Νέες σοκαριστικές αποκαλύψεις έρχονται στο φως για τον σταθμάρχη της Λάρισας, που συνελήφθη για την τραγωδία στα Τέμπη.
Ο 59χρονος, από κτηνοτρόφος σε χωριό της Καρδίτσας, έγινε αχθοφόρος στον ΟΣΕ, ύστερα μετατάχθηκε στο υπουργείο Παιδείας και τελικά επέστρεψε στον ΟΣΕ ως σταθμάρχης.
Ο 59χρονος, που αναλάμβανε καθημερινά ευθύνη για χιλιάδες ζωές, τοποθετήθηκε στη θέση του σταθμάρχη, χωρίς προηγούμενη εμπειρία, με μισθό 3.500 ευρώ μεικτά, όπως αποκάλυψε το MEGA.
Σύμφωνα με τους συναδέλφους του 59χρονου, η εκπαίδευσή του κράτησε περίπου έξι μήνες. Ωστόσο, δεν φαίνεται να είχε κάνει πρακτική επί του πεδίου με κάποιον να τον επιβλέπει. Αυτό, μάλιστα, θα ερευνήσει η Επιτροπή που συστάθηκε για το δυστύχημα.
Το ρεπορτάζ του MEGA, αναφέρει ότι ο σταθμάρχης «ρίχτηκε στα βαθιά» σε έναν επαρχιακό σταθμό, της Καλαμπάκας, από όπου όπως λένε οι συνάδελφοί του, περνάνε δυο τρένα τη μέρα. Η πρώτη του βάρδια ως σταθμάρχης Λάρισας, χωρίς άλλον να τον επιβλέπει, ήταν την Παρασκευή, πριν από το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας.
Σοκάρει η καταγγελία του δικηγόρου ενός πολυτραυματία, Γιώργου Μπαρτζώκη, ο οποίος κατέθεσε την πρώτη μήνυση για την τραγωδία.
Ο κ. Μπαρτζώκης δήλωσε: «Μας είπαν ότι ακούγονταν μουσικές. Μουσικές μέσα από τον σιδηροδρομικό σταθμό Λάρισας, 11… μόλις αναχώρησε το τρένο, ακούγονταν μουσικές και γενικά… χαρούμενοι και… ήταν πολλά άτομα δηλαδή. Γιατί είναι σε κατοικήσιμη περιοχή ο κεντρικός σιδηροδρομικός σταθμός. Εμείς θα καλέσουμε, εκείνο το βράδυ, ποιοι ήταν μέσα στον σιδηροδρομικό σταθμό, να δώσουν όλοι κατάθεση στον κ. Ανακριτή. Όλοι. Είναι πολλοί μάρτυρες, δηλαδή, αυτής της υποθέσεως που λέω, που πρέπει να ερευνηθεί ένας – ένας. Εκείνη την ώρα, να ξέρετε, υπάρχουν στα βιβλία της Hellenic Train, όλοι οι εργαζόμενοι που ήταν εκεί πέρα».
Μόλις πέντε μέρες ο σταθμάρχης στο πόστο του
Μόλις πέντε ημέρες είχε αναλάβει υπηρεσία ο κατηγορούμενος για την τραγωδία των Τεμπών, σταθμάρχης Λάρισας, σύμφωνα με τη σοκαριστική αποκάλυψη του δικηγόρου Στέφανου Πατζαρτζίδη στο Newsbomb.gr.
Όπως ανέφερε, ο συνήγορός του, ο κατηγορούμενος το προηγούμενο διάστημα εργαζόταν σε μικρούς σταθμούς, είχε λάβει την πιστοποίησή του τον Ιανουάριο και πριν πέντε ημέρες, μέσα δηλαδή στο τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας ανέλαβε υπηρεσία που θεωρείται από τις πιο δύσκολες και κομβικές του σιδηροδρομικού δικτύου.
Οι καταγγελίες για τον σταθμάρχη
Ο Γιάννης Κολλάτος, πρώην σταθμάρχης του ΟΣΕ στη Λάρισα καταγγέλλει ότι ο σταθμάρχης Λάρισας που έχει συλληφθεί ως μοναδικός -μέχρι στιγμής – υπαίτιος της τραγωδίας στα Τέμπη, πήγε στη θέση του «φυτευτός και με ρουσφέτι».
«Η θέση αυτή χρειάζεται γνώση, εμπειρία και εκπαίδευση. Ο εν λόγω δεν μπορούσε να εργαστεί ως σταθμάρχης. Ο μόνος σταθμάρχης που έγινε μόνιμος με ρουσφέτι ενώ οι άλλοι μπήκαν με μπλοκάκι» σημείωσε ο Γιάννης Κολλάτος, μιλώντας στο Kontra.
«Ποιος είναι υπεύθυνος που έγινε αυτός σταθμάρχης; Δούλεψε 15 μέρες στη Καλαμπάκα και τον έφεραν «φυτευτό» στη Λάρισα και άπειρο. Ο Σταθμός Λάρισας χρειάζεται δύο σταθμάρχες σε κάθε βάρδια. Τους έδιωξαν για το κέρδος».
«Αν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση δεν θα είχαμε δυστύχημα παρά το ανθρώπινο λάθος. Απαξίωσαν τον ΟΣΕ για να τον πουλήσουν» ανέφερε ο ίδιος.
Η προκήρυξη για θέσεις στον σταθμό και οι «ψίθυροι» για «μέσο»
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του MEGA, είχε γίνει προκήρυξη για 90 νέες θέσεις εργασίας στην εταιρεία, ωστόσο, η προκήρυξη αυτή, δεν πραγματοποιήθηκε μέσω ΑΣΕΠ, αλλά μέσω ενός πληροφοριακού συστήματος προσλήψεων, το οποίο αγοράστηκε από τον ΟΣΕ έναντι 37.200 ευρώ.
Στο μεταξύ υπήρχαν φήμες ότι ο σταθμάρχης όσο και μέλη της οικογένειάς του είχαν αποκτήσει τις θέσεις εργασίας τους μέσω πολιτικού μέσου, ωστόσο αυτές διαψεύδονται.
«Την ώρα που όλοι πενθούμε τον χαμό δεκάδων ανθρώπων στο τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, κάποιοι άθλιοι προβοκάτορες με ονοματεπώνυμο επιχειρούν να συνδέσουν ευθέως το όνομά μου με την υπόθεση του Σταθμάρχη της Λάρισας, φτάνοντας μάλιστα στο σημείο να ισχυρίζονται πως η κόρη του δουλεύει στο πολιτικό μου γραφείο. Η αθλιότητα αυτή δεν έχει προηγούμενο και φυσικά δεν μπορεί να μείνει έτσι. Θα προσφύγω άμεσα στη Δικαιοσύνη ζητώντας την πλήρη αποκατάσταση της αλήθειας και φυσικά θα κινηθώ νομικά εναντίον οποιουδήποτε άλλου τολμήσει να χρησιμοποιήσει το όνομα μου σε αυτή την τραγική υπόθεση», ανέφερε η βουλευτής Λάρισας της ΝΔ, Στέλλα Μπίζιου.
Από την άλλη πλευρά, ο πρώην σταθμάρχης του Βόλου, Γιώργος Αποστολέρης, τόνισε ότι «οι προσλήψεις των σταθμαρχών δεν γίνονται αξιοκρατικά. Δεν φταίει απόλυτα ο σταθμάρχης, του οποίου η πράξη εννοείται πως είναι εγκληματική. Το σύνολο της διοίκησης του σιδηροδρόμου είναι υπεύθυνοι. Οι συνδικαλιστές και οι πολιτικά προσκείμενοι άνθρωποι.»
Ο κ. Αποστολέρης ανέφερε πως ο ίδιος βγήκε στη σύνταξη διότι αηδίασε από το σύστημα που επικρατεί. Μάλιστα, είπε ότι πριν γίνει σταθμάρχης ήταν βοηθός επί 10 χρόνια. «Δεν γίνεται με 5 ημέρες να γίνεσαι σταθμάρχης. Όποιος τον τοποθέτησε εκεί είναι υπεύθυνος», τόνισε.
Τέμπη: Κομματικό ρουσφέτι ο σταθμάρχης;
Σε μια απίστευτη καταγγελία προχώρησε ο πρώην σταθμάρχης Λάρισας, Ιωάννης Κολλάτος, για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Μιλώντας στο OPEN ο πρώην σταθμάρχης Λάρισας αποκάλυψε ότι ο 59χρονος που έχει προφυλακιστεί έγινε σταθμάρχης με κομματικό ρουσφέτι. «Στα 59 του χρόνια μεσολάβησε το κόμμα και τον έκαναν σταθμάρχη. Τον εκπαίδευσαν μερικούς μήνες, τρεις μήνες στα πρακτικά και στο τέλος Γενάρη τον όρισαν σταθμάρχη. Τον έστειλαν 10 ημέρες στην Καλαμπάκα, σε απομονωμένο σταθμό με δύο τρένα την ημέρα και στη συνέχεια τον έβαλαν στην Λάρισα σε έναν κεντρικό σταθμό με 80 δρομολόγια την ημέρα», ανέφερε χαρακτηριστικά.
“Εγκλημάτισε αυτός που έκανε σταθμάρχη αυτόν τον άνθρωπο 59 χρονών και τον βάζει μόνο του άπειρο να δουλέψει στη Λάρισα», τόνισε και σημείωσε ότι ήταν αναμενόμενο να γίνει κάποια στιγμή αυτό που έγινε.
Ο κ. Κολλάτος δήλωσε συγκλονισμένος από το τραγικό δυστύχημα και ανέφερε ότι τον συγκεκριμένο σταθμάρχη τον γνώριζε γιατί την περίοδο της δικής του θητείας, καθώς όπως είπε τον είχε βοηθό στο γραφείο αποσκευών. «Ήταν υπάλληλος στις αποσκευές, δηλαδή μετέφερε τις βαλίτσες των επιβατών. Κάποια στιγμή τον δώσανε μετάταξη στο υπουργείο Παιδείας και μοίραζε σχολικά βιβλία στα σχολεία» είπε, αναφερόμενος στον 59χρονο που βρέθηκε μόνος τους στο σταθμαρχείο της Λάρισας.
Σημειώνεται σύμφωνα με σημερινό ρεπορτάζ της Καθημερινής, στην τελευταία προκήρυξη για την πρόσληψη σταθμαρχών που δημοσιεύθηκε τον περασμένο Νοέμβριο υπήρχε ηλικιακό όριο στα 42 έτη. Για τη Λάρισα άνοιγαν δύο θέσεις: Μία για έναν έμπειρο στο πόστο του σταθμάρχη και μία για άπειρο χωρίς προηγούμενη προϋπηρεσία. «Παραμένει αδιευκρίνιστο πώς ο 59χρονος τοποθετήθηκε στο συγκεκριμένο πόστο, καθώς υπερέβαινε κατά πολύ το όριο ηλικίας των 42 ετών» σημειώνεται στο ρεπορτάζ της Καθημερινής.