«Η Ομοσπονδία Γονέων Κρήτης καλεί τις Ενώσεις και τους Συλλόγους γονέων να πάρουν αποφάσεις συμμετοχής στις κινητοποιήσεις που θα πραγματοποιηθούν σε κάθε νομό του νησιού στις 14 Απρίλη, Πανελλαδική Ημέρα Δράσης για τα σχολεία, διεκδικώντας ασφαλή ανοιχτά σχολεία, μέτρα για την αντιμετώπιση όλων των συνεπειών που έχει επιφέρει η πανδημία στα παιδιά μας.
Δεν θα ανεχθούμε άλλο τη συνεχή εναλλαγή «άνοιξε – κλείσε» των σχολείων, που γίνεται έναν ολόκληρο χρόνο από την κυβέρνηση, παίζοντας με την ψυχική υγεία των μαθητών. Αυτή η διαχείριση της πανδημίας δείχνει την πολιτική επιλογή της κυβέρνησης να μην παίρνει ουσιαστικά μέτρα ώστε να μπορεί να κρατήσει τα σχολεία ανοιχτά, την ίδια στιγμή που αρνείται να αντιμετωπίσει τα προβλήματα που έχει επιφέρει η «τηλεκπαίδευση».
Η ανευθυνότητα και αδιαφορία της κυβέρνησης φαίνεται επιπλέον στο γεγονός ότι ακόμα και το voucher των 200 ευρώ που υποσχέθηκε το υπουργείο δίνεται κατόπιν εορτής , προς τη λήξη της χρονιάς και αφορά λίγους , οικογένειες με ισοδύναμο οικογενειακό εισόδημα έως 6.000 ευρώ (!), δηλαδή περίπου 325.000 οικογένειες και περίπου 525 χιλιάδες νέους από 4 έως 24 ετών. Την ίδια στιγμή τα παιδιά προσφύγων και μεταναστών ή άλλων κοινωνικά ευάλωτων ομάδων, είναι πραγματικά αόρατα για το υπουργείο και την κυβέρνηση, ενώ μέχρι και το πρόγραμμα σίτισης κόπηκε με αποτέλεσμα πολλά παιδιά να έχουν χάσει ακόμα και αυτό το πολύ αναγκαίο γεύμα.
Είναι δική της η ευθύνη που μεγαλώνουν συνεχώς τα εκπαιδευτικά – μαθησιακά κενά, που χιλιάδες μαθητές ετοιμάζονται να δώσουν πανελλαδικές, έχοντας προετοιμαστεί μόνο πίσω από μια οθόνη. Κάθε μέρα και περισσότερο μεγαλώνει το άγχος, ο φόβος και η ανασφάλεια στα παιδιά μας, ενώ η πολύμηνη απουσία κοινωνικοποίησης, επαφής με φίλους και αγαπημένες δραστηριότητες αφήνει ισχυρά αποτυπώματα αφού επιπλέον έχουν κλείσει πάρκα, χώροι άθλησης, πολιτισμού, κάθε δραστηριότητα που θα μπορούσε, με μέτρα ασφάλειας, να ανακουφίσει από τη δύσκολη καθημερινότητα.
Μάλιστα, άνοιξαν τα λύκεια με τη διεξαγωγή των self tests, μεταφέροντας για μια ακόμα φορά την ευθύνη στους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. Πάλι εμείς οι γονείς καλούμαστε να βγάλουμε το φίδι από την τρύπα χωρίς καμία ευθύνη του Υπουργείου για την όλη αυτή απαράδεκτη διαδικασία που μας καλούν αφού προμηθευτούμε τα τεστ, τα κάνουμε επιτυχώς στα παιδιά μας, υπογράψουμε υπεύθυνη δήλωση πως είναι αρνητικά, υποβάλλουμε τα στοιχεία σε μια πλατφόρμα, έπειτα να τα στείλουμε σε τάξεις – κλουβιά των 25 μαθητών, χωρίς επαρκή αερισμό πολλές φορές, χωρίς επαρκές προσωπικό καθαριότητας, χωρίς δυνατότητα τήρησης των υγειονομικών πρωτοκόλλων.
Μας προβληματίζει το ότι δεν υπάρχει κανένα ουσιαστικό σχέδιο αντιμετώπισης των προβλημάτων, χρηματοδότησης και ενίσχυσης των σχολείων σε όλα τα επίπεδα. Αντιθέτως, τα τεράστια κονδύλια της Ε.Ε. αλλά και του κρατικού προϋπολογισμού πηγαίνουν στις μεγάλες επιχειρήσεις. Από το λεγόμενο «Εθνικό σχέδιο Ανάκαμψης», δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι ούτε μισό € δεν πάει για την κάλυψη των αναγκών για την υγεία και τη μόρφωση, όταν μάλιστα όλα τα προηγούμενα χρόνια τα γονεϊκά όργανα είχαν αναδείξει τα έντονα προβλήματα που υπάρχουν στα σχολεία και ακόμα δεν έχουν λυθεί ούτε στο ελάχιστο (αντισεισμική θωράκιση, σχολική στέγη, 25αρια τμήματα, χιλιάδες εκπαιδευτικά κενά, έλλειψη καθαριστριών, κ.α.).
Εδώ και τώρα η κυβέρνηση να ικανοποιήσει τα δίκαια αιτήματά μας!
Διεκδικούμε:
*Άμεσα επαναλαμβανόμενα τεστ, τουλάχιστον ανά εβδομάδα σε όλα τα σχολεία με ευθύνη του ΕΟΔΥ.
*Προτεραιότητα των εκπαιδευτικών στον εμβολιασμό, υλοποίηση του σχεδίου από σήμερα.
*Μέτρα για την αραίωση των μαθητών ανά τάξη.
*Άμεσα μέτρα ενίσχυσης και στήριξης των μαθητών για τις τεράστιες ελλείψεις και τα συσσωρευμένα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί.
*Κατάργηση της τράπεζας θεμάτων και του νέου συστήματος εισαγωγής στα πανεπιστήμια. Να μη γίνουν προαγωγικές εξετάσεις σε Γυμνάσιο και Λύκειο.
Για την επόμενη σχολική χρονιά:
*Μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη. Κανένα τμήμα πάνω από 20 μαθητές. 15 μαθητές το ανώτερο για Νηπιαγωγεία, Α΄ & Β΄ Δημοτικού, κατευθύνσεις και εργαστήρια στη Β/θμια.
*Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων και ΕΕΠ – ΕΒΠ σε Α/θμια και Β/θμια.
*Κρατικό σχέδιο ανάπτυξης των σχολικών υποδομών, σχεδιασμός για ανέγερση νέων σχολικών μονάδων με βάση τις ανάγκες.
*Αυξημένη κρατική χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών, ώστε να καλυφθούν οι τεράστιες ανάγκες που έχουν δημιουργηθεί όλο αυτό το διάστημα.
*Αναπροσαρμογή των αναλυτικών προγραμμάτων και της σχολική ύλης.
*Να λειτουργήσουν από την αρχή της χρονιάς τα προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας.
*Προσλήψεις ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών σε όλα τα σχολεία.
*Ενίσχυση των δομών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.
*Να αναβαθμιστούν εδώ και τώρα οι τεχνολογικές υποδομές των σχολείων χωρίς την εμπλοκή των ιδιωτών στις διάφορες λειτουργίες του σχολείου.
*Κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου για τη λεγόμενη αξιολόγηση στα σχολεία (ν. 4692/2020, Υ.Α για εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση, διατάξεις για εσωτερικό κανονισμό), που θα οδηγήσει στην υποβάθμιση των σχολείων και στην παραπέρα κατηγοριοποίηση.
ΠΗΓΗ: neakriti.gr