Το πρώτο κουδούνι της νέας σχολικής χρονιάς θα χτυπήσει στις 12 Σεπτεμβρίου και στη φετινή σχολική χρονιά επεκτείνεται χρονικά το ολοήμερο σχολείο από τις 4:00 στις 5:30 μ.μ., με στόχο αφ’ ενός την αναβάθμιση της παρεχόμενης δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, αφ’ ετέρου τη στήριξη των εργαζόμενων γονέων και των οικογενειών, με την προσέγγιση του σχολικού και του εργασιακού ωραρίου.
Παράλληλα αναβαθμίζεται το περιεχόμενο, με νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, με περισσότερες δημιουργικές δράσεις για τα παιδιά (δημιουργική γραφή, εικαστικά κ.ά.) με περισσότερες παροχές από τη δωρεάν δημόσια εκπαίδευση. Η εφαρμογή ξεκινά στο 50% των τμημάτων που λειτουργούν σήμερα ως ολοήμερα, νηπιαγωγεία και δημοτικά (περίπου 5.000) χωρίς κριτήρια εγγραφής.
Διαφορετική θα είναι η εικόνα που θα συναντήσουν οι μαθητές και μέσα στις αίθουσες καθώς θα υπάρχουν διαδραστικοί πίνακες, σετ ρομποτικής, ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό, τα οποία στοχεύουν στην περαιτέρω ανάπτυξη ενός οικοσυστήματος ψηφιακής εκπαίδευσης υψηλών προδιαγραφών και τα οποία θα ξεκινήσουν να εγκαθίστανται κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς.
«Πρεμιέρα» κάνει και ο παιδαγωγικός Σύμβουλος – Μέντορας. Ο ρόλος του θα είναι να εμπνεύσει, να προσανατολίσει και να υποστηρίξει κάθε νεοδιοριζόμενο ή πρόσφατα τοποθετημένο στη σχολική μονάδα εκπαιδευτικό, με προϋπηρεσία έως πέντε έτη, με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της διδασκαλίας του και εν γένει του παρεχόμενου από αυτόν εκπαιδευτικού έργου.
Παράλληλα ο Ενδοσχολικός Συντονιστής θα συντονίζει και υποστηρίζει τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους, καθώς και τις προσπάθειες της Διεύθυνσης κάθε σχολικής μονάδας να την ενισχύσουν ως επαγγελματική κοινότητα μάθησης και ανάπτυξης.
Κομβική θα είναι η νέα σχολική χρονιά καθώς υλοποιούνται μεταρρυθμίσεις που θεσμοθετήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια.
Ενδεικτικά:
Νηπιαγωγείο από τα 4 έτη
Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο
Εργαστήρια Δεξιοτήτων
Οριζόντιες επιμορφώσεις εκπαιδευτικών
166 Νέα Προγράμματα Σπουδών στα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία της χώρας
Διπλασιασμός των Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων: από 62 σε 120
Ίδρυση για πρώτη φορά Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων,
Αξιολόγηση στα σχολεία
Τράπεζα Θεμάτων στην Α, Β & Γ΄ Λυκείου
Ενισχυτική διδασκαλία Ειδικών Πανελλαδικώς Εξεταζόμενων Μαθημάτων
Ταυτόχρονα διορίστηκαν περίπου 6.000 μόνιμοι εκπαιδευτικοί και έγινε πράξη ένα νέο ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό για μαθητές με αναπηρία. Επίσης εντάχθηκε το σύνολο σχεδόν των προσφύγων μαθητών στην ελληνική εκπαιδευτική κοινότητα (για πρώτη φορά σε ποσοστό-ρεκόρ της τάξης του 95%) με ίδρυση τμημάτων Υποδοχής.
Σχολεία και Κορωνοϊός
Το στίγμα των κυβερνητικών προθέσεων για τα σχολεία έδωσε χθες η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, δηλώνοντας (Open) ότι “η τάση είναι για τα ηπιότερα δυνατά μέτρα, γιατί πλέον έχουμε επιστρέψει στην κανονικότητα”.
Οι ειδικοί αναμένεται αυτή την εβδομάδα να προχωρήσουν στην κρίσιμη συζήτηση για το άνοιγμα των σχολείων. Οπως φαίνεται από την τάση σε ευρωπαϊκο επίπεδο, από την πρόθεση της κυβέρνησης αλλά και από το σημείο της πανδημίας στο οποίο βρίσκεται η χώρα μας, αντικείμενο της συζήτησης – και πολύ πιθανόν αντιπαράθεσης – θα είναι βασικά η χρήση της μάσκας.
Ο υπουργός Υγείας Θάνος Πλεύρης, δήλωσε πως βρίσκονται σε επικοινωνία με το Υπουργείο Παιδείας και αυτό που επιθυμούν είναι η λειτουργία τους να είναι πολύ κοντά στην κανονικότητα. «Θεωρώ πως τα τεστ πρέπει να είναι στοχευμένα και το κομμάτι της μάσκας να παραμείνει στη σύσταση και όχι στην υποχρεωτικότητα» συμπλήρωσε.
Ο καθηγητής Πνευμονολογίας, Νίκος Τζανάκης, μίλησε στο «Κοινωνία Ώρα MEGA» και για τα σχολεία τόνισε: «Τα παιδιά πρέπει να τα αφήσουμε χωρίς μάσκες στα σχολεία. ‘Έχουμε πλέον σχέση με τον ιό μη θανατηφόρα. Εάν μία περιοχή ξεπεράσει έναν συγκεκριμένο αριθμό επιδημιολογικού φορτίου, τότε ίσως να πρέπει να ληφθούν κάποια μέτρα».