Την αναβολή του γάμου τους, ή του μήνα του μέλιτος επικαλούνται μονότονα οι ξένοι προκειμένου να τους επιστραφεί η προπληρωμή που, το προηγούμενο διάστημα, είχαν κάνει για την κράτηση του δωματίου τους.
Προτού προκύψει ο σαρωτικά ανατρεπτικός παράγοντας που ακούει στο όνομα «κορωνοϊός» 9 στους 10 πελάτες, όπως λένε στο ekriti.gr ξενοδόχοι, επικαλούνταν ότι έρχονταν στην Ελλάδα για να παντρευτούν ή για μήνα του μέλιτος επιδιώκοντας με αυτήν την πρόφαση να εξασφαλίσουν μια καλύτερη εξυπηρέτηση, ένα «δωράκι» από το ξενοδοχείο όπως φρούτα, σοκολατάκι ή ένα μπουκάλι κρασί…
«Τώρα με την πανδημία το αρχικό «ψεματάκι» μεταλλάσσεται στον λόγο ακύρωσης του ταξιδιού με στόχο να τους επιστραφεί η προκαταβολή που είχαν δώσει επιτυγχάνοντας αρχικά καλύτερη τιμή στην κράτηση τους» εξηγεί ξενοδόχος του Ηρακλείου.
Η επίκληση της πανδημίας και το ασφυκτικό ταξιδιωτικό πλαίσιο που αυτή επιβάλλει φαίνεται να μην αρκεί, οι τουρίστες θέλουν να αγγίξουν τις ευαίσθητες χορδές, το συναίσθημα του ξενοδόχου. Ωστόσο, αυτό που επιτυγχάνουν τις περισσότερες φορές είναι η μεταφορά της κράτησής τους, χωρίς οικονομική ποινή, σε ημερομηνία μέσα στο επόμενο 12 μηνο.
Με το ξέσπασμα της πανδημίας οι ακυρώσεις των κρατήσεων στα ξενοδοχεία πόλεως και του Ηρακλείου έπεσαν βροχή. Ενώ για το δίμηνο Απρίλιο- Μαΐου, προ κορωνοϊού, η πληρότητα άγγιζε το 99% και το δίμηνο Ιουνίου- Ιουλίου το 50%, τώρα, οι ακυρώσεις για το δίμηνο της Άνοιξης αγγίζουν έως και το 100% ενώ για το δίμηνο του Καλοκαιριού έως και το 80%.
Σημειώνεται ότι τα μικρά ξενοδοχεία πόλεως, εντός της πόλης του Ηρακλείου, λειτουργούν ως ενδιάμεσοι σταθμοί των τουριστών προς προορισμούς, όπως τα νησιά του Αιγαίου και κυρίως Σαντορίνη. Γι αυτό ο μέσος χρόνος διαμονής τους σε αυτά είναι 1 με 2 ημέρες.