ΠΑΙΔΕΙΑ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Πανελλαδικές 2025 – Προτεινόμενο διαγώνισμα: Γλώσσα με κριτική σκέψη!

б�ݱᠴ��롤骾�ܳ幭 󴯠1Ёˠ ʡ鳡񩡭޲ �С񡳪嵞 7 ɯ��19, 㩡 � ᰼�ﵲ �ǂ属󩹭 ꡩ �ų𥱩� ˵꥟�頯𯟯頨ᠤ顣�ュ 󴯠µܨ炵ᠴ粠ͥ參맭骞򠃫󳡲. (EUROKINISSI/ӔŋɏӠ̉Ӊ́ө

Στο προτεινόμενο διαγώνισμα αξίζει να σημειωθεί ότι η περίληψη (θέμα Α) εστιάζει σε μία παράμετρο του θέματος του κειμένου. Αυτού του τύπου η εκφώνηση συναντάται πλέον πιο συχνά στις εξετάσεις. Τα ερωτήματα της θεωρίας της Γλώσσας (θέμα Β) εξετάζουν τα πιο σημαντικά κομμάτια της ύλης. Ιδιαίτερη προσοχή να δοθεί στο θέμα Β2β όπου υπάρχει και ερώτημα μετασχηματισμού, καθώς και στο θέμα Β3β στο οποίο οι μαθητές δεν θα πρέπει να ανακαλέσουν μόνο τυπικά τη θεωρία των τρόπων και μέσων πειθούς, αλλά πώς ο συγγραφέας χρησιμοποιεί τα μέσα πειθούς ή / και τις γλωσσικές επιλογές, προκειμένου να πείσει, αντλώντας βέβαια στοιχεία και παραπέμποντας στο κείμενο.

Αντιπροσωπευτική για τις εξετάσεις είναι και η ερώτηση της Λογοτεχνίας (θέμα Γ), η οποία αποτελείται από το ερμηνευτικό σχόλιο και την προσωπική οπτική του μαθητή. Αν και δε ζητούνται διαφορετικοί κειμενικοί δείκτες, είναι προτιμότερο οι μαθητές να επιλέξουν να υπάρχει ποικιλία κειμενικών δεικτών, προκειμένου να αποδοθεί πιο ολοκληρωμένα η δική τους ερμηνευτική εκδοχή για το λογοτεχνικό κείμενο.

Τέλος, το θέμα Δ  δεν απαιτεί τη δημιουργική αξιοποίηση των κειμένων αναφοράς. Ωστόσο, αν οι μαθητές κρίνουν ότι υπάρχουν σε αυτά τα κείμενα πληροφορίες – επιχειρήματα που μπορούν να εμπλουτίσουν και να ενισχύσουν τις δικές τους θέσεις, μπορούν να τα χρησιμοποιήσουν.

Μελετήστε, λοιπόν, με προσοχή το συγκεκριμένο διαγώνισμα. Σας ευχόμαστε επιτυχία!

Δείτε ΕΔΩ τις απαντήσεις ή εδώ:

 

Πηγή: neakriti.gr



ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ