Οι νέες ταινίες της εβδομάδας διαδέχονται τρεις πασχαλινές πρεμιέρες. Ας τις δούμε όλες μαζί.
Τρεις Ευχές για τη Σταχτοπούτα
Στη νορβηγική διασκευή του αγαπητού παραμυθιού μικρών και μεγάλων με τίτλο «Τρεις ευχές για τη Σταχτοπούτα», βλέπουμε μια ορθόδοξη αφήγηση της χιλιοειπωμένης ιστορίας, χωρίς πρωτοτυπία, αλλά με την ανεξίτηλη μαγεία του θρύλου που την ακολουθεί.
Η Παναγιά των Παρισίων Φλέγεται
Ο βραβευμένος με Όσκαρ Ζαν Ζακ Ανώ, εμπνέεται από την πρόσφατη καταστροφή της Παναγιάς των Παρισίων, παρουσιάζοντας με δραματοποιημένο τρόπο τα γεγονότα που σφράγισαν το τέλος μιας εποχής. Αφορμή της αφήγησης γίνεται η διάσωση ενός μοναδικού εκθέματος με συμβολική σημασία. Παράλληλα η προσπάθεια κατάσβεσης της καταστροφικής πυρκαγιάς στον παριζιάνικο καθρεδικό ναό στο Παρίσι στις 15 Απριλίου 2019, φέρνει στο προσκήνιο τους ήρωες πυροσβέστες. Βλέπεται και σαν θρίλερ με κοινωνικές προεκτάσεις αλλά αξιολογείται ως docudrama χωρίς talking heads.
Ο Άνθρωπος απ’ τον Βορρά
Μετά τον «Φάρο» και τη «Μάγισσα», ο σκηνοθέτης του υπόκωφου φόβου Ρόμπερτ Έγκερς καταπιάνεται με την κουλτούρα των μύθων του βορρά. «Ο Άνθρωπος του Βορρά» αφηγείται την ιστορία ενός νεαρού πρίγκιπα που μετά την τελετή ενηλικίωσης του, μπροστά στα μάτια του, σκοτώνουν τον πατέρα του. Ενήλικος πλέον ορκίζεται να πάρει εκδίκηση.
Στα μονοπάτια του Κουροσάβα και του «Θρόνου του Αίματος», το Σαιξπηρικής κοπής δράμα που εμπνέεται περιφερειακά από τον Άμλετ είναι σπάνιας βιαιότητας, με ομοιογενή ατμόσφαιρα που ικανοποιεί αποκλειστικά τους λάτρεις των θρύλων των Βίκινγκς.
Αΐνμπο: Η Πριγκίπισσα του Αμαζονίου
Όταν η 13χρονη Αΐνμπο ανακαλύπτει ότι η φυλή της, που ζει στα βάθη του Αμαζονίου, κινδυνεύει από κακά πνεύματα και ανθρώπους που εκμεταλλεύονται τη ζούγκλα του Αμαζονίου, θα κάνει τα πάντα για να φέρει ισορροπία στον ανώτερο αλλά και τον σύγχρονο βιομηχανικό κόσμο. Η ταινία κινουμένων σχεδίων από το Περού, χρησιμοποιεί τα ψήγματα κουλτούρας ως αφορμή για να ειπωθεί μια μεγαλύτερη ιστορία από αυτή που τελικά οι χαρακτήρες θα πουν. Το «Αΐνμπο, η Πριγκίπισσα του Αμαζονίου» πάντως είναι μια άξια προσοχής προσπάθεια.
Η Μνήμη του Δολοφόνου
Η διασκευή του βελγικού «Η μνήμη του δολοφόνου», που ουδέποτε διανεμήθηκε κινηματογραφικά στην Ελλάδα, εμφανίζεται στην αμερικανοποιημένη έκδοση του. Για ακόμα μια φορά ο Λίαμ Νίσον υποδύεται έναν πληρωμένο εκτελεστή που γίνεται κινούμενος στόχος όταν αρνηθεί μια δουλειά. Μαζί του οι Γκάι Πιρς και Μόνικα Μπελούτσι σε ρόλο όχι της κομψής και όμορφης αθώας γυναίκας. Αν και δεν βρίθει από κλισέ, η ομοιότητα της με ταινίες του είδους την κάνει περισσότερο αρεστή στους λάτρεις της επανάληψης.
Kerr
Σε μία φουτουριστική πόλη, που μοιάζει με μια σύγχρονη μη ραφιναρισμένη εκδοχή της σημερινής Τουρκίας, ένας άντρας θα έρθει αντιμέτωπος με το καφκικό πλαίσιο μιας πόλης που έχει φτιαχτεί για να τον εγκλωβίσει. Ένας φόνος, μια μυστήρια γυναίκα και κάποιες ακόμα πιο μυστήριες τρύπες στο έδαφος, αποτελούν το ζοφερό παρόν του ήρωα, ο οποίος είναι ο βασικός μάρτυρας ενός φόνου. Ο Ταιφούρ Πιρσελίμογλου συνεργάζεται ακόμα μία φορά με την ομάδα Ελλήνων δημιουργών και μεταφέρει το δημοφιλές βιβλίο του στη μεγάλη οθόνη. Η ταινία τιμήθηκε με τρία βραβεία στο φεστιβάλ της Αττάλεια, ένα εξ αυτών και το βραβείο μουσικής για το Νίκο Κυπουργό.
Ο Κήπος των Φίντσι Κοντίνι
Η πρώτη επανέκδοση της καλοκαιρινής σεζόν είναι γεγονός. Το βραβευμένο με χρυσή άρκτο και Όσκαρ δημιούργημα «ο Κήπος των Φίντσι Κοντίνι» εμφανίζεται και πάλι στις μεγάλες οθόνες. Οι ισορροπίες στις σχέσεις των μελών μιας εύπορης οικογένειας εβραίων στην ιταλική πόλη Φερράρα θα κλονιστούν όταν ο έρωτας επισκιάσει ακόμα και τους νέους ρατσιστικούς νόμους του Μπενίτο Μουσολίνι.
Τα Πάντα Όλα
Η μεγαλύτερη καλλιτεχνική -και όπως αποδεικνύεται και εμπορική- επιτυχία της χρονιάς έχει την ευρηματική μετάφραση «Τα Πάντα Όλα». Με πρεμιέρα στο Φεστιβάλ SXSW, η ταινία που μοιάζει με εκτεταμένο επεισόδιο πολλαπλών συμπάντων του Rick and Morty ή του Family Guy, (ή για τους θεατρόφιλους, με μια pop έκδοση των «αστερισμών»), παρουσιάζει χιουμοριστικά και όχι διδακτικά ένα σενάριο κβαντικής φυσικής.
Η κεντρική ηρωίδα, την οποία υποδύεται η Μισέλ Γεό, έχει ταλέντο στο να εξοργίζει τους οικονομικούς ελεγκτές της εφορίας, και εξαιτίας των χρεών δεν είναι ακριβώς το πρότυπο μάνας και συζύγου. Ευτυχώς η ζωή της θα μετατραπεί σε ένα σενάριο πολλαπλών αναγνώσεων στο οποίο τα λάθη διαγράφονται σε μια άλλη διάσταση.
Απολαυστική, έως και ξεκαρδιστική η Τζέιμι Λι Κέρτις στον ρόλο της απρόσεκτης με το σώμα της εφοριακού αλλά και η Μισέλ Γεό. Μην ξαφνιαστείτε αν ακούσετε κάποια από τις δύο στις υποψηφιότητες για χρυσή σφαίρα του χρόνου!
#pgnews