Η συγκέντρωση της ελληνικής αγοράς delivery (e-food.gr, deliveras.gr, clickdelivery.gr) από την γερμανική Delivery Hero ήταν φυσικό να ενεργοποιήσει τα αντανακλαστικά άλλων εταιρειών που έβλεπαν ότι θα μπορούσαν να διεκδικήσουν μερίδιο από μία πίτα που όλο μεγαλώνει. Έτσι είχαμε το τελευταίο διάστημα την είσοδο της Cosmote μέσω του 11888.gr αλλά και της φιλανδικής wolt.gr στην αγορά της Αθήνας. Στα σκαριά είναι και η myorder.gr του Γιάννη Χήτου ενώ το skroutz food έχει μπει ήδη στην beta μορφή του (σ.σ. καλύπτει τα βόρεια προάστια της Αθήνας) και ετοιμάζεται εκτός απροόπτου να λανσαριστεί επίσημα τον Σεπτέμβριο.
Αρκετοί θεωρούν ότι εάν υπάρχει ένας παίκτης στην Ελλάδα που μπορεί να αμφισβητήσει την κυριαρχία του e-food.gr στην αγορά του delivery, αυτός δεν είναι άλλος από την Skroutz, την ηλεκτρονική πλατφόρμα αναζήτησης με μία από τις υψηλότερες επισκεψιμότητες στην χώρα η οποία παράλληλα διαθέτει ένα “θετικό” προφίλ στους χρήστες.
Όπως εξηγεί στο News24/7, o Γιώργος Αυγουστίδης, CFO της Skroutz που έχει επιφορτιστεί το νέο λανσάρισμα, “η Skroutz τόσα χρόνια αυτό που ξέρει να κάνει καλά είναι να φτιάχνει και να βελτιώνει ‘προϊόντα’ που να ικανοποιούν τους πελάτες της προσφέροντας τους μία ολοκληρωμένη εμπειρία, αυτό θα κάνουμε τώρα και στην αγορά του food delivery, που για εμάς είναι ουσιαστικά επέκταση του marketplace της Skroutz”.
Η μισή επιτυχία στην συγκεκριμένη αγορά είναι η πλούσια προσφορά επιλογών προς τον καταναλωτή τόσο σε επίπεδο γεύσεων όσο και σημάτων. Ήδη η Skroutz έχει καταφέρει να προσελκύσει έναν μεγάλο αριθμό επαγγελματιών καθώς προσφέρει ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό πακέτο προς τους καταστηματάρχες με αιχμή του δόρατος την εκκαθάριση συναλλαγών με κάρτα μέσα σε 48 ώρες όταν στον ανταγωνισμό αυτό μπορεί να ξεπεράσει και τον ένα μήνα.
Στόχος της εταιρείας ήταν στην επίσημη έναρξη το Skroutz food να προσφέρει στους καταναλωτές της Αττικής επιλογές από τουλάχιστον 500 επιχειρήσεις εστίασης. Ο στόχος αυτός σύμφωνα με τον Γιώργο Αυγουστίδη θα ξεπεραστεί καθώς οι ρόλοι έχουν αντιστραφεί και είναι πλέον αρκετές οι επιχειρήσεις εστίασης που προσεγγίζουν την Skroutz για συνεργασία και ήδη οι συνεργαζόμενες επιχειρήσεις ανέρχονται σε 490.
Σε ότι αφορά τους καταναλωτές η εταιρεία, αναμένεται μετά το αρχικό τεστάρισμα, να εκμεταλλευτεί μέσω προσφορών και εκπτώσεων το marketplace της Skroutz ώστε οι δύο υπηρεσίες να λειτουργούν η μία προς όφελος της άλλης αλλά και υπέρ του χρήστη.
Μετά την Αθήνα στόχος είναι να επεκταθεί στις τέσσερις μεγαλύτερες πόλεις (Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ηράκλειο, Λάρισα) με απώτερο στόχο την πανελλαδική κάλυψη. Πέρα από την γεωγραφική ανάπτυξη, στόχος είναι να επεκταθεί και στο κομμάτι της μικρής λιανικής (παντοπωλεία, μανάβικα, κρεοπωλεία, κάβες, ζαχαροπλαστεία) που διαθέτουν ήδη υπηρεσίες delivery. O κ. Αυγουστίδης δεν απέκλεισε στο μέλλον η skroutz να αναπτύξει δικό του δίκτυο delivery – courier ώστε να εξυπηρετεί τόσο την νέα δραστηριότητα του food όσο και την υπάρχουσα.
Πλατφόρμα B2B για την αγορά HORECA
Το Skroutz food δεν είναι όμως η μόνη επέκταση που πραγματοποιεί η πλατφόρμα φέτος το καλοκαίρι, σε προχωρημένο στάδιο είναι και η δημιουργία του καναλιού B2B προσφέροντας λύσεις στους επαγγελματίες της αγοράς του HORECA. Όπως εξηγεί ο κ. Αυγουστίδης αφορά μια μεγάλη γκάμα από αναλώσιμα και εξοπλισμό για εταιρείες από καφετέριες έως ξενοδοχεία τα οποία συγκεντρώνονται κάτω από την ομπρέλα του B2B. “Κατηγορίες όπως οι μεγάλες συσκευασίες καφέ, οι επαγγελματικές ζυγαριές και ψυγεία υπήρχαν πάντοτε στο Skroutz, και ήταν ένας τομέας με αξιόλογη κίνηση, αυτό που κάνουμε μέσα από την νέα κατηγορία είναι να τις συγκεντρώσουμε, να προχωρήσουμε σε καλύτερη ομαδοποίηση και να προσφέρουμε ένα πιο ολοκληρωμένο και εύχρηστο προϊόν στον επαγγελματία του HORECA”.