Η μέρα – ορόσημο για την επιστροφή στην νέα κανονικότητα μετά τα όσα… άλλαξε ο κορονοϊός στην καθημερινότητά μας, η 4η Μαΐου, απέχει ακριβώς μία εβδομάδα. Ο καθηγητής λοιμωξιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών , Νίκος Σύψας, μίλησε το βράδυ της Δευτέρας, 27.04.2020, στον ΣΚΑΪ σχετικά με ένα από τα πλέον “καυτά” ζητήματα των τελευταίων ωρών, που δεν είναι άλλο από τα σχολεία και πώς αυτά θα επαναλειτουργήσουν.
Για το πόσο… τον αγχώνει και τον φοβίζει η χαλάρωση των μέτρων ρωτήθηκε αρχικά, απαντώντας πως “οπωσδήποτε υπάρχει ένας βαθμός ανησυχίας, με την έννοια ότι ο ιός παραμένει κοντά μας. Όλο το καλοκαίρι θα συνεχίσουμε να έχουμε κρούσματα και πάντα υπάρχει ο κίνδυνος να έχουμε και άνοδο των κρουσμάτων και των επιδημικών καμπυλών. Είναι μια πηγή ανησυχίας κι ελπίζουμε το καλοκαίρι να ισχύσει ό, τι ισχύει για όλους τους κορονοϊούς. Δηλαδή η θερμοκρασία να έχει επίδραση πάνω στο λεγόμενο Ρ-0 έτσι ώστε η επιδημία να μην εξαπλώνεται. Αλλά η ανησυχία υπάρχει.
Οι δύο βασικοί κανόνες
Αναφερόμενος στην νέα κανονικότητα, στην οποία θα μπούμε σε ακριβώς μία εβδομάδα και για την οποία θα ενημερώσει αύριο, τρίτη 28.04.2020, με νέο διάγγελμά του ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, ο κ. Σύψας τόνισε πως θα πρέπει να μάθουμε να ζούμε με δύο βασικούς κανόνες, μέσα και… έξω από τα σχολεία.
Ο πρώτος είναι αυτός της απόστασης. Δεν πρέπει να πλησιάζουμε τους συνανθρώπους μας σε απόσταση μικρότερη των δύο μέτρων.
Ο δεύτερος κανόνας είναι πως απολυμαίνουμε συνεχώς τα χέρια μας και δεν αγγίζουμε το πρόσωπό μας.
Ο τρίτος προέκυψε σήμερα και αφορά στις περιπτώσεις που δεν μπορεί αν τηρηθεί η απόσταση των δύο μέτρων. Εκεί έρχεται η υποχρεωτική χρήση μάσκας σε δημόσιους κλειστούς χώρους.
Ο Νίκος Σύψας για τα σχολεία
Σε σχέση με την ανησυχία των γονιών σχετικά με το πώς ακριβώς θα τηρηθούν αυτοί οι κανόνες στα σχολεία, για την οποία το newsit.gr σας έχει ήδη ενημερώσει, ο κ. Σύψας τόνισε:
“Το βασικό ερώτημα που είχε να απαντήσει η Επιτροπή μας είναι αν το άνοιγμα των σχολείων θα επιφέρει ένα μεγάλο κίνδυνο επανάκαμψης της επιδημίας. Με βάση τα στοιχεία που έχουμε, ο κίνδυνος αυτός είναι πολύ μικρός ή και ελάχιστος, για να ανέβει το Ρ-0 πάνω από το 1.
Έτσι, ως Επιτροπή συναινέσαμε στο σταδιακό άνοιγμα των σχολείων με μέτρα που θα εξειδικευτούν στην συνέχεια με εγκυκλίους που αυτή τη στιγμή καταρτίζονται”.
Στην συνέχεια, ο καθηγητής λοιμωξιολογίας έγινε πιο συγκεκριμένος: “Θα υπάρχουν τόσα παιδιά σε κάθε αίθουσα ώστε να τηρείται ο κανόνας των δύο μέτρων. Αυτό είναι απαράβατος κανόνας που έχει θέσει η Επιτροπή μας. Το πώς θα γίνει η διαρρύθμιση από το υπουργείο Παιδείας, είναι κάτι που θα το δούμε.
Θα φορούν μάσκες τα παιδιά στα σχολεία;
“Εφόσον τηρούνται οι κανόνες της απόστασης, του καλού εξαερισμού και της απολύμανσης των χεριών, αφού θα υπάρχει αντισηπτικό σε κάθε αίθουσα, δε νομίζω ότι θα είναι υποχρεωτική η χρήση της μάσκας στα σχολεία. Αυτό όμως θα το εξειδικεύσουμε στην συνέχεια”, απάντησε ο λοιμωξιολόγος, ωστόσο εδώ προκύπτει το εύλογο ερώτημα του τι θα γίνεται σε περίπτωση που δεν υπάρχει καλός εξαερισμός.
Με βάση τα όσα είπε, δεν μπορεί κανείς να αποκλείσει το ενδεχόμενο να φορούν και τα παιδιά στα σχολεία μάσκες.
Η απόσταση στα σχολικά και οι… παππούδες
“Όλα αυτά είναι δύσκολες ασκήσεις, αλλά για όλα θα υπάρξουν λύσεις”, είπε κληθείς να απαντήσει στο πώς θα τηρούνται οι απαραίτητες αποστάσεις για παράδειγμα στα σχολικά λεωφορεία.
“Πιστεύω ότι είναι αυτές οι ασκήσεις πολύ πιο εύκολες από αυτό που ζήσαμε όταν ήμασταν κλεισμένοι στα σπίτια με τα παιδιά. Όλοι μαζί θα συνεργαστούμε και θα βρούμε τις λύσεις για να είμαστε ασφαλείς και τα σχολεία ανοιχτά”, τόνισε, ενώ στην συνέχεια μίλησε για το κατά πόσο τα παιδιά θα μπορούν αφού επιστρέψουν στα σχολεία, να βλέπουν και τους παππούδες τους.
“Αυτό είναι ένας πολύ σημαντικός κίνδυνος. Τα παιδιά που έχουν στο σπίτι ευπαθείς ομάδες, ενδεχομένως να μην πάνε σε αυτή τη φάση στα σχολεία, αλλά να παρακολουθήσουν μαθήματα εξ αποστάσεως. Προτεραιότητά μας είναι αν προστατεύσουμε τις ευπαθείς ομάδες και γι’ αυτό όλα θα ληφθούν υπόψιν για το πώς θα ανοίξουν τα σχολεία, τα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία”.
Πηγή: ΣΚΑΪ