Αλλαγή παρατηρείται στην τάση και νοοτροπία του μέσου καταναλωτή στην Κρήτη εν μέσω πανδημίας, αφού το καταναλωτικό κοινό επιλέγει πλέον να καθίσει στο σπίτι εξαιτίας του κορωνοϊού και των περιοριστικών μέτρων που έχουν επιβληθεί.
Ο καταναλωτής σήμερα αποφεύγει τις εξόδους σε μαγαζιά εστίασης, κι έτσι η παρασκευή και κατανάλωση φαγητού στο σπίτι παρουσιάζει αύξηση της τάξης του 31%, ενώ η παρασκευή καφέ στο σπίτι έχει αύξηση 25%.
Με άλλα λόγια, 1 στους 3 επιλέγει να μείνει σπίτι και να μαγειρέψει παρά να φάει κάπου έξω και 1 στους 4 επιλέγει να φτιάξει το ίδιος τον καφέ του και όχι να παραγγείλει delivery.
Στην άλλη όψη του ίδιου νομίσματος, τα μαγαζιά εστίασης παρουσιάζουν πτώση τζίρου στο 60%, ενώ αυξημένα εμφανίζονται τα κέρδη των σούπερ μάρκετ στο 4%, συγκριτικά με το Σεπτέμβριο του 2019.
Εντύπωση προκαλεί το γεγονός μάλιστα, ότι φέτος το αγοραστικό κοινό, στράφηκε στα σούπερ μάρκετ, για να προμηθευτεί σχολική γραφική ύλη, στην προσπάθεια αποφυγής του συνωστισμού στα μεγάλα πολυκαταστήματα.
Αύξηση τζίρου της τάξης του 13-15%, καταγράφουν τα καταστήματα ηλεκτρικών ειδών, λόγω της αυξημένης ζήτησης σε ηλεκτρικές οικιακές συσκευές, αλλά και σε ηλεκτρονικές συσκευές με φόντο την τηλεκπαίδευση στα σχολεία.
Η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί από την αρχή της πανδημίας σε συνδυασμό με τα έκτακτα περιοριστικά μέτρα στην Κρήτη, έδωσαν ένα πολύ ισχυρό χτύπημα στον τουρισμό, καθώς η έλευση τουριστών στο νησί τον Σεπτέμβριο έκανε βουτιά στο μείον 30-35%.