Ο νέος τρόπος υπολογισμού για τα τέλη κυκλοφορίας περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών για «παρεμβάσεις για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου καυσίμων, καπνικών προϊόντων και καφέ, διατάξεις για τις κοινωφελείς περιουσίες και τα τέλη ταξινόμησης και κυκλοφορίας οχημάτων νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας».
Σκοπός της νέας ρύθμισης για τον προσδιορισμό των αναλογούντων τελών κυκλοφορίας είναι να μην υπάρξει επιβάρυνση των ιδιοκτητών οχημάτων σε σχέση με τα ισχύοντα, ενώ παράλληλα διασφαλίζεται ο ήδη υφιστάμενος μέχρι σήμερα τρόπος υπολογισμού στα τέλη κυκλοφορίας όπως και του τέλους ταξινόμησης, ώστε επίσης να μην υπάρξει επιβάρυνση για τα λοιπά επιβατικά αυτοκίνητα.
Ακόμη εισάγεται ρύθμιση, η οποία καλύπτει το νομοθετικό κενό ως προς τον υπολογισμό του τέλους ταξινόμησης υβριδικών επιβατικών οχημάτων και καθορίζεται ποια τιμή της εκπεμπόμενης μάζας διοξειδίου του άνθρακα (CO2) επιλέγεται μεταξύ διαφορετικών τιμών για τη διαφοροποίηση των συντελεστών τέλους ταξινόμησης.
Υπολογισμός τελών κυκλοφορίας για νέα οχήματα από το 2021
Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, για τα επιβατικά αυτοκίνητα που ταξινομούνται για πρώτη φορά σε κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης από την 1η Ιανουαρίου του 2021 και μετά, με βάση τις τιμές εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (γραμμάρια C02 ανά χιλιόμετρο) σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων (Wordwide Light Test Procedure – WLTP), όπως αναγράφονται στην άδεια του οχήματος, ο υπολογισμός γίνεται με βάση των παρακάτω πίνακα.
Σύμφωνα με τις εκπομπές καυσαερίων κάθε μοντέλου αυτοκινήτου κατά το πρότυπο WLP σημειώνεται μείωση κατά περίπτωση, συγκρίνοντας με τα αντίστοιχα τέλη κυκλοφορίας που ισχύουν μέχρι τον Δεκέμβριο του 2020.
Αναλυτικά, ο νέος τρόπος υπολογισμού για τα τέλη κυκλοφορίας από τον ερχόμενο Ιανουάριο:
εύρος CO2 – συντελεστής υπολογισμού
0 – 122 – 0
123 – 139 – 0,64
140 – 166 – 0,70
167 – 208 – 0,85
209 – 224 – 1,87
225 – 240 – 2,20
241 – 260 – 2,50
261 – 280 – 2,70
>281 2,85
Πώς υπολογίζονται τα τέλη ταξινόμησης
Με το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών, εισάγεται ρύθμιση, η οποία καλύπτει το υφιστάμενο νομοθετικό κενό ως προς τον υπολογισμό του τέλους ταξινόμησης υβριδικών επιβατικών οχημάτων και καθορίζεται ποια τιμή της εκπεμπόμενης μάζας διοξειδίου του άνθρακα (CO2) επιλέγεται μεταξύ διαφορετικών τιμών για τη διαφοροποίηση των συντελεστών τέλους ταξινόμησης.
Πηγή: dikaiologitika.gr