ΚΡΗΤΗ

Το φθινόπωρο οι πρώτες πτήσεις υδροπλάνων – Τι ισχύει για την Κρήτη

Μαζί με τα πρωτοβρόχια, στις αρχές του φθινοπώρου, είναι πολύ πιθανόν να κάνουν την εμφάνισή τους τα πολυσυζητημένα υδροπλάνα που περιμένουμε εδώ και χρόνια στην Κρήτη, όπως και στην υπόλοιπη χώρα.

Αυτό έγινε γνωστό από τον Ρεθυμνιώτη υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών Γιάννη Κεφαλογιάννη, στο πλαίσιο του 4ου Συνεδρίου Υποδομών & Μεταφορών-ITC 2021, όπου είχαμε επίσης σημαντικές εξαγγελίες διά στόματος του Λασιθιώτη υπουργού Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη για σημαντικές επενδύσεις ύψους 145 εκατ. ευρώ στις λιμενικές υποδομές των νησιών.

Στο 4ο Συνέδριο Υποδομών & Μεταφορών-ITC 2021, που συνδιοργανώνουν οι ιστοσελίδες ypodomes.com και metaforespress.gr στο Μέγαρο-Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών, είχε για τα καλά την τιμητική της η Κρήτη, με σημείο αναφοράς μάλιστα την ηλεκτρική διασύνδεση Χανίων-Πελοποννήσου που υλοποίησε ο ΑΔΜΗΕ. Πρότζεκτ στο οποίο, πέραν της σημαντικής βράβευσης που απέσπασε ως “έργο της χρονιάς 2020”, έκανε ειδική μνεία στην ομιλία του ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Μαργαρίτης Σχοινάς.

Αναλυτικότερα, ένα μεγάλο “στοίχημα” να παραμείνουν σε σταθερή πορεία αναβάθμισης οι υπηρεσίες στον κλάδο των μεταφορών οριοθέτησε από το βήμα του συνεδρίου ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης.

Κατά την τοποθέτησή του, ο κ. Κεφαλογιάννης έκανε λόγο για την προσπάθεια που καταβλήθηκε όλο αυτό το διάστημα της πανδημίας να εξασφαλιστεί: πρώτον, η αδιάκοπη ροή της παροχής των μεταφορικών υπηρεσιών υπό αντίξοες συνθήκες εξαιτίας της φύσης του κλάδου και, δεύτερον, η απρόσκοπτη υλοποίηση του προγράμματος των μεταρρυθμίσεων στον κλάδο.

Ο Ρεθυμνιώτης υφυπουργός έβγαλε και μια είδηση, με έντονο κρητικό ενδιαφέρον, αναφορικά με τα πολυσυζητημένα υδροπλάνα που ακούμε τα τελευταία χρόνια αλλά δε βλέπουμε να εμφανίζονται…

Ο κ. Κεφαλογιάννης τόνισε ότι «πρόκειται για ένα νέο μέσο μεταφοράς που μπορεί να λειτουργήσει απολύτως συμπληρωματικά και συνδυαστικά με τα άλλα μέσα μεταφοράς που υπάρχουν ήδη», ενώ ανήγγειλε ότι στις αρχές του φθινοπώρου θα μπορούσαμε να δούμε τις πρώτες πτήσεις.

Στο κομμάτι των εναλλακτικών καυσίμων, ανέφερε ότι η συντονισμένη πολιτική που εφαρμόζεται στη χώρα μας υπέρ της ηλεκτροκίνησης έχει αρχίσει να αποδίδει. Παράλληλα, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα καταρτιστεί θεσμικό πλαίσιο για την προώθηση της υδρογονοκίνησης.

Μ. Σχοινάς

«Ποτέ στο παρελθόν δεν είχε η Ελλάδα στη διάθεσή της τέτοιου ύψους χρηματοδοτικές δυνατότητες για να αλλάξει το μέλλον της», δήλωσε κατά τον δικό του χαιρετισμό στο συνέδριο ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Μαργαρίτης Σχοινάς.

«Με το βλέμμα στο σήμερα αλλά κυρίως στραμμένο και στο αύριο, θέλω να σας διαβεβαιώσω με τον πλέον σαφή και πανηγυρικό τόνο ότι το Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας της χώρας μας, που εγκρίθηκε πρόσφατα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αποτελεί την πιο συγκεκριμένη και πιο αδιαμφισβήτητη εγγύηση για τη μετάβαση σε μια πιο νέα και πιο ευρωπαϊκή Ελλάδα», επισήμανε ο κ. Σχοινάς, ο οποίος, αναφερόμενος σε έργα υποδομών που πήραν “σάρκα και οστά” με τη συνδρομή κοινοτικών κονδυλίων, έκανε ειδική μνεία στο “μικρό” καλώδιο της Κρήτης.

«Όσον αφορά στην ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης-Πελοποννήσου, μήκους 135 χλμ., τη μεγαλύτερη υποθαλάσσια διασύνδεση εναλλασσόμενου ρεύματος παγκοσμίως, η κατασκευή της κατέστη δυνατή χάρη στα κοινοτικά κονδύλια. Το Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης συνέβαλε με 95 εκατομμύρια ευρώ και η διασύνδεση αυτή θα παρέχει στην Κρήτη φθηνότερη και ασφαλέστερη παροχή ενέργειας», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Σχοινάς.

Γιάννης Πλακιωτάκης

Επενδύσεις 145 εκατ. ευρώ σε λιμενικές υποδομές

«Πάνω από 145 εκατ. ευρώ επενδύονται σε λιμενικές υποδομές νησιωτικών περιοχών», δήλωσε από το βήμα του 4ου Συνεδρίου Υποδομών ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, ο οποίος ανέλυσε τους άξονες της πολιτικής του υπουργείου για τη σύνδεση των θαλάσσιων μεταφορών και της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Όπως συγκεκριμένα ανέφερε ο κ. Πλακιωτάκης:

– «Στο πλαίσιο της Εθνικής Λιμενικής Πολιτικής, προχωράμε σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ στην αξιοποίηση και ανάδειξη του πολλαπλού ρόλου κρίσιμων εμπορικών λιμένων της χώρας και κυρίως του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών.

– Επικαιροποιήσαμε τις κατευθύνσεις μας στο πλαίσιο της νέας Εθνικής Στρατηγικής Μεταφορών, σε συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών, ώστε να αποτυπωθεί με σαφήνεια η προτεραιοποίηση των λιμένων και των αναγκαίων συνοδών υποδομών για την καλύτερη σύνδεση με λοιπά χερσαία οδικά και σιδηροδρομικά δίκτυα.

– Νομοθετήσαμε και σύντομα θα έχουμε σε ΚΥΑ το πλαίσιο για την Εθνική Πλατφόρμα PortCommunitySystem, σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Αναφερόμενος στη νέα προσέγγιση στο ζήτημα των μεταφορών και των υποδομών, ο Λασιθιώτης υπουργός υπογράμμισε: «Για πρώτη φορά στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2021-2027 καταφέραμε σε διαπραγμάτευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να συνδέσουμε το αυτονόητο των θαλάσσιων μεταφορών με τις υποδομές, ακόμη και εκτός διευρωπαϊκού δικτύου, προωθώντας αυτό που γνωρίζουμε ως “θαλάσσιοι διάδρομοι”. Επενδύονται πάνω από 145 εκατ. ευρώ σε λιμενικές υποδομές νησιωτικών περιοχών και ταυτόχρονα, για πρώτη φορά, διασφαλίζεται ευρωπαϊκή χρηματοδότηση για το εθνικό και διαπεριφερειακό δίκτυο της δημόσιας θαλάσσιας συγκοινωνίας με πάνω από 150 εκατ. ευρώ για τα πρώτα δύο χρόνια του ΕΣΠΑ 2021-2027».

ΠΗΓΗ: neakriti.gr



ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ