H ατμόσφαιρα των ημερών εορταστική. Τα σχολεία κλείνουν, οι ρυθμοί πέφτουν.
Ωστόσο, για τους υποψήφιους των Πανελλαδικών, τα Χριστούγεννα δεν είναι «ανέμελες» διακοπές αλλά διακοπές «εργασίας». Η αξιοποίηση του δεκαπενθημέρου είναι ιδιαίτερα σημαντική για τους μαθητές της τρίτης λυκείου. Η οργάνωση της μελέτης τους, απαραίτητη. Αυτό που χρειάζονται τώρα τα παιδιά, είναι «Γιορτές με Πρόγραμμα».\
Η περίοδος των εορτών των Χριστουγέννων προσφέρεται για επαναλήψεις. Οι υποψήφιοι των Πανελλαδικών, έχουν καλύψει ως τώρα πάνω από το 60% της ύλης – περί τα τέλη Φεβρουαρίου ολοκληρώνεται η ύλη κατά τη φροντιστηριακή προετοιμασία. Ωστόσο, στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, τα παιδιά είναι αποσυντονισμένα, αφού έχουν προηγηθεί οι πενθήμερες εκδρομές του Δεκεμβρίου – είναι κατάκοπα, συχνά κουβαλούν ιώσεις… έχουν απορρυθμιστεί. Με αυτή την έννοια, το διάστημα των εορτών χρειάζεται η σταδιακή τους επανένταξη. Και αυτή, να συνδυαστεί με τις συστηματικές επαναλήψεις. Τα διαγωνίσματα προσομοίωσης, έρχονται μετά τις γιορτές.
Ημερήσιο πλάνο: Τουλάχιστον μία ώρα κάθε μάθημα – Πρώτα τα δύσκολα
«Απαραίτητο για τις μέρες των διακοπών, είναι ένα πλάνο, στο οποίο θα είναι καταγεγραμμένες οι διδακτικές υποχρεώσεις των μαθητών».
Σε ό,τι αφορά την κατανομή των μαθημάτων, «πάντα προηγούνται τα δυσκολότερα όπως και εκείνα που προϋποθέτουν αποστήθιση».
Το πιο σημαντικό μάθημα, είναι το διάλειμμα
«Ημίωρη μελέτη, πεντάλεπτο διάλειμμα. Αυτή είναι η λογική της αποδοτικής μελέτης, καθώς με αυτό τον τρόπο διατηρείται ψηλά η ικανότητα της μάθησης.
Δεν πρέπει να λείπουν και οι «ανταμοιβές» μετά την ολοκλήρωση της μελέτης: η έξοδος, η βόλτα, η άθληση.
Μερικές συμβουλές προκειμένου να οργανώσεις καλύτερα το διάβασμά σου!
Αποδέξου ότι και το διάβασμα θέλει εξάσκηση και μην περιμένεις τελειότητα.
Ιδίως στην αρχή. Πίστεψε ότι είναι κάτι στο οποίο γίνεσαι καλός, δεν γεννιέσαι καλός. Πειραματίσου τι λειτουργεί για σένα. Παίξε. Γέλα. Οι περισσότεροι το παίρνουν πολύ στα σοβαρά, ενώ πραγματικά δεν θα έπρεπε. Γι’αυτό και η καλύτερη μάθηση γίνεται μέσα από τις ιστορίες, τα παιχνίδια και τις ταινίες. Σκέψου τι πιστεύεις για ό,τι αφορά τη μάθηση.
- Πώς πρέπει να γίνεται;
- Πώς σου βγαίνει καλύτερα;
- Τι σε ενδιαφέρει;
- Πιστεύεις ότι είσαι έξυπνος ή όχι;
- Πιστεύεις ότι το’χεις ή όχι;
Εάν έχεις για τον εαυτό σου την εικόνα ενός ατόμου που μαθαίνει εύκολα και γρήγορα, και δεν είναι θέμα εξυπνάδας, αλλά προσπάθειας και εκπαίδευσης, τότε αυτή θα γίνει η πραγματικότητά σου.
Επέμεινε σε αυτήν την άποψη και απόδειξέ το με πράξεις! Απόδειξέ το, πρώτα στον εαυτό σου.
Βάλ’το στην καθημερινότητά σου
Άσε ελεύθερη κάποια ώρα κάθε μέρα για διάβασμα. Αρχικά μπορείς να έχεις 1 ώρα την ημέρα. Κάν’το όμως κάθε μέρα για τουλάχιστον 66 μέρες, ώστε να γίνει συνήθεια. Ναι, οι έρευνες πλέον λένε για 66 μέρες και όχι για 30 μέρες για να σου γίνει κάτι συνήθεια.
Κάποιες συμβουλές στα γρήγορα;
- Εστίασε στο να δημιουργήσεις μια “ρουτίνα” Μελέτης.
- Εάν προγραμματίσεις συγκεκριμένες ώρες της ημέρας να μελετήσεις, θα μπεις σε μια ρουτίνα, και έτσι θα καταφέρεις περισσότερα.
Ετοίμασε το περιβάλλον μελέτης σου!
Εάν χρειάζεσαι κάποια στοιχεία στο περιβάλλον σου για να σε βοηθήσουν να διαβάσεις, δοκίμασε πάντα να τα κάνεις προτεραιότητα ΠΡΙΝ την κανονισμένη σου ώρα διαβάσματος.
Για παράδειγμα, εάν χρειάζεσαι ειδικό φωτισμό, μουσική, ησυχία, προσωπικό χώρο, πιθανά σνακς κλπ., τότε θα πρέπει να τα έχεις κανονίσει όλα προτού κάτσεις, όχι να τα θυμηθείς αφού κάτσεις.
Πρόσεξε τι δουλεύει για σένα, και επανέλαβέ το κάθε φορά που διαβάζεις, για μεγαλύτερη επιτυχία.
Όταν έχεις κάτι σταθερό με το οποίο ξεκινάς το διάβασμά σου, τότε αυτό μελλοντικά θα μπορεί να χρησιμοποιείται πολύ πιο εύκολα σαν “σήμα” για το μυαλό σου και το σώμα σου, ότι “ξέρεις, είναι ώρα για διάβασμα”.
Καλός φωτισμός πάντα είναι σημαντικός για να κουράζονται λιγότερο τα μάτια.
Όταν υπάρχει ανεπαρκής φωτισμός, κουράζεσαι εύκολα, θες πιο συχνά διαλείμματα και η προσοχή σου αποσπάται πολύ περισσότερο.