Τρένο στα ευρωπαϊκά πρότυπα και όχι στα πρότυπα της Ελλάδας διεκδικεί η Κρήτη, και μετά την τραγωδία, η αρμόδια επιτροπή δηλώνει ακόμα μεγαλύτερο πείσμα, όχι όμως με τις ελλείψεις και τα προβλήματα του σημερινού ελληνικού σιδηροδρόμου. Το ξεκάθαρο αυτό μήνυμα, εκφράζοντας τα βαθιά τους συλλυπητήρια στους συγγενείς των θυμάτων, αλλά και την οργή τους σε όλους όσοι ευθύνονται για τη φονική σύγκρουση στα Τέμπη, στέλνουν μέσω της “Ν.Κ.” οι εκπρόσωποι της Παγκρήτιας Ανοιχτής Επιτροπής για την Εγκατάσταση Μέσων Σταθερής Τροχιάς στην Κρήτη.
Τόσο ο συνδικαλιστής των εκπαιδευτών οδήγησης Λευτέρης Μιχελάκης, όσο και ο πρώην δήμαρχος Χανίων Τάσος Βάμβουκας δηλώνουν συγκλονισμένοι, αλλά και εξοργισμένοι από το συμβάν, και επιμένουν ότι «το τρένο είναι το ασφαλέστερο μέσο και αυτό δεν αλλάζει, αλλά αντίθετα μας πεισμώνει ακόμη περισσότερο στη διεκδίκηση του τρένου για την Κρήτη»!
Τα μέλη της Παγκρήτιας Ανοιχτής Επιτροπής για την Εγκατάσταση Μέσων Σταθερής Τροχιάς στην Κρήτη εκφράζουν τη βαθιά και ειλικρινή λύπη τους για τα θύματα της σιδηροδρομικής τραγωδίας που συνέβη στη χώρα μας.
«Δυστυχώς, η διαχρονική και εγκληματική ανευθυνότητα των αρμοδίων απέναντι σε ένα προαναγγελθέν τραγικό συμβάν, που είχε επισημανθεί από τους εργαζομένους, όπως όλα δείχνουν, είναι η αιτία ένα από τα ασφαλέστερα μέσα μεταφοράς να βυθίσει στο πένθος τους οικείους των θυμάτων και όλη την Ελλάδα.
Εμείς θα συνεχίσουμε με περισσότερο πείσμα την προσπάθειά μας για εγκατάσταση μέσων σταθερής τροχιάς στην Κρήτη, που πληρώνει βαρύ φόρο αίματος στους δρόμους, ώστε να εξασφαλιστούν συνθήκες πρώτα απ’ όλα ασφαλούς μεταφοράς των πολιτών», όπως αναφέρουν.
Μάλιστα, μιλώντας στη “Νέα Κρήτη”, ο γενικός γραμματέας του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης Λευτέρης Μιχελάκης ξεκαθαρίζει: «Εμείς διεκδικούμε ένα τρένο ασφαλές και σύγχρονο. Όχι όπως αυτά που υπάρχουν στην Ελλάδα. Εμείς τέτοια τρένα δεν τα θέλουμε. Δεν πάμε να αντιγράψουμε σε καμία περίπτωση τα χνάρια του ελληνικού σιδηροδρόμου».
Καταλήγοντας, ο Λευτέρης Μιχελάκης εκφράζει τη θλίψη του για τους νεκρούς και στέλνει τα θερμά του συλλυπητήρια τόσο στις οικογένειές τους, όσο και στη «μεγάλη οικογένεια του ΟΣΕ».
«Σπατάλη και ρουσφέτια»
«Θέλουμε να γίνει ένα έργο απολύτως ασφαλές. Και ξέρουμε πως το τρένο είναι το πιο ασφαλές μέσο και αυτό δεν αλλάζει παρά την τραγωδία», ξεκαθαρίζει μιλώντας στην εφημερίδα μας και ο πρώην δήμαρχος Χανίων Τάσος Βάμβουκας.
«Δε φταίει το μέσο, που είναι παγκοσμίως αναγνωρισμένο μέσο. Φταίει, δυστυχώς, η οργάνωση αυτού του κράτους. Θα έλεγα πως για άλλη μια φορά αποδεικνύονται οι ελλείψεις στην κρατική δομή και στην κρατική διοίκηση. Ο ΟΣΕ ουσιαστικά είναι μία κρατική επιχείρηση, η οποία, όπως φαίνεται, υπολειτουργεί, και η οποία πληρώνει αμαρτίες του παρελθόντος. Δηλαδή, τα απίστευτα ρουσφέτια και την απίστευτη σπατάλη των χρημάτων που έγινε στις προηγούμενες δεκαετίες, και φτάσαμε τώρα στο άλλο άκρο, να μην υπάρχει ούτε το προσωπικό. Να μην υπάρχουν ούτε τα μέσα και κυρίως να υπάρξει αδιαφορία γι’ αυτή την ασφάλεια που θα έδινε ένα αυτοματοποιημένο σύστημα ρύθμισης της κυκλοφορίας των τρένων. Κάτι που το διαθέτει όλη η Ευρώπη, σε όλο τον προηγμένο κόσμο. Και δυστυχώς, εμείς εδώ, ενώ ακούμε ότι έχουν επενδυθεί πάρα πολλά εκατομμύρια, δεν είδαμε αυτά τα εκατομμύρια να κατευθύνονται και να δίνουν ένα αποτέλεσμα στην ασφάλεια», καταγγέλλει στην εφημερίδα μας ο πρώην δήμαρχος Χανίων Τάσος Βάμβουκας.
«Δε βιαζόμαστε. Το τρένο θα “σφυρίξει” κάποτε στην Κρήτη»
Αντιθέτως, εμείς για την Κρήτη τι ζητάμε; Ο Τάσος Βάμβουκας είναι κατηγορηματικός: «Να ξεκινήσει η διαδικασία για να αποκτήσουμε κάποτε ένα τέτοιο μέσο. Δεν περιμένουμε ότι θα γίνει, ούτε αύριο το πρωί, ούτε σε πέντε χρόνια και ενδεχομένως ούτε σε δέκα χρόνια».
Όπως διευκρινίζει στο σημείο αυτό, «πρώτα θα πρέπει να γίνει η μελέτη εκείνη που θα δείξει τη διαδρομή, το κόστος και τα οφέλη από αυτή την υπόθεση, διότι το τρένο είναι το μεταφορικό μέσο του μέλλοντος. Η Ε.Ε. πλέον δε χρηματοδοτεί οδικά δίκτυα. Το τελευταίο ενδεχομένως έργο που χρηματοδοτεί είναι αυτό του Βόρειου Οδικού Άξονα. Δεν είναι τυχαίο λοιπόν που στρέφεται προς το μέσο σταθερής τροχιάς, διότι αυτό είναι το μέλλον. Ένα μέλλον οικονομικό. Ένα μέλλον οικολογικό. Ένα μέλλον γρήγορο και επίσης ασφαλές, και νομίζω πως είναι μία “μαύρη παρένθεση” αυτό που ζούμε τώρα στην Ελλάδα».
Ο Τάσος Βάμβουκας εκφράζει την πεποίθηση ότι, αν και εφόσον η διεκδίκηση έχει πραγματικό παγκρήτιο χαρακτήρα, κάτι το οποίο – όπως λέει – δεν έγινε στην περίπτωση του ΒΟΑΚ, πραγματικά θα μπορέσουμε κάποτε στην Κρήτη να έχουμε σύγχρονο τρένο, γλιτώνοντας τις μελλοντικές γενιές από τον εφιάλτη των θανατηφόρων που οφείλονται στο αυτοκίνητο ως μέσο και στους δρόμους μας ως… κακούς…
«Και έχουμε και πάρα πολύ δίκιο. Διότι το νησί το δικό μας, πέρα από τις ανάγκες του τοπικού πληθυσμού, φιλοξενεί και έναν πολύ μεγάλο πληθυσμό τουριστών. Και μάλιστα, το αεροδρόμιο Ηρακλείου που θα γίνει στο Καστέλι πρόκειται να μπορεί να διακινήσει μελλοντικά έως 18 εκατομμύρια τουρίστες. Ένα νούμερο που αυτή τη στιγμή ακούγεται εξωπραγματικό. Κι όμως, αυτή είναι δυνατότητα».
Καταλήγοντας, ο πρώην δήμαρχος Χανίων δηλώνει: «Υπάρχουν πολλοί τρόποι και πολλές σκέψεις για το τρένο στην Κρήτη. Θα μπορούσε να ακολουθήσει παράλληλα τον Βόρειο Οδικό Άξονα. Ή σε πολλά σημεία θα μπορούσε να ακολουθήσει και μια εναλλακτική διαδρομή. Να περάσει, ας πούμε, και από κεντρικά σημεία του νησιού. Να ακολουθήσει ακόμα και το παλιό οδικό δίκτυο που ένωνε τις πόλεις και τα χωριά του Βορρά. Υπάρχουν διάφορες σκέψεις. Αλλά αυτό θα το καταδείξει μία σοβαρή μελέτη, που πρέπει να γίνει κάποια στιγμή. Και αυτό μόνο η Πολιτεία μπορεί να το κάνει».
Πηγή: neakriti.gr