Έρευνα της PwC ανατρέπει όλα τα δεδομένα που γνωρίζουμε μέχρι σήμερα.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση αλλά και οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν θέσει αυστηρούς στόχους ώστε να πετύχουν μηδενικές εκπομπές CO2 από το 2030 ωστόσο πρόσφατη έρευνα ανατρέπει τα μέχρι σήμερα δεδομένα που γνωρίζουμε.
Σύμφωνα με την μελέτη της εταιρείας το το 70% των κινητήρων εσωτερικής καύσης (βενζίνης και diesel) θα εξακολουθούν να κυκλοφορούν στους δρόμους στην Ευρώπη απομακρύνοντας αρκετά την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.
Πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με μελέτη, η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και φορτηγών στην Ευρώπη αναμένεται να αυξηθεί γρήγορα – από 16 τεραβατώρες σήμερα σε 355 τεραβατώρες το 2040. Με βάση τη συνολική ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται σήμερα στην ΕΕ, αυτό αντιστοιχεί σε πρόσθετη απαίτηση 13%, επισήμανε η εταιρεία συμβούλων διαχείρισης PwC η οποία πραγματοποίησε τους υπολογισμούς μαζί με το Fraunhofer Institute for Systems and Innovation Research.
Το 2040, όλα τα πρόσφατα ταξινομημένα αυτοκίνητα και φορτηγά στην ΕΕ αναμένεται να είναι ηλεκτρικά με μπαταρία ή να λειτουργούν με κυψέλες υδρογόνου και καυσίμου. Το 70% των αυτοκινήτων και το 65% των φορτηγών στους δρόμους πιθανότατα θα εξακολουθούν να λειτουργούν με βενζίνη ή diesel.
«Θα περάσει αρκετός καιρός μέχρι να δούμε κυρίως ηλεκτρικά οχήματα στο στόλο και να εκτοπίσουν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης από το κοινό», δήλωσε ο ειδικός του κλάδου της PwC Strategy, Philipp Rose. Ωστόσο επειδή τα παλαιότερα οχήματα θα κινούνται λιγότερο από τα καινούργια, οι εκπομπές CO2 αναμένεται να μειωθούν στο μισό έως το 2040.