Γι’ αυτό και είναι σημαντικό το γεγονός ότι ξαναμπαίνουν στον χάρτη των ονομάτων που έχουν γράψει ιστορία οι Μιχάλης Ρέππας – Θανάσης Παπαθανασίου και όχι μόνο. Είναι μία από τις ενδιαφέρουσες επιστροφές της επόμενης σεζόν, όπως και αυτή του Μανούσου Μανουσάκη στην ΕΡΤ με μια αστυνομική σειρά. Εξι μέχρι στιγμής ξεχωρίζουν και μακάρι να αυξηθούν στην πορεία.
Αντίπαλον δέος στον ALPHA θα είναι «Η Παναγιά τη Φωτιάς», η οποία θα προβάλλεται Δευτέρα με Πέμπτη. Βασίζεται στο ομότιτλο βιβλίο του Σπύρου Πετρουλάκη και στο βιβλίο «Εξομολόγηση» (που προηγείται του βιβλίου «Η Παναγιά της Φωτιάς»). Η σειρά που θα διαδεχθεί τον «Σασμό» θα είναι μια παραγωγή που θα πραγματοποιήσει γυρίσματα στο εξωτερικό αλλά και σε πολλά μέρη της Ελλάδας, με έμφαση στην Ηπειρο.
Πρόκειται για μια ιστορία βασισμένη σε αληθινά γεγονότα, που καλεί τον τηλεθεατή να αποδώσει δικαιοσύνη, να πάρει θέση, να δικαιώσει ή να καταδικάσει πράξεις που σημαδεύουν τις ζωές των ανθρώπων.
Ενα γαϊτανάκι ανθρώπων πληρώνουν το τίμημα των πράξεών τους και είτε αποδέχονται το πεπρωμένο τους είτε βρίσκουν το σθένος να το αλλάξουν.
Με καστ γνωστών ηθοποιών όπως η Αννα-Μαρία Παπαχαραλάμπους, ο Θοδωρής Αθερίδης, ο Ορέστης Τζιόβας, η Φιόνα Γεωργιάδη, ο Σπύρος Μαραγκουδάκης, η Κατερίνα Κρανίδη και η Αναστασία Γαλερού-Βλάσση, η σειρά ακολουθεί τους ήρωες κάθε ιστορίας στις παρυφές του «μαύρου» και του «άσπρου», τους βλέπει να γίνονται έρμαια των παθών τους, όπου και τα θύματα και οι θύτες καλούνται να αντιμετωπίσουν καταστάσεις μεγαλύτερες από το μέγεθός τους. Οι αστυνομικοί εμπλέκονται συναισθηματικά στις υποθέσεις που αναλαμβάνουν, κινδυνεύουν, κρίνουν και κρίνονται, καθώς αντιμετωπίζουν προβλήματα που απασχολούν σήμερα την ελληνική κοινωνία.
Το δεύτερο και πολυαναμενόμενο εγχείρημα της δημόσιας τηλεόρασης είναι μια σειρά με αρχικό τίτλο «Η Μαρία που έγινε Κάλλας», η οποία αρχικά προοριζόταν για τον ΑΝΤ1+, ωστόσο η συμφωνία ναυάγησε και πλέον με τίτλο νέο «Αγνωστη Μαρία», σε παραγωγή της εμπειρότατης Φρόσως Ράλλη, έρχεται στην ΕΡΤ. Η σειρά περιγράφει τα πολύ νεανικά χρόνια της μεγάλης ερμηνεύτριας της όπερας και ήδη συμπληρώνεται το καστ που θα ακολουθήσει τις οδηγίες της Ολγας Μαλέα, η οποία θα είναι η σκηνοθέτις. Μέχρι στιγμής θεωρείται σίγουρη η συμμετοχή της Ελένης Ράντου, η οποία θα υποδυθεί μια δασκάλα της νεαρής Μαρίας Κάλλας στο Ωδείο Αθηνών που έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη μετέπειτα εξέλιξή της.
Φυσικά, στην τριάδα των αναμονών δεν θα μπορούσε να μην είναι η Μιρέλλα Παπαοικονόμου, μια σημαντική δημιουργός που έχτισε το χρυσό οικοδόμημα της σύγχρονης δραματικής μυθοπλασίας στο MEGA παλιότερα. Οπως όλα δείχνουν, επιστρέφει μαζί με τον σκηνοθέτη Λάμπη Ζαρουτιάδη τηλεοπτικά μέσω της ΕΡΤ. Το νέο εγχείρημά της, όπως έχει ήδη γίνει γνωστό και προχωράει σύντομα, θα βασίζεται στο μυθιστόρημα «Το απαραίτητο φως» της Ντορίνας Παπαλιού, η οποία θα υπογράφει τη διασκευή του σεναρίου. Η σειρά που θα αποτελείται από σχεδόν δέκα επεισόδια περιστρέφεται γύρω από την αναζήτηση ενός χαμένου πίνακα από μια γυναίκα που επιστρέφει στη χώρα μας μετά τον θάνατο του πατέρα της και το κυνήγι αποκάλυψης μυστικών που θα ρίξουν φως σε θανάτους και άλλα σημαντικά γεγονότα.
Και ερχόμαστε στην κωμωδία, και μάλιστα όχι σε μία οποιαδήποτε κωμωδία. Είκοσι τρία χρόνια μετά την ταινία «Το κλάμα βγήκε από τον Παράδεισο», αφιερωμένη στον ελληνικό κινηματογράφο, έρχεται «Η κατάρα της Τζέλας Δελαφράγκα» μια σάτιρα-φόρο τιμής στις μεγαλύτερες επιτυχίες της σύγχρονης ελληνικής τηλεόρασης μέσα από την κωμική ματιά του διδύμου των επιτυχιών Ρέππα – Παπαθανασίου. «Η παρωδία είναι μια γελοιογραφία του έργου στο οποίο αναφέρεται. Και εμείς, 23 χρόνια μετά, επιστρέφουμε στο “Κλάμα βγήκε από τον Παράδεισο” αλλά παρωδούμε τη σύγχρονη τηλεόραση», λένε οι δημιουργοί.
Ανάμεσα σε δύο χωριά, την Ανω και την Κάτω Παπαριά, εξελίσσεται μια ιστορία αγάπης Ρωμαίου και Ιουλιέτας… Από εκεί και πέρα, τίποτα δεν θα μείνει όρθιο! Αδίστακτοι επιχειρηματίες, διαπλοκή, οικογενειακή αλλοτρίωση, επαγγελματίες δολοφόνοι, εκβιασμοί, απαγωγές και κάθε είδους πιθανή και απίθανη ανατροπή θα συμβεί σε αυτή τη σειρά. Ας είναι καλά το «Τζέλα Δ» και τα φουγάρα του, γιατί μπορεί ο αδέκαστος δικηγόρος Στέφανος Μπάρας να συνταξιοδοτήθηκε εις τας Αθήνας, αλλά η κατάρα της Τζέλας θα παραμείνει εις τους αιώνας.
Το λαϊκό αυτό θέαμα υπογράφουν μουσικά ο Γιώργος Θεοφάνους (σύνθεση) και η Αφροδίτη Μάνου (στίχοι) με 14 πρωτότυπα τραγούδια που θα διανθιστούν με φαντασμαγορικές, δαλιανιδικές χορογραφίες.