ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Όλα τα 4×4 της αγοράς με λιγότερα από €25.000

Η αγορά αυτοκινήτου έχει γεμίσει με crossover, ακόμα και στις πιο μικρές κατηγορίες, στις οποίες μεσουρανούν τα χάτσμπακ. Όμως τα περισσότερα από αυτά είτε δεν διαθέτουν τετρακίνητες εκδόσεις είτε αυτές είναι τόσο ακριβές που βγαίνουν σημαντικά εκτός μπάτζετ για πολλούς από τους ενδιαφερόμενους.

Παρόλα αυτά, υπάρχουν λύσεις, κατάλληλες ακόμα και για όσους θέλουν τη μέγιστη οικονομία καυσίμου ή δεν είναι διατεθειμένοι να συμβιβαστούν πολύ στον τομέα του μεγέθους και των χώρων. Παρακάτω θα βρείτε αυτοκίνητα από 900 cc και με μήκος μέχρι 4,34 m. Δεν είναι πολλά, αλλά είναι ικανά να καλύψουν τις ανάγκες των περισσότερων από εμάς.

Ας δούμε λοιπόν τι προσφέρει η ελληνική αγορά, από το πιο προσιτό προς το ακριβότερο.


FIAT Panda
Από €13.900

Από τη στιγμή που λανσαρίστηκε η 1η γενιά του Panda 4×4 έχουν περάσει 37 χρόνια. Και η FIAT δεν σταμάτησε ποτέ να προσφέρει αυτή την τετρακίνητη πρόταση στη μικρότερη κατηγορία της αγοράς. Μετά την τελευταία ανανέωση του μοντέλου ο 1.300άρης ντίζελ καταργήθηκε, και πλέον διατίθεται με τον 0.9 TwinAir των 85 PS, ως «απλό» 4×4, αλλά και στην πιο ξεχωριστή και πιο ικανή έκδοση Cross. Συμπληρώνει έτσι ιδανικά την πλήρη γκάμα του Panda, η οποία περιλαμβάνει εκδόσεις CNG και Hybrid.


Suzuki Ignis
Από €14.780

Στη βάση ευρωπαϊκής γκάμας της, η Suzuki προσφέρει ένα μοντέλο με πολύ μαζεμένες διαστάσεις, αυξημένη απόσταση από το έδαφος και το όνομα ενός παλιότερου crossover της. Μόλις λανσαρίστηκε στην αγορά η ανανεωμένη εκδοχή του, στην οποία ο 1.2 DualJet αποδίδει 83 PS και συνδυάζεται αποκλειστικά με ήπιο υβριδικό σύστημα. Σε συνδυασμό με το βάρος που παραμένει κάτω από 950 kg (!) στις εκδόσεις AllGrip Auto, το Ignis δεν υπόσχεται μόνο να φτάσει παντού, αλλά και να το κάνει πολύ οικονομικά –εκπέμποντας μόνο 95 g CO2/km.


Dacia Duster
Από €17.340

Σημαντικά αναβαθμισμένο μέσα-έξω στην τελευταία γενιά του, το Duster φέρνει τα χαρακτηριστικά ενός σκληροτράχηλου SUV σε ένα πολύ προσιτό επίπεδο τιμής. Από το 2019 εφοδιάζεται με το νέο βενζινοκινητήρα 1.3 TCe με 130 ή 150 PS, που του δίνει φτερά. Στη βασική τετρακίνητη εκδοχή του διαθέτει το αρκετά ολοκληρωμένο επίπεδο εξοπλισμού Sportive. Αλλά ούτε όσοι προτιμούν ντίζελ δε θα μείνουν παραπονεμένοι, αφού το 1.5 Blue dCi 115 PS 4×4 ξεκινά από τις €17.490, στη λιγότερο εξοπλισμένη έκδοση Ambiance.


Suzuki Jimny
Από €18.820

Αν οι ικανότητες κίνησης εκτός δρόμου είναι για σένα απόλυτη προτεραιότητα, δεν κοιτάς τίποτα άλλο πέρα από το Jimny. Το 1.500άρι μικρό, με τη σκληροπυρηνική τετρακίνηση, τις κοντές σχέσεις και τους άκαμπτους άξονες, δεν επικρατεί μόνο σε αυτό το επίπεδο τιμής, αλλά ακόμα και απέναντι σε μοντέλα που κοστίζουν τα διπλά λεφτά. Αρκεί… να το βρεις, αφού στις αρχές της χρονιάς η Suzuki ανακοίνωσε ότι θα το διαθέτει με το σταγονόμετρο στην ευρωπαϊκή αγορά, και σύντομα θα το καταργήσει, λόγω εκπομπών 154 g CO2/km.


Suzuki Vitara
Από €21.450

Χρησιμοποιώντας ένα όνομα με τέτοια παράδοση, η Suzuki δεν θα μπορούσε να μην εφοδιάσει το B-SUV της και με τετρακίνηση. Το Vitara πλέον διατίθεται αποκλειστικά με κινητήρα 1.4 BoosterJet άμεσου ψεκασμού. Αυτός αποδίδει 140 PS στη μορφή που τον γνωρίζαμε, αλλά διατίθεται και με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V και 129 PS. Αξίζει να σημειωθεί ότι ακόμα και η αυτόματη τετρακίνητη εκδοχή του Vitara εμπίπτει στο όριο τιμής που έχουμε θέσει, αφού κοστίζει €24.070.


Suzuki SX4 S-Cross
Από €22.250

Άλλη μια συμμετοχή από τη Suzuki, αποδεικνύει την έμφαση που δίνει η εταιρία στη διάθεση τετρακίνητων μοντέλων για κάθε γούστο, αλλά πάντα με προσιτή τιμή. Το S-Cross μοιράζεται τα μηχανικά του μέρη με το Vitara, όπως και την τετρακίνηση AllGrip Auto με προγράμματα Snow και Sport, αλλά και τον 1.400άρη κινητήρα. Και εδώ αποδίδει 140 PS στη συμβατική έκδοση και 129 PS –και 235 Nm, έναντι 220– ως mild hybrid 48V.


Hyundai Kona
Από €24.690

Το κορεατικό B-SUV απευθύνεται κυρίως στο κοινό που ψάχνει ένα ξεχωριστό crossover για χρήση εντός και εκτός πόλης, όμως προσφέρεται και σε εκδόσεις με τετρακίνηση, για όσους ψάχνουν κάτι παραπάνω. Μάλιστα, στην περίπτωση του Kona η τετρακίνηση συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7-DCT. Τόσο στο 1.6 Diesel των 136 PS και €24.690, όσο και στο ισχυρότερο βενζινοκίνητο 1.6 T-GDi των 177 PS –το οποίο κοστίζει €26.090, οπότε ξεπερνά για λίγο το όριο που θέσαμε.



ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ