Μπορεί να είμαστε στις αρχές του χειμώνα όμως οι ακτοπλοϊκοί όμιλοι και οι εταιρείες του κλάδου έχουν αρχίσει να καταστρώνουν σχέδια για την επόμενη τουριστική περίοδο, η οποία αναμένεται ότι θα είναι καλύτερη από τη φετινή.
Νεοαποκτηθέντα πλοία ετοιμάζονται να ξεκινήσουν δρομολόγια, υπάρχοντα να μεταδρομολογηθούν ενώ ανοίγουν και νέες αγορές. Κινήσεις που εντείνουν τον ανταγωνισμό.
Στην μεγάλη εικόνα της ακτοπλοϊας επανέκαμψε μέσα στον Δεκέμβριο ο Όμιλος Ευγενίδη με την αγορά ενός συμβατικού πλοίου, βάζοντας τέλος στην ολιγόμηνη απουσία του μετά τη πώληση, τον περασμένο Απρίλιο, του Speedrunner ΙΙΙ στη Seajets του Μάριου Ηλιόπουλου.
Με την κίνηση αυτή η ναυμαχία των δυτικών Κυκλάδων αναμένεται να κορυφωθεί.
Ας ξετυλίξουμε όμως το κουβάρι από την αρχή. Στις 8 Δεκεμβρίου η Aegean Sea Lines του Ομίλου Ευγενίδη, πρώην Aegean Spreed Lines, επιβεβαίωσε την απόκτηση του πολυτελούς cruise ship Rosella. Σύμφωνα με την εταιρεία, έγινε επισταμένη έρευνα πριν καταλήξει στην επιλογή του συγκεκριμένου πλοίου.
Επίσης, μέσω της ανακοίνωσης αυτής επισημοποιήθηκε και η αλλαγή ονόματος της εταιρείας η οποία ανήκει εξ ολοκλήρου σε συμφέροντα του Λεωνίδα Δημητριάδη – Ευγενίδη.
Στο Νορβηγικό Χρηματιστήριο η Viking Line ανέφερε ότι συμφώνησε να πουλήσει το M/S Rosella στην ελληνική ακτοπλοϊκή εταιρεία Aegean Sealines Maritime.
Το πλοίο αναμένεται να δρομολογηθεί στις Δυτικές Κυκλάδες όπου θα «φουντώσει» ο ανταγωνισμός με τη Zante Ferries και την Seajets η οποία πρόσφατα απέκτησε το Color Viking από την Color Line, με σκέψεις να το δρομολογήσει στο ίδιο νησιωτικό σύμπλεγμα. Επίσης, στη γραμμή σύμφωνα με πληροφορίες θα κάνει τουλάχιστον 20 τουλάχιστον δρομολόγια και η Minoan Lines ενδιάμεσα στα δρομολόγια της από Ηράκλειο προς Πειραιά και επιστροφή.
Άλλο ένα πλοίο που θα κάνει πρεμιέρα στις ελληνικές θάλασσες και πιο συγκεκριμένα από τη Ραφήνα προς τις Κυκλάδες είναι το Andros Queen το τελευταίο απόκτημα της Golden Star Ferries των αδελφών Γιώργο και Δημήτρη Στεφάνου. Θα ενταχθεί στην Ελληνική Ακτοπλοΐα τον Απρίλιο του 2023. Ανήκε στην γιαπωνέζικη εταιρεία K-LINE με το όνομα «Silver Queen» και αγοράστηκε στις 9 Μαρτίου 2022.
Αυτή την εποχή βρίσκεται στη ζώνη επισκευής Περάματος, υπό μεγάλης κλίμακας μετατροπή, σε πολυτελές ημερήσιο πλοίο. Οι εργασίες μετασκευής περιλαμβάνουν:
1) Την αποξήλωση όλων των κοινόχρηστων χώρων κι ενδιαιτήσεων επιβατών και πληρώματος.
2) Τη διαμόρφωση νέων εσωτερικών και εξωτερικών χώρων.
Την κατασκευή νέων ενδιαιτήσεων επιβατών κ πληρώματος
4) Την κατασκευή νέων σύγχρονων και εργονομικών κοινόχρηστων χώρων
5) Την προσαρμογή του πλοίου σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς και της απαιτήσεις της Ελληνικής Σημαίας.
6) Την αντικατάσταση-τοποθέτηση νέου σωστικού εξοπλισμού και συστημάτων εγκατάλειψης.
7) Την αντικατάσταση – τοποθέτηση νέου πυροσβεστικού εξοπλισμού και μέσων πυροπροστασίας.
8)Την αντικατάσταση – τοποθέτηση νέων μηχανημάτων επεξεργασίας λυμάτων.
9) Την καθολική συντήρηση όλων των μηχανικών μερών του πλοίου.
10) Την κατασκευή και τοποθέτηση νέων ηλεκτρολογικών και σωληνουργικών δικτύων.
11) Την τοποθέτηση νέων μονάδων αερισμού και κλιματισμού.
Το πλοίο μετά την ολοκλήρωση των εργασιών θα διαθέτει πρωτόκολλο για 1.400 επιβάτες εκ των οποίων οι 106 θα μπορούν να φιλοξενηθούν σε καμπίνες. Θα μπορεί να μεταφέρει στα γκαράζ του 380 ΙΧ ή 70 φορτηγά οχήματα, θα ταξιδεύει με υπηρεσιακή ταχύτητα 21,5 κόμβων, θα διαθέτει κατάστημα και 5 Bar εκ των οποίων το ένα θα προσφέρει και γρήγορο φαγητό.
Η χωρητικότητα του πλοίου είναι 7005 gross tonnage, το βύθισμά του είναι πέντε μέτρα, το ολικό μήκος του (LOA) είναι 134 μέτρα και το πλάτος του είναι 21,03 μέτρα.
Τα αδέλφια Στεφάνου θέλουν να αυξήσουν τη μεταφορική ικανότητα του στόλου τους σε φορτηγά οχήματα ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες.
Στις αρχές του νέου έτους θα υψώσει την Ελληνική σημαία και θα εγγραφεί στα Νηολόγια της Άνδρου, στην ιδιαίτερη πατρίδα των πλοιοκτητών Στεφάνου.
Αναμένεται να δρομολογηθεί από τον ερχόμενο Απρίλιο στη γραμμή Ραφήνα – Άνδρος – Τήνος – Μύκονος στην απογευματινή ζώνη.
Επιπλέον, στη γραμμή Ηράκλειο Σαντορίνη δρομολογείται από την Horizon Sea Lines Shipping Panellenic Lines το ταχύπλοο Santa Irini. Είναι ένα από τα τρία νέα πλοία που αγοράσθηκαν φέτος και θα πλέουν στην επομένη θερινή τουριστική περίοδο στο Αιγαίο.
Το πλοίο που αγοράσθηκε στα μέσα Μαΐου ναυπηγήθηκε το 1997 και αφού υπέστη τις αναγκαίες μετασκευές ύψωσε την ελληνική σημαία. Μπορεί να μεταφέρει 750 επιβάτες και 180 αυτοκίνητα.
Πραγματοποίησε ορισμένα κάποια δρομολόγια από τις αρχές Αυγούστου ως εκδρομικό ενώ το ουσιαστικό ξεκίνημα στην ακτοπλοΐα θα γίνει το 2023.
Ηράκλειο-Κυκλάδες
Σε νέο πεδίο δόξης αναμένεται να εξελιχθούν τα δρομολόγια από την Κρήτη προς τις Ανατολικές και τις Δυτικές Κυκλάδες.
Στις δυο τελευταίες συνεδριάσεις του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) τα δρομολόγια αυτά αποτέλεσαν αιτία αντιπαράθεσης μεταξύ των εκπροσώπων των ακτοπλοϊκών εταιρειών καθώς κάθε πρόταση για δρομολόγηση συγκέντρωνε την αντιπρόταση των άλλων. Η αίσθηση που υπάρχει είναι ότι σταδιακά έχει αρχίσει να δημιουργείται μια νέα αγορά με πιο μόνιμες και όχι μόνο εποχιακές συνδέσεις της Κρήτης με τις Κυκλάδες και με τον Πειραιά. Ενδεικτικό της νέας τάσης είναι το αίτημα άλλωστε των κατοίκων της Μήλου να πληθύνουν τα δρομολόγια που συνδέουν το νησί με τον Πειραιά και την Κρήτη και τη χειμερινή περίοδο. Το Ηράκλειο αλλά και το Ρέθυμνο φαίνεται να ενισχύουν την επόμενη σεζόν την παρουσία τους ως λιμάνια αναχώρησης ταχυπλόων για τις Κυκλάδες και τον Πειραιά.
Έντονος ανταγωνισμός θα υπάρξει μεταξύ SeaJets του Μάριου Ηλιόπουλου, Fast Ferries του Θεολόγου Παναγιωτάκη, Μινωικών Γραμμών του Ομίλου Γκριμάλντι και Horizon Sea Lines Panellenic Lines στην οποία συμμετέχουν ο όμιλος Καράτζη, ο επιχειρηματίας Δημήτρης Χαριτίδης και το ΚΤΕΛ Ηρακλείου.
Η Fast Ferries αποφάσισε να δρομολογήσει το 2023 το ταχύπλοο Thunder στη γραμμή Ηράκλειο-Θήρα -Ίος -Πάρος-Μύκονος -Σύρος -Πειραιάς και Πειραιάς -Σύρος-Μύκονος-Πάρος-Ίος-Θήρα- Ηράκλειο αντί της γραμμής Πειραιάς-Σύρος-Μύκονος -Νάξος-Μύκονος -Σύρος-Πειραιάς
Το πλοίο θα λειτουργεί «συμπληρωματικά» με το «Santorini Palace» των Μινωικών Γραμμών, το οποίο όπως και τα προηγούμενα χρόνια δρομολογείται στη γραμμή Πειραιάς -Σύρος-Μύκονος -Πάρος- Νάξος- Θήρα-Ηράκλειο – Θήρα -Νάξος- Πάρος- Μύκονος -Σύρος- Πειραιάς .
Την ημέρα που το Santorini Palace θα ταξιδεύει από το Ηράκλειο προς τις Κυκλάδες και τον Πειραιά, το Thunder θα κινείται αντίστροφα από τον Πειραιά προς το Ηράκλειο και τούμπαλιν.
Η SeaJets ρίχνει το Power Jet, στη γραμμή Ηράκλειο Θήρα- Ίος-Νάξος- Μύκονος- Πάρος-Νάξος-Ίος-Θήρα- Ηράκλειο και το Naxos Jet στην ίδια γραμμή προσθέτοντας εναλλακτικά και το Ρέθυμνο. Επίσης δρομολογεί και το Rapidlink Jet στη γραμμή Ρέθυμνο– Θήρα – Ρέθυμνο αντί Πειραιάς–Μήλος-Φολέγανδρος–Ίος–Θήρα–Ίος-Φολέγανδρος-Μήλος-Σίφνος-Πειραιάς.
Attica-ANEK
Στο μεταξύ στα μέσα της προσεχής άνοιξης να αναμένεται η απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την εξαγορά από τον όμιλο Attica της ΑΝΕΚ. Ο Όμιλος έχει καλύψει τις βασικές διαδρομές σε όλο το Αιγαίο, από τον Πειραιά, εξασφαλίζοντας την ομαλή και αξιόπιστη εξυπηρέτηση των νησιών.
Πριν από λίγες ημέρες τα τρία νεότευκτα ταχύπλοα-καταμαράν τα AERO I , II , III του Ομίλου Αttica ανακηρύχθηκαν “Πλοία της χρονιάς” στα Lloyd’s Awards.
Τα νέα, τελευταίας τεχνολογίας και σύγχρονης αισθητικής πλοία τύπου Catamaran διακρίθηκαν για το σχεδιασμό τους με καινοτόμα χαρακτηριστικά που αναβαθμίζουν πλήρως τις προσφερόμενες υπηρεσίες, παρέχοντας στους πάνω από 3 εκατομμύρια επιβάτες που διακινούνται ετησίως στις γραμμές του Αργοσαρωνικού, μια νέα και μοναδική ταξιδιωτική εμπειρία.
ΠΗΓΗ: newmoney.gr