ΚΡΗΤΗ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Τι ξοδεύουν οι τουρίστες στην Κρήτη: Ποιοι είναι τα “γερά” πορτοφόλια και τι αγοράζουν στις διακοπές τους στο νησί

Μπορεί τα στοιχεία των κρατήσεων να είναι απολύτως ενθαρρυντικά για την Κρήτη όσον αφορά στην τουριστική περίοδο που ξεκινά μετά τα μέσα Μαρτίου στο νησί, ωστόσο τα ποιοτικά χαρακτηριστικά θα αποτυπωθούν στην πορεία της τουριστικής περιόδου. Στην Κρήτη υπάρχουν διαχρονικά κάποιες εθνικότητες που ξοδεύουν περισσότερα χρήματα στις αγορές του νησιού και ορισμένες που περιορίζονται απλά στις παροχές των ξενοδοχείων τους, που περιλαμβάνονται στα πακέτα διακοπών που έχουν ήδη αγοράσει.

Σε επίπεδο χώρας, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, οι τουρίστες από τις Ηνωμένες Πολιτείες, τη Γαλλία και τη Γερμανία συγκαταλέγονται μεταξύ εκείνων που ξοδεύουν τα περισσότερα χρήματα στην Κρήτη, ειδικά στην αγορά και την εστίαση. Συγκεκριμένα, η ημερήσια δαπάνη των Αμερικανών τουριστών ανέρχεται σε 232 ευρώ, των Γάλλων σε 184 ευρώ και των Γερμανών σε 180 ευρώ, με βάση τα καταγεγραμμένα δεδομένα από την Τράπεζα της Ελλάδας.

Ακριβή η διανυκτέρευση στην Κρήτη

Επιπλέον, η μέση δαπάνη ανά διανυκτέρευση στην Κρήτη είναι από τις υψηλότερες στην Ελλάδα, φτάνοντας τα 113 ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 29,7% σε σύγκριση με προηγούμενα έτη. Αυτές οι δαπάνες περιλαμβάνουν αγορές τοπικών προϊόντων, όπως ελαιόλαδο, κρασί, μέλι και τοπικά τυριά, καθώς και έξοδα σε εστιατόρια και άλλες μορφές εστίασης.

Οι Γερμανοί και οι Γάλλοι, κυρίως αυτοί που έχουν έρθει και στο παρελθόν στην Κρήτη, στις 10 μέρες που μπορεί να μείνουν στο νησί, ακόμα και αν διαμένουν σε all inclusive ξενοδοχείο, θα γευματίσουν ή θα δειπνήσουν τουλάχιστον τρεις φορές εκτός ξενοδοχείου.

Συνήθως επιλέγουν κρητικές παραδοσιακές ταβέρνες και ξοδεύουν χρήματα σε ενθύμια από τουριστικά καταστήματα, όπως μινιατούρες από κρητικό ελαιόλαδο και κρητικό μέλι. Αντίθετα, τα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης δεν βρίσκονται ψηλά στις καταναλωτικές προτιμήσεις τους. Στους νεαρότερους τουρίστες, ένα μεγάλο μέρος του προϋπολογισμού διακοπών κατευθύνεται στη νυχτερινή διασκέδαση.

Στον αντίποδα, οι τουρίστες από τις βαλτικές χώρες ξοδεύουν τα λιγότερα στις τοπικές αγορές.

Οι τουρίστες που ξοδεύουν τα περισσότερα

  1. Αμερικανοί: 232 ευρώ ημερήσια δαπάνη.
  2. Γερμανοί: 184 ευρώ ημερήσια δαπάνη.
  3. Γάλλοι: 180 ευρώ ημερήσια δαπάνη.

Τι αγοράζουν από την Κρήτη Γερμανοί και Γάλλοι τουρίστες

  1. Τοπικά προϊόντα διατροφής (εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο, αρωματικά λάδια).
  2. Κρητικό μέλι (θυμαρίσιο, πευκόμελο, ανθόμελο).
  3. Βότανα και μπαχαρικά (ρίγανη, δίκταμο, μαλοτήρα).
  4. Παραδοσιακά τυριά (γραβιέρα, ανθότυρο, ξινομυζήθρα).
  5. Ρακή και τοπικά κρασιά (Βιδιανό, Λιάτικο, Μανδηλάρι).
  6. Παραδοσιακά χειροτεχνήματα και είδη τέχνης.
  7. Κεραμικά και πήλινα.
  8. Υφαντά και κεντήματα.
  9. Καλλυντικά και φυσικά προϊόντα.

Η δυναμική των επαναλαμβανόμενων τουριστών 

Η μεγάλη περιουσία της κρητικής τουριστικής βιομηχανίας είναι οι λεγόμενοι επαναλαμβανόμενοι τουρίστες, που μπορεί να έχουν επισκεφτεί την Κρήτη πάνω από 30 φορές. Σύμφωνα με πρόχειρες εκτιμήσεις, η Κρήτη έχει ένα δίκτυο επαναλαμβανόμενων τουριστών που ξεπερνά το 1 εκατομμύριο.

Πρώτοι στη λίστα είναι οι Γερμανοί, ενώ ακολουθούν οι Βρετανοί, οι Γάλλοι και οι Ολλανδοί. Σύμφωνα με διαθέσιμα στοιχεία, περίπου το 35% των αλλοδαπών τουριστών που επισκέπτονται τη Κρήτη έχουν ξαναεπισκεφτεί την περιοχή.

Στο αεροδρόμιο Χανίων, το 37% των αλλοδαπών τουριστών προέρχονται από σκανδιναβικές χώρες, ενώ στο αεροδρόμιο Ηρακλείου το 55% προέρχονται από τη Γερμανία, τη Βρετανία και τη Γαλλία.

Οι επαναλαμβανόμενοι τουρίστες ξοδεύουν περισσότερα χρήματα στις τοπικές αγορές και επιλέγουν μικρότερα καταλύματα, όπου υπάρχει φιλική σύνδεση με τους ιδιοκτήτες.

Θα επισκεφτούν το νησί δύο φορές τον χρόνο, κυρίως στην αρχή και το τέλος της σεζόν, ενώ επιλέγουν καταστήματα φαγητού και διασκέδασης που συνδέονται φιλικά μαζί τους.

Μάλιστα, στην περίοδο της πανδημίας, η πλειοψηφία των τουριστών που επισκέφτηκαν την Κρήτη ήταν επαναλαμβανόμενοι.

Τουρισμός όλο τον χρόνο – Ενισχύουν την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου

Συνολικά, οι επαναλαμβανόμενοι τουρίστες στην Κρήτη ενισχύουν την τοπική οικονομία μέσω των αγορών τους και επιλέγουν περιόδους εκτός αιχμής για τις διακοπές τους, συμβάλλοντας έτσι στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.

Η δυναμική αυτή καταγράφεται και μέσα από δεκάδες βραβεύσεις που γίνονται κάθε χρόνο από δημοτικές Αρχές της Κρήτης, τιμώντας τουρίστες που έχουν επισκεφτεί το νησί δεκάδες φορές.

Υπάρχουν περιπτώσεις τουριστών που έχουν επισκεφτεί την Κρήτη πάνω από 70 φορές. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ένας Γερμανός, που πριν από 50 χρόνια γνώρισε τη γυναίκα του στην Κρήτη και εξακολουθεί να επισκέπτεται το νησί με τα παιδιά και τα εγγόνια του.

Οι επαναλαμβανόμενοι τουρίστες αποτελούν και την καλύτερη διαφήμιση για την Κρήτη, καθώς προσελκύουν περισσότερους επισκέπτες με την εγγύηση της ποιότητας φιλοξενίας που έχουν βιώσει.

ΠΗΓΗ: neakriti.gr



ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ