η προσέγγιση βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στη οπτικοποίηση της πληροφορίας μέσω της τεχνητής νοημοσύνης.
200 εργατοώρες απαιτήθηκαν για το συγκεκριμένο πρότζεκτ
Όσον αφορά τον χρόνο που απαιτήθηκε για τη δημιουργία όλου του υλικού ο Δημήτρης Αίσωπος είπε: «Μια -στο περίπου- εκτίμηση του χρόνου που χρειάστηκε για την συγκεκριμένη δουλειά είναι 15-18 ημέρες, δουλεύοντας κατά μέσο όρο 6-7 ώρες (επί 2 άτομα) την ημέρα, βγαίνει πάνω κάτω 200 ώρες».
Και εξήγησε τα βήματα για τη δημιουργία του υλικού:
1ο βήμα: Πορτραίτα των Ηρώων. Θέλαμε από καιρό να κάνουμε ένα δυνατό crash test ανάμεσα σε κάποια ai tools for image generation. Και ήρθε η ώρα αυτό το challenge να γίνει με αφορμή τη δουλειά μας σχετικά με τους Ήρωες του 1821.
Είναι αρκετά δύσκολο να πετύχεις πορτρέτα ανθρώπων χρησιμοποιώντας AI, εκτός εάν αυτοί είναι ο Steve Jobs, o Lionel Messi, η Dua Lipa και άλλα σύγχρονα και πολύ διάσημα πρόσωπα.
Δουλεύοντας λοιπόν ανάμεσα σε Bing, Dall•e 2, Firefly, Leonardo, και κάτι ελάχιστα στο Starry, καταλήξαμε στο εξής αγαπημένο μας από την αρχή, το Midjourney. Εάν κατανοήσει κανείς τη σειρά των prompts, τα parameters και το πώς μπορούν να σε βοηθήσουν τα vary regions, μπορεί να βγει πολύ καλή δουλειά και πιστότητα σε αυτό που θες.
2ο βήμα: Επόμενο βήμα ήταν να τα περάσουμε σε πρόγραμμα 3D ώστε να δοθεί ένας ρεαλισμός στην εικόνα και στη συνέχεια να γίνει το μοντάζ με όλα τα απαραίτητα (matching color, sound design, transitions κλπ.).
3ο βήμα: Στη συνέχεια δημιουργήσαμε τα φύλλα εργασίας για το βίντεο όπου πολλές από τις ασκήσεις που ετοιμάσαμε έγιναν με AI tools. Στο site μας, www.tosakidio.gr, θα βρει κανείς και θεωρητικό υλικό για το πώς μπορεί να αξιοποιηθεί η δουλειά αυτή από όποιον το επιθυμεί, καθώς και το πώς μπορεί να το εντάξει κάποιος στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων.
Τα φύλλα εργασίας μπορούν να δουλευτούν και:
*Σε Διαδραστικούς Πίνακες καθώς εμπεριέχονται σε αυτά και διαδραστικές ασκήσεις,
*Με Virtual Reality Headsets καθώς υπάρχουν ασκήσεις που σε οδηγούν σε εικονική πραγματικότητα.
«Για να βγει αυτό το πακέτο, μας πήρε πολύ περισσότερο χρόνο από όσο οι υπόλοιπες δουλειές μας, και αυτό γιατί με την Τεχνητή Νοημοσύνη έπρεπε να κάνουμε πολλές προσπάθειες για να βγάλουμε το αποτέλεσμα που θέλαμε. Το να δώσουμε μια 3D διάσταση στα πορτραίτα, ήταν και αυτό χρονοβόρο. Και τέλος, απαιτήθηκε πολύς χρόνος για να δημιουργηθούν οι διαδραστικές ασκήσεις. Σε όλα αυτά να προστεθούν και τα thumbnail (εξώφυλλα) για το YouTube και το site μας, οι υπότιτλοι στο YouTube, τα απαραίτητα reel για τα social media κλπ.», συμπλήρωσε.
«Η προσέγγιση βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην οπτικοποίηση της πληροφορίας»
Σχετικά με τον στόχο ο Δημήτρης Αίσωπος τόνισε: «Η διδασκαλία της Επανάστασης του 1821 στους μαθητές του σχολείου είναι σημαντική για την εκπαίδευση τους, όχι μόνο σε ιστορικά γεγονότα, αλλά και στην ανάπτυξη ενός πολιτισμού της μνήμης και της συνείδησης».
«Ακόμη συμβάλλει στη δημιουργία ενός πλαισίου που επιτρέπει στους μαθητές να αναπτύξουν κριτική σκέψη, πολιτισμική ευαισθησία και κατανόηση της σημασίας του παρελθόντος για το παρόν και το μέλλον. Βασικός στόχος της παρέμβασης είναι η ενεργοποίηση των παιδιών, που μέσω αυτής αναζητούν, προβλέπουν, ανασύρουν προ-υπάρχουσες γνώσεις, κρίνουν και αναδομούν τη σκέψη τους πάνω στα ιστορικά γεγονότα. Η προσέγγιση βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην οπτικοποίηση της πληροφορίας που γίνεται, μέσω της τεχνητής νοημοσύνης, οικεία, ελκυστική και βιωματική εμπειρία», συμπλήρωσε.
Αναφορικά με την απήχηση που είχε το βίντεο από τον κόσμο είπε: «Το βίντεο είναι χωρισμένο σε 3 μέρη. Το 1ο μέρος, που έχει δημοσιευτεί, έχει περάσει τις 150.000 προβολές σε 1 εβδομάδα και τα σχόλια ήταν πολύ ενθαρρυντικά, πράγμα που μας δίνει μεγάλη χαρά και δύναμη για τη συνέχεια. Όλο μας το υλικό το μοιραζόμαστε δωρεάν».
Ποιο είναι το επόμενο πρόσωπο που θα ασχοληθούν;
Τέλος, οι ιδρυτές αποκάλυψαν την επόμενη δουλειά τους η οποία είναι η Μόνα Λίζα.
«Η επόμενη δουλειά μας είναι στα πλαίσια της Παγκόσμιας Ημέρας Τέχνης, στις 15 Απριλίου και θα έχει τίτλο: Γιατί η Μόνα Λίζα είναι τόσο διάσημη; Αναφερόμαστε στον σπουδαίο Λεονάρντο Ντα Βίντσι, για ποιο λόγο δημιούργησε την Μόνα Λίζα και τι είναι αυτό που συνέβη και χάρισε στον πίνακα την απόλυτη δόξα μαζί με όλη την υστερία που τον συνοδεύει! Θα δημοσιευτεί στις 10 Απριλίου», συμπλήρωσαν.
ΠΗΓΗ: newsbomb.gr