Και το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας θα είναι ψηφιακό, σύμφωνα με τα όσα δείχνουν τα στοιχεία. Ειδικότερα, η σύγκλιση της τεχνολογίας και των αυτοκινητοβιομηχανιών δημιουργεί νέα δεδομένα στον κλάδο, που βρίσκεται υπό ραγδαίο ψηφιακό μετασχηματισμό.
Το 78% των στελεχών της αυτοκινητοβιομηχανίας συμφωνεί ότι θα υπάρξει ριζική αλλαγή στον τρόπο αγοράς των οχημάτων τα επόμενα χρόνια. Ειδικότερα, 8 στα 10 στελέχη της αγοράς εκτιμούν ότι τα περισσότερα οχήματα θα πωλούνται διαδικτυακά έως το 2030. Περίπου τα τρία τέταρτα προβλέπουν ότι άνω του 40% των οχημάτων θα πωλούνται απευθείας από τους κατασκευαστές στους καταναλωτές, παρακάμπτοντας τους αντιπροσώπους.
Όπως εξηγεί σε κείμενο του το sepe.gr, με τη μετάβαση στο ψηφιακό εμπόριο, τα στελέχη θεωρούν ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα κεφαλαιοποιήσουν τον τεράστιο όγκο δεδομένων που θα συλλέξουν. Μάλιστα, σχεδόν ένα στα δύο στελέχη του κλάδου (το 43%) αναμένει ότι οι κατασκευαστές θα πωλούν δεδομένα στις ασφαλιστικές εταιρείες αυτοκινήτων.
«Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων σπάνια έχουν βρεθεί αντιμέτωποι με τόσο πολλές αλλαγές στην τεχνολογία και το επιχειρηματικό μοντέλο, από τις απαρχές της αυτοκινητοβιομηχανίας πριν από 130 χρόνια. Ιπτάμενα ταξί, συνδρομητικά αυτοκίνητα, πανταχού παρόντες σταθμοί ταχύτατης φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, νεοεισερχόμενοι στον κλάδο από το big-tech, αυτές είναι κάποιες μόνο από τις εξελίξεις που μπορούμε να αναμένουμε τα επόμενα 10 χρόνια», αναφέρει χαρακτηριστικά η 22η ετήσια έρευνα «Global Automotive Executive Survey» της KPMG.
Όπως προσθέτουν οι συντάκτες της μελέτης, «η σύγκλιση της τεχνολογίας και των αυτοκινητοβιομηχανιών οδηγεί σε νέες συμμαχίες και στην είσοδο νέων «παικτών». Οι start-up εταιρείες αντλούν δισεκατομμύρια, ενώ τα στελέχη θεωρούν ότι θα εισέλθουν στην αγορά εταιρείες του κλάδου της τεχνολογίας».
Ευάλωτες εφοδιαστικές αλυσίδες
Όσον αφορά τις βασικές ανησυχίες του κλάδου, τα στελέχη του ανησυχούν για μια σειρά ζητημάτων, που πλήττουν την εφοδιαστική αλυσίδα, μεταξύ των οποίων οι τιμές και η διαθεσιμότητα των ημιαγωγών, του χάλυβα, των σπάνιων γαιών και άλλων σπάνιων πρώτων υλών. Πάνω από το 50% των ερωτηθέντων εξέφρασαν «εξαιρετική» ή «μεγάλη ανησυχία» για την προμήθεια αυτών των υλικών.
Επιπλέον, σε ποσοστό 55% τα στελέχη ανησυχούν πολύ ή εξαιρετικά για την έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού. «Οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανταγωνίζονται για ταλαντούχο δυναμικό, όχι μόνο μεταξύ τους, αλλά και με άλλους κλάδους. Πιθανόν να δούμε τα επόμενα χρόνια να παίρνει πολύ χρόνο στα στελέχη η αντιμετώπιση αυτών των κινδύνων», τονίζει η έρευνα.
Σε άνοδο η ηλεκτροκίνηση
Τα στελέχη αναμένουν εντυπωσιακή αύξηση του μεριδίου αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων, αν και δεν υπάρχει ομοφωνία για το σχετικό ποσοστό. Η δημοτικότητα των ηλεκτρικών οχημάτων ενδέχεται να εξαρτηθεί εν μέρει από σημαντικές επενδύσεις σε υποδομές ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος.
Σε ποσοστό 77%, τα στελέχη αναμένουν ότι οι καταναλωτές θα απαιτούν χρόνους φόρτισης κάτω των 30 λεπτών όταν ταξιδεύουν. Οι περισσότεροι σταθμοί φόρτισης εν λειτουργία σήμερα χρειάζονται πάνω από τρεις ώρες.
Επίσης, σύμφωνα με την έρευνα, οι προσδοκίες για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων βασίζονται στο κατά πόσο το κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων θα καταστεί ανάλογο με το κόστος των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Οι περισσότεροι πιστεύουν ότι τα ηλεκτρικά οχήματα μπορούν να υιοθετηθούν ευρέως χωρίς κρατικές επιχορηγήσεις (77%), αλλά η πλειοψηφία συνεχίζει να στηρίζει τέτοια προγράμματα (91%).
#pgnews