ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τι άλλαξε ο κορωνοϊός στα σούπερ μάρκετ

Νέα δεδομένα στον κλάδο των σούπερ μάρκετ δημιουργεί η πανδημία του κορονοϊού, με το τοπίο στο λιανεμπόριο τροφίμων να αναδιαμορφώνεται την επόμενη μέρα.

Από τη μία πλευρά οι μαζικές αγορές στις οποίες προχώρησαν οι καταναλωτές κυρίως το πρώτο διάστημα μετά την καταγραφή του πρώτου κρούσματος στην Ελλάδα οδήγησαν σε αύξηση των πωλήσεων σε 340 κατηγορίες προϊόντων, κατά 30% σε σχέση με πέρσι. Παράλληλα ο συνολικός τζίρος τις έξι εβδομάδες, από τις 24 Φεβρουαρίου έως τις 5 Απριλίου ξεπέρασε τα 880 εκατ. ευρώ.

Τα στελέχη λιανεμπορίου και βιομηχανίας FMCG πάντως σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ, προβλέπουν αύξηση των πωλήσεων το Α’ εξάμηνο του 2020 σε σχέση με το αντίστοιχο του 2019, αλλά συνολικά αμετάβλητες πωλήσεις όλο το έτος.

Από την άλλη πλευρά η στροφή πολλών καταναλωτών προς τα online σούπερ μάρκετ και η υπερφόρτωση των συστημάτων τους λόγω του όγκου των παραγγελιών δημιούργησε την ανάγκη ή σε άλλες περιπτώσεις επιτάχυνε, τις συνεργασίες των μεγάλων αλυσίδων με εταιρείες για την ταχύτερη διανομή των αγορών.

Άλλωστε όπως εκτιμούν στελέχη της αγοράς αν και οι καταναλωτές στράφηκαν κατ’ ανάγκη στη συγκεκριμένη περίπτωση στις ηλεκτρονικές αγορές, ένα μεγάλο ποσοστό τους αναμένεται να συνεχίσει να εμπιστεύεται τα online σούπερ μάρκετ και να μην επιστρέψει στα φυσικά καταστήματα και μετά το τέλος της πανδημίας.

Έρευνα του ΙΕΛΚΑ δείχνει ότι  η αύξηση των παραγγελιών αυτή την περίοδο ήταν οκταπλάσια, αφού το 8% του πληθυσμού έχει παραγγείλει από online σούπερ μάρκετ τις τελευταίες δέκα ημέρες σε σχέση με το ποσοστό κάτω του 1% που ήταν το 2019.

Οι νέες συνεργασίες εν μέσω πανδημίας

Οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ προκειμένου να ανταποκριθούν στην αυξημένη ζήτηση και να αποφορτίσουν τα συστήματα των ηλεκτρονικών παραγγελιών προχώρησαν σε συνεργασίες με εταιρείες διανομής και online πλατφόρμες ενώ ενίσχυσαν και τις υπηρεσίες προς τους πελάτες τους.

Στο πλαίσιο αυτό η αλυσίδα Σκλαβενίτης προχώρησε στη συνεργασία με την πλατφόρμα efood στα τέλη Μαρτίου.  Πηγές της εταιρείας ανέφεραν μάλιστα πως επρόκειτο για ένα project πάνω στο οποίο εργάζονται από καιρό και το οποίο αποφάσισαν να επισπεύσουν λόγω και της συγκεκριμένης συγκυρίας.

Αρχικά πιλοτικά για την περιοχή του Περιστερίου και πλέον καλύπτοντας ένα μεγάλο τμήμα της Αττικής, προϊόντα του Σκλαβενίτη διατίθενται μέσω της πλατφόρμας efood, με την παράδοση να γίνεται αυθημερόν. Σημειώνεται ότι ο Σκλαβενίτης διέθετε ήδη τα προϊόντα του και μέσω της πλατφόρμας caremarket.gr την οποία εξαγόρασε πρόσφατα. H ίδια αλυσίδα συνεργάζεται και με την West Postal Services, με την εταιρεία να αναλαμβάνει την άμεση παράδοση των ηλεκτρονικών και τηλεφωνικών παραγγελιών των σούπερ μάρκετ της αλυσίδας σε μεγάλες περιφέρειες της Ελλάδας.

Από την πλευρά της  η ΑΒ Βασιλόπουλος εγκαινίασε τη συνεργασία της με την εταιρεία SPEEDEX,  για την ενίσχυση της υπηρεσίας της «παράδοση στο σπίτι», η οποία αφορά στις αγορές που κάνουν οι καταναλωτές από το φυσικό κατάστημα. Παράλληλα η εταιρεία ανακοίνωσε πριν από λίγες μέρες τη λειτουργία της νέας υπηρεσίας της AB Collect, μέσω της οποίας οι καταναλωτές θα κάνουν online τις αγορές τους στο eshop και θα παραλαμβάνουν στη συνέχεια από ένα κατάστημα της αλυσίδας που βρίσκεται κοντά τους, την ώρα που τους εξυπηρετεί.

Τρεις νέες συνεργασίες εγκαινίασαν τα My Market την ίδια περίοδο. Συγκεκριμένα η αλυσίδα συνεργάζεται με την SPEEDEX και αξιοποιεί τον στόλο της εταιρείας ταχυμεταφορών για την παράδοση στην πόρτα των πελατών παραγγελιών που έχουν γίνει μέσα από την ηλεκτρονική πλατφόρμα του eshop. Παράλληλα συνεργάζεται με την UBER και τους οδηγούς ταξί, προκειμένου να παραδίδει τις παραγγελίες που έχουν πραγματοποιηθεί ηλεκτρονικά. Τέλος ανακοίνωσε την πιλοτική αρχικά συνεργασία με την «πιο διάσημη on line πλατφόρμα διανομής φαγητού στην Ευρώπη», η οποία θα γνωστοποιηθεί όπως σημειώνει μετά το μετά το πέρας των πιλοτικών αποστολών.



ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ