ΕΛΛΑΔΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σκάνδαλο H&M με 200.000 «χαμένες» αποδείξεις – Λουκέτο σε καταστήματα, τι απαντάει η εταιρεία

FILE PHOTO: H&M logo is seen on a shop in Riga, Latvia January 30, 2020. REUTERS/Ints Kalnins

Σχεδόν 200.000 αποδείξεις, αξίας άνω των 5 εκατ. ευρώ μαζί με τον ΦΠΑ, δεν είχαν διαβιβαστεί από την H&M στην ΑΑΔΕ με αποτέλεσμα να μπει λουκέτο σε αρκετά καταστήματά της.

Μεταξύ αυτών είναι και το κεντρικό κατάστημα στο Σύνταγμα, στο οποίο επιβλήθηκε 48ωρο λουκέτο για φορολογικές παραβάσεις.

Σε ανακοίνωσή της η Ανεξάρτητη Αρχή ενημέρωση για την επιβολή και νέων προστίμων και το κλείσιμο άλλων τεσσάρων καταστημάτων της μεγάλης πολυεθνικής εταιρείας ένδυσης και υπόδησης σε διάφορα σημεία της Ελλάδας (Γλυφάδα, Βόλος, Ρόδος, Καλαμάτα) για μη διαβίβαση αποδείξεων στην ΑΑΔΕ.

Η μεγαλύτερη παράβαση φαίνεται πως έχει καταγραφή στο κατάστημα της H&M στον Βόλο, το οποίο δεν είχε διαβιβάσει 125.000 αποδείξεις την τελευταία τριετία, καθαρής αξίας 2,4 εκατ. ευρώ, πλέον ΦΠΑ 562.000 ευρώ.

Από το κατάστημα της Γλυφάδας δεν είχαν διαβιβαστεί 33.800 αποδείξεις από τις 24/01 έως τις 24/06, καθαρής αξίας 835.000 ευρώ, πλέον ΦΠΑ 201.000 ευρώ. Από την Καλαμάτα δεν διαβιβάστηκαν 12.600 αποδείξεις από τον Δεκέμβριο του 2023 έως τον Ιούνιο του 2024, καθαρής αξίας 263.000 ευρώ, πλέον ΦΠΑ 63.000 ευρώ.

Σημειώνεται πως η H&M, σύμφωνα με στοιχεία του 2022, έχει συνολικά 36 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα και πάνω από 1.000 άτομα προσωπικό (στοιχεία 2022). Για την οικονομική χρήση του 2022, τα τελευταία διαθέσιμα οικονομικά στοιχεία, κατέγραψε τζίρο 182,8 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 49,43% έναντι του 2021 και κέρδη (μετά φόρων) ύψους 3,75 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 6,63 εκατ. ευρώ το 2021.

Η απάντηση της εταιρείας: «Τεχνικό πρόβλημα»

Η εταιρεία H&M Ελλάδας επικαλείται τεχνικό πρόβλημα για τη μη διαβίβαση αποδείξεων στην ΑΑΔΕ. Συγκεκριμένα στην ανακοίνωσή της αναφέρει:

«Όπως έχει γίνει ήδη γνωστό, από χθες τέσσερα καταστήματά μας στον Βόλο, την Καλαμάτα, τη Ρόδο και τη Γλυφάδα παραμένουν κλειστά για 48 ώρες, έως τις 22 Ιουνίου, σε συνέχεια των ελέγχων από τις Eλληνικές Φορολογικές Αρχές. Αυτό ήταν αποτέλεσμα τεχνικού προβλήματος στο σύστημά μας, που επηρέασε μόνο τη διαβίβαση ηλεκτρονικών δεδομένων στην ψηφιακή πύλη της ΑΑΔΕ.

Όπως έχουμε ήδη δηλώσει, τόσο οι τοπικές ομάδες όσο και οι ομάδες μας στο εξωτερικό, εργάζονται συνεχώς για την επίλυση του προβλήματος σε συνεργασία με τον τεχνικό μας πάροχο. Διερευνούμε, με την υποστήριξη τόσο εσωτερικών όσο και εξωτερικών τεχνικών εμπειρογνωμόνων, τι μπορεί να έχει προκαλέσει το τεχνικό πρόβλημα.

Για εμάς, είναι εξαιρετικά σημαντικό να ακολουθούμε και να συμμορφωνόμαστε πλήρως με τους Νόμους και τους φορολογικούς κανονισμούς σε όλες τις χώρες στις οποίες δραστηριοποιούμαστε. Είμαστε στη διάθεση των Ελληνικών Φορολογικών Αρχών, σεβόμενοι απόλυτα τον θεσμικό τους ρόλο».

Πηγή: ieidiseis.gr



ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ