Ολοκληρώθηκε και φέτος το Φεστιβάλ Κισαμίτικης Κουλτούρας που πραγματοποιήθηκε από 10 μέχρι 18 Αυγούστου στο Καστέλλι. Αν και η προσέλευση του κόσμου ήταν σε γενικές γραμμές ικανοποιητική και όσοι συμμετείχαν με περίπτερα έκαναν το καλύτερο δυνατόν, όπως και η Κοινωφελής Επιχείρηση του Δήμου Κισάμου, κάπου ο θεσμός δείχνει να ξεφτίζει και να χάνει τον δρόμο του σε σχέση με τα πρώτα χρόνια. Ρίζνοντας μια ματιά στο αρχείο της εφημερίδας διαπίστωσα ότι αρκετές ντόπιες επιχειρήσεις γύρισαν την πλάτη στη διοργάνωση, ενώ και η προσέλευση του κόσμου είναι εμφανώς μικρότερη. Αυτό μπορεί να μην φαίνεται με μια πρώτη ματιά, ωστόσο αν αναλογιστούμε ότι ο χώρος που διεξάγεται τα τρία τελευταία χρόνια το Φεστιβάλ είναι εμφανώς μικρότερος σε σχέση με τα εννέα πρώτα χρόνια.
Κισαμίτης που διατηρεί κατάστημα στο κέντρο, μου είπε πρόσφατα ότι είδε σε περίπτερο του Φεστιβάλ (όχι φέτος) να πωλούνται προϊόντα που είχε αγοράσει κάποια κυρία από το δικό του κατάστημα και τα πωλούσε δύο φορές ακριβότερα! Άραγε αυτός ήταν ο στόχος του “Κισαμίτικου Αύγουστου”; Μάλλον όχι… Τι ευθύνεται όμως γι αυτή τη μετάλλαξη της διοργάνωσης; Που ακόμη και όνομα άλλαξε (με τη χρησιμοποίηση ξενόφερτων λέξεων), με στόχο να παρουσιαστεί κάτι νέο. Ωστόσο, ο στόχος πρέπει να είναι η ουσιαστική αναβάθμιση και όχι η υποβάθμιση του θεσμού.
Πως όμως θα αναβαθμιστεί η διοργάνωση και θα παρουσιαστεί καλύτερη στο μέλλον; Κατ’ αρχήν όσοι συμμετάσχουν θα πρέπει να κατανοήσουν ότι η παρουσία τους ως εκθέτες βασικό στόχο έχει την προβολή των προϊόντων – εκθεμάτων τους και να μην την βλέπουν ως “αρπαχτή” που απαραίτητα θα τους αποφέρει μεγάλα κέρδη. Από την άλλη θα πρέπει να μειωθούν τα χρήματα που καλείται να καταβάλει κάθε περίπτερο για ένα διάστημα μόλις 9 ημερών και παράλληλα να δοθεί προτεραιότητα στα παραδοσιακά τοπικά προϊόντα, κάτι που ήταν άλλωστε και ένας από τους βασικούς στόχους της διοργάνωσης στο ξεκίνημα της.
Τέλος, κατά κοινή σχεδόν ομολογία η αλλαγή του χώρου επέφερε ακόμα μεγαλύτερη υποβάθμιση στην διοργάνωση.
α.κ.Μ.