Τέλη κυκλοφορίας με τοv μήνα θα μπορούν να πληρώνουν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων και δίκυκλων στη χώρα μας, με τη διαδικασία να ξεκινάει φέτος από τον Απρίλιο του 2023, για όσους θα έχουν κάνουν μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου, που λήγει η παράταση πληρωμής των τελών κυκλοφορίας, χρήση της ψηφιακής κατάθεσης των πινακίδων κυκλοφορίας.
Μιλώντας στο neakriti.gr, χθες Τετάρτη 25 Ιανουαρίου, ο πρόεδρος των φοροτεχνικών του νομού Ηρακλείου Δημήτρης Χριστοφοράκης διευκρίνισε ότι από τον Απρίλιο και μετά οι ιδιοκτήτες των οχημάτων θα έχουν το δικαίωμα να προχωρήσουν μόνο μία φορά σε χρήση του μέτρου, διαφορετικά, αν θα προχωρήσουν και για δεύτερη φορά, θα πρέπει να πληρώσουν το σύνολο των τελών τους και για τους 12 μήνες.
Με τη νομοθετική ρύθμιση, που θα κατατεθεί στη Βουλή, πάνω από 120.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων και δίκυκλων που έχουν ήδη καταθέσει ψηφιακά τις πινακίδες των οχημάτων τους θα μπορούν να τις “πάρουν πίσω”, πληρώνοντας τα τέλη κυκλοφορίας που αναλογούν στο χρονικό διάστημα που θα γίνει η άρση της ακινησίας.
Η πληρωμή και επανακυκλοφορία των οχημάτων θα γίνει χωρίς πέναλτι. Δηλαδή οι φορολογούμενοι δε θα επιβαρυνθούν με προσαυξήσεις επί του ποσού.
Η διάταξη θα προβλέπει ότι, εάν κάποιος επανακυκλοφορήσει το αυτοκίνητό του για ένα μήνα, θα πληρώσει το 1/12 των τελών κυκλοφορίας, για δύο μήνες τα 2/12, για 3 μήνες τα 3/12 και ούτω καθεξής.
Για παράδειγμα, ο κάτοχος ενός αυτοκινήτου 2.000 κυβικών εκατοστών, για το οποίο έχει καταθέσει ψηφιακά τις πινακίδες κυκλοφορίας, θέλει να προχωρήσει σε άρση της ακινησίας για 4 μήνες, θα καταβάλει 205 ευρώ, ενώ εάν το κυκλοφορήσει για 7 μήνες, θα πληρώσει 358,75 ευρώ.
Μία μόνο ευκαιρία εντός του έτους
Μιλώντας στο neakriti.gr, ο Δημήτρης Χριστοφοράκης δήλωσε ξεκάθαρα για να μην μπερδεύεται ο κόσμος: «Όσοι θα έχουν καταθέσει ψηφιακά τις πινακίδες τους μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου, θα μπορούν από τον Απρίλιο και μετά να πάρουν πίσω τις πινακίδες τους και να πληρώσουν τα τέλη που τους αναλογούν για τους μήνες που θα τα έχουν πάρει. Αν όμως προβούν και δεύτερη φορά στην ίδια διαδικασία, θα υποχρεωθούν να πληρώσουν το σύνολο των τελών κυκλοφορίας, δηλαδή για όλο τον χρόνο»!
Η διαδικασία
Υπενθύμισε πως αυτό το σύστημα, που προβλέπει να υπάρχει και η σχετική διακοπή της ασφάλισης του οχήματος για το αντίστοιχο διάστημα, εφαρμόστηκε για πρώτη φορά το 2022. Αυτή η διαδικασία γίνεται μέσα από την πλατφόρμα mycar της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων. Συγκεκριμένα, όσοι θέλουν να προβούν σε ψηφιακή άρση θα πρέπει να επισκεφτούν την πλατφόρμα MyCAR στην ψηφιακή πύλη της ΑΑΔΕ, προκειμένου να πληρώσουν αναλογικά τα τέλη κυκλοφορίας και να κινήσουν το αυτοκίνητο ή το δίκυκλό τους για διάστημα που θα επιλέξουν.
Είναι πολύ σημαντικό, σύμφωνα με τον κ. Χριστοφοράκη, οι χρήστες της ψηφιακής αυτής διαδικασίας να γνωρίζουν ότι, από τη στιγμή της ακινησίας και μετά, είναι υποχρεωμένοι να αφαιρέσουν τις πινακίδες του οχήματος και να δηλώσουν τον χώρο στον οποίο το έχουν σταθμευμένο. Αν πιαστούν τη μια φορά να έχουν κινήσει το όχημα παρότι είναι σε εξέλιξη η ψηφιακή ακινησία, τότε θα υποστούν πρόστιμο 10.000 ευρώ. Και αν πιαστούν δεύτερη φορά να παρανομούν, τότε η ποινή φτάνει στα 30.000 ευρώ, κάτι που προφανώς λειτουργεί αποτρεπτικά για τέτοιες παρανομίες από τη μεριά των οδηγών.
Τέλος, αναφορικά με τη ασφάλιση του οχήματος, εννοείται ότι διακόπτεται η ασφάλιση και, όταν γίνεται η ψηφιακή επαναφορά των πινακίδων, ο ιδιοκτήτης του οχήματος θα πρέπει να προχωρήσει σε νέο συμβόλαιο με την ασφαλιστική του εταιρεία.
Πηγή: neakriti.gr