Τα ψώνια στο μάρκετ είναι μία καθημερινή συνήθεια. Έχετε παρατηρήσει όμως, ότι συνήθως δεν υπάρχουν πουθενά παράθυρα μέσα στο κατάστημα;
Υπάρχει λόγος που το κάνουν; Η απάντηση είναι ναι. Φαίνεται πως η απουσία παραθύρων είναι κομμάτι της ψυχολογίας του λιανεμπορίου. Οι επιχειρήσεις προσπαθούν να δημιουργήσουν ένα περιβάλλον, όπου ο πελάτης αισθάνεται άνετα να ξοδεύει χρόνο, αλλά και τα χρήματα του.
Μάλιστα, πολλά καταστήματα έχουν και δάπεδα με πλακάκια που κάνουν θόρυβο όταν σέρνονται επάνω τους καροτσάκια. Με αυτόν τον τρόπο, οι πελάτες μειώνουν την ταχύτητά τους ενστικτωδώς, με αποτέλεσμα να περνούν περισσότερο χρόνο στο κατάστημα. Αντίστοιχα, σε κάποια μαγαζιά χρησιμοποιούν δυνατή μουσική, ώστε το κοινό να νιώθει περισσότερη ενέργεια και έτοιμο να ξοδέψει χρήματα.
Σχετικά με τα σούπερ μάρκετ, η απουσία παραθύρων δημιουργεί το εφέ μιας φούσκας, δηλαδή τα καταστήματα δεν έχουν επαφή με τον έξω κόσμο. Έτσι, οι αγοραστές δεν μπορούν να δουν τι συμβαίνει πέρα από εκεί και όσο περισσότερο ψωνίζουν, τόσο περισσότερα ξοδεύουν.
Υπάρχουν βέβαια και πιο πρακτικά ζητήματα. Το φως του ήλιου μπορεί να προκαλέσει ξεθώριασμα στις συσκευασίες και να φαίνονται παλιές στους αγοραστές. Επιπλέον, η ανταλλαγή χώρου για παράθυρα θα μείωνε και τον αριθμό των ραφιών, με αποτέλεσμα να μειωθούν και τα προϊόντα που διατίθονται προς πώληση.
#pgnews