Σημαντικά οδικά έργα πρόκειται να δούμε να ξεκινούν να δημοπρατούνται το 2022, καθώς το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ωριμάζει σειρά από έργα προκειμένου να τα προκηρύξει μέσα στη νέα χρονιά.
Επέκταση Λ. Κύμης και ΒΟΑΚ
Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης μέχρι τον κόμβο Καλυφτάκη στην Ε.Ο. Αθηνών-Λαμίας, στο ύψος της Λυκόβρυσης, είναι το πιο κρίσιμο έργο. Θεωρείται πως με τη λειτουργία της θα αποσυμφορήσει τον κορεσμένο κόμβο στη Μεταμόρφωση. Το έργο, προϋπολογισμού 300 εκατ. ευρώ, θα δημοπρατηθεί ως δημόσιο έργο και ως εκ τούτου δεν θα έχει διόδια. Η χρηματοδότηση του έργου θα καλυφθεί από το ΕΣΠΑ 2021-2027 μέσω του Ε.Π. «Μεταφορές».
Τρίτο έργο είναι η παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών, που θα προκηρυχθεί ως δημόσιο έργο με πόρους από το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027. Το μεγάλο οδικό έργο, συνολικού μήκους 26,2 χλμ., αποτελείται από τα τμήματα:
- Τμήμα 1: «Υψηλή Γέφυρα-Νέα Λάμψακος», μήκους 2,5 χλμ. περίπου, με αρχή στο ευβοϊκό τέλος της Γέφυρας Στενού.
- Τμήμα 2: «Νέα Λάμψακος-Ψαχνά (Ι.Κ. Ψαχνών στη διασταύρωση με την υφιστάμενη Εθνική Οδό 77: Χαλκίδα-Ιστιαία-Αιδηψός-Λουτρά Αιδηψού) μήκους 16,7 χλμ.
Το κόστος εκτιμάται σε 150 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει την κατασκευή οδικού άξονα με 1+1 λωρίδα ανά κατεύθυνση.
Προς δημοπράτηση οδεύει και το έργο Μπράλος-Άμφισσα, μήκους περίπου 25 χιλιομέτρων, με δύο σήραγγες, οκτώ γέφυρες και οκτώ ισόπεδους κόμβους. Αφορά την κατασκευή του τμήματος από τον Μπράλο μέχρι την αρχή της παράκαμψης Γραβιάς και από τον Ισόπεδο Κόμβο Μεταλλείων Βωξίτη έως την Άμφισσα. Ενδιάμεσα έχει ήδη κατασκευαστεί η παράκαμψη της Γραβιάς. Το μήκος της συνολικής διαδρομής θα μειωθεί κατά τέσσερα χιλιόμετρα.
Μέσα στο 2022 επίσης προγραμματίζεται η δημοπράτηση της φυσικής επέκτασης της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα μέχρι την Κακαβιά. Το έργο, μήκους περίπου 65 χλμ. και κόστους περί τα 250 εκατ. ευρώ, θα χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ 2021-207. Οι μελέτες «τρέχουν» από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2022 προετοιμάζεται η δημοπράτηση ακόμα τριών οδικών έργων. Τα πρώτα δύο αφορούν έργα-ΣΔΙΤ για τα οδικά τμήματα Θεσσαλονίκη-Έδεσσα και Δράμα-Αμφίπολη.
Το δεύτερο έργο αφορά στην αναβάθμιση του τμήματος Παλαιοκώμη-Μαυρολεύκη και Μαυρολεύκη-Δράμα, συνολικού μήκους 43 χλμ. Αυτό θα περιλαμβάνει αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υφιστάμενης οδού ή και κατασκευή εντελώς νέων τμημάτων όπου αυτό χρειαστεί. Συγκεκριμένα η κύρια αρτηρία θα αναβαθμιστεί σε αυτοκινητόδρομο με αποκατάσταση της υπάρχουσας οδοποιίας για περίπου 13,5 χιλιόμετρα και κατασκευή περίπου 29,5 χλμ. νέων τμημάτων.
Το δεύτερο έργο αφορά στον οδικό άξονα Θεσσαλονίκη-Έδεσσα, ύψους 300 εκατ. ευρώ. Πιο συγκεκριμένα ο δρόμος που θα αναβαθμιστεί είναι ο λεγόμενος Ε02 Μαυροβούνι-Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας.
Τέλος εντός του 2022 θα δημοπρατηθεί το έργο για τον τριπλό κόμβο Σκαραμαγκά. Πρόκειται για το έργο σύνδεσης της Δυτικής Περιφερειακής του Αιγάλεω (που ουσιαστικά λειτουργεί ως προέκταση της Αττικής Οδού) με την Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου. Επίσης περιλαμβάνεται:
*Η αναβάθμιση του υφιστάμενου Ανισόπεδου Κόμβου (Α/Κ) Σχιστού με κατασκευή ενός ακόμη υπερυψωμένου κλάδου με νέα γέφυρα υπεράνω της Εθνικής Οδού (Ε.Ο.) Αθηνών-Κορίνθου.
*Η αναβάθμιση της Ε.Ο. Αθηνών -Κορίνθου στο τμήμα της μεταξύ του Η/Κ Σκαραμαγκά και του Α/Κ Σχιστού με αύξηση και αναδιαμόρφωση των λωρίδων κυκλοφορίας αυτής.
*Η κατασκευή του νέου Α/Κ Ναυπηγείων επί της Λεωφόρου Σχιστού.
#pgnews