ΚΡΗΤΗ

Στα… κεραμίδια για τον ΒΟΑΚ οι βουλευτές!

Με σημαντικές ανακοινώσεις για τον ΒΟΑΚ αναμένεται το επόμενο διάστημα στην Κρήτη ο Υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής.

Το μεγάλο έργο που επί δεκαετίες περιμένουν οι κάτοικοι του νησιού, χαρακτηρίζεται “εθνικής σημασίας” και “πρώτης προτεραιότητας” από την κυβέρνηση.

Το Μαξίμου μιλά για έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο από την Κίσσαμο μέχρι τη Σητεία, χωρίς ακόμα να έχουν γίνει γνωστές οι πηγές χρηματοδότησης κι άλλες τεχνικές λεπτομέρειες.

Κορυφαία στελέχη του κυβερνώντος κόμματος, όπως η κ. Μπακογιάννη, αλλά και ο ίδιος ο κ. Καραμανλής έχουν ταχθεί ανοιχτά υπέρ των διοδίων: “για λόγους ποιότητας και ασφάλειας” ο Υπουργός Υποδομών, διότι χωρίς αυτά (σ.σ διόδια) “ούτε τα δισέγγονά μας δεν θα έχουν ΒΟΑΚ”, υποστήριξε η βουλευτής Χανίων.

Η καρό… σημαία των αντιδράσεων δεν πέφτει ποτέ: Κι ενώ έχει ξεκινήσει ένας νέος κύκλος αντιπαράθεσης, με την κυβέρνηση και την αξιωματική αντιπολίτευση να εκτοξεύουν αλληλοκατηγορίες, ο φόρος αίματος στο απαρχαιωμένο οδικό δίκτυο της Κρήτης παραμένει… βαρύς κι ασήκωτος!

Φταίνε οι δρόμοι, αλλά φταίει και το κακό μας το κεφάλι, η στρεβλή (κι εγκληματική πολλές φορές) οδηγική συμπεριφορά μας, για τα θύματα που θρηνούμε κάθε χρόνο στους δρόμους του νησιού! Μην τα ρίχνουμε κι όλα στην εκάστοτε κυβέρνηση…

Δεδομένα αιματηρή και με πολλά θύματα, η (σύγχρονη) Μάχη της Κρήτης, από τα κακοτράχαλα βουνά που εξελισσόταν σχεδόν οκτώ δεκαετίες πριν, έχει μεταφερθεί στην άσφαλτο!

Και κάπου μεταξύ λακκουβών, θρήνων, μοιρολογιών (αλλά και μοιρολατρών), κραυγών και… γκαζιών, ξεπηδά η (ειδικά διαμορφωμένη) “πίστα” των πολιτικών και κοινωνικών διαξιφισμών…

“ Στον ΒΟΑΚ δεν είχε γίνει απολύτως τίποτα”

Δεν θα πω κάτι που δεν έχει ξανακουστεί άλλη φορά. Για την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ο Βόρειος Οδικός Άξονας αποτελεί προτεραιότητα. Είναι το τελευταίο αναπτυξιακό οδικό έργο το οποίο δεν έχει γίνει στη χώρα μας και πρέπει να γίνει”, δηλώνει ο Λευτέρης Αυγενάκης.

Ο υφυπουργός Αθλητισμού (κι εκλεγμένος βουλευτής Ηρακλείου) κατηγορεί την προηγούμενη κυβέρνηση ότι δεν έκανε το… παραμικρό: “Με τη γλώσσα της αλήθειας θα κινηθούμε και θα πορευθούμε, όπως πορευόμαστε από την ημέρα που αναλάβαμε τη διακυβέρνηση της χώρας. Στον ΒΟΑΚ δεν είχε γίνει απολύτως τίποτα από την προηγούμενη κυβέρνηση. Άρα, με μια ωριμότητα πρέπει να δούμε όλα τα δεδομένα”.

Ο κ. Αυγενάκης θα έχει αύριο μεσημέρι σύσκεψη με τον κ. Καραμανλή, στο Υπουργείο Υποδομών, “για να έχουμε μία μακροσκελή ενημέρωση για τα πάντα. Και βεβαίως με τη δέσμευση που είναι ήδη γνωστή, θα επισκεφθεί και ο ίδιος την Κρήτη για να ανακοινώσει τα βήματα, το οδοιπορικό που θα ακολουθήσουμε ως κυβέρνηση για να τρέξουμε το έργο αυτό. Για εμάς αποτελεί προτεραιότητα. Με ρεαλισμό θα δούμε όλα τα ενδεχόμενα, όλες τις πιθανές λύσεις, όλα τα σενάρια τα οποία εξετάζει με απόλυτη υπευθυνότητα η ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών”.

“Το έργο πάει πίσω- Ξαναρχίζουμε από το μηδέν!”

Με τα ψέματα δεν κάνει κανείς πολιτική!”, αντιγυρίζει ο βουλευτής Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Ηγουμενίδης: “Κακά τα ψέματα, ήμασταν στα πρόθυρα του να προχωρήσουμε και ξαναγυρνάμε από την αρχή! Δεν μπορώ να αντιληφθώ το λόγο. Η προηγούμενη κυβέρνηση, η κυβέρνηση της Αριστεράς, έδειξε δείγματα γραφής και στα δημόσια έργα, και στην υπόλοιπη Ελλάδα. Με στενοχωρεί και με θυμώνει το γεγονός ότι ενώ είχε δρομολογηθεί ο Βόρειος Οδικός Άξονας της Κρήτης, ξαναγυρνάμε από την αρχή.

Κατά την γνώμη μου, με την τακτική που ακολουθεί η Νέα Δημοκρατία, το έργο πάει πίσω. Κι αυτό σαν πολιτική ευθύνη βαραίνει αποκλειστικά την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας.

Βλέπω ότι υπάρχουν καθυστερήσεις. Ξαναρχίζουμε από το μηδέν. Κοροϊδευόμαστε; Ποιος κοροϊδεύει τον κρητικό λαό;”

Το χάσαμε το… τρένο;

Συμβιβασμένος με την ιδέα ότι ο νέος ΒΟΑΚ θα καθυστερήσει πολύ είναι ο βουλευτής Ηρακλείου του ΜεΡΑ 25 Γιώργος Λογιάδης, γι’ αυτό και προτείνει: “Να δούμε άμεσα μέτρα αστυνόμευσης για να μην έχουμε τόσα δυστυχήματα. Κι επίσης να δούμε σε διάφορα τοπικά σημεία τι μπορεί να γίνει. Γιατί μέχρι να κατασκευαστεί ο καινούργιος ΒΟΑΚ θα περάσουν πάρα πολλά χρόνια! Μέχρι τότε πρέπει να δούμε άμεσα τι μπορούμε να κάνουμε για να μειώσουμε τα τροχαία δυστυχήματα. Είτε στην Αγία Πελαγία με τους κόμβους, είτε σε άλλα σημεία.

Το θέμα του ΒΟΑΚ δεν θα λυθεί όμως έτσι. Μακροχρόνια θα έχουμε καινούργιο αεροδρόμιο (είτε στο Ηράκλειο, είτε στο Καστέλλι), θα αυξηθεί η κίνηση τόσο πολύ, που ουσιαστικά οι δρόμοι δεν θα μας… φτάνουν!”.

Κι αφού βλέπει ότι το έργο εκσυγχρονισμού του ΒΟΑΚ διαρκώς εκτροχιάζεται, ο κ. Λογιάδης αντιπροτείνει να ανέβουμε μια και καλή σ’ ένα κανονικό τρένο… μπας κι έχουμε πιο ασφαλείς μετακινήσεις: “Σε άλλα μέρη εξετάζουν κι εναλλακτικούς τρόπους, με μέσα μαζικής μεταφοράς. Άρα, όπως πιστεύουμε ως ΜεΡΑ 25 κι εγώ ως επιχειρηματίας – οικονομολόγος, χρειαζόμαστε ένα τρένο το οποίο είναι εύκολο να γίνει από τη Σητεία μέχρι τα Χανιά. Υπάρχει αυτή η μελέτη από 1950 από το ίδρυμα Ροκφέλερ επί εποχής Σοφοκλή Βενιζέλου”.

ΠΗΓΗ: cretalive.gr



ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ