ΚΡΗΤΗ Νομός Χανίων

ΒΟΑΚ: Ανοίγουν οι οικονομικές προσφορές των 3 διεκδικητών για την παραχώρηση

Κορυφώνεται το ενδιαφέρον αναφορικά με το διαγωνισμό επιλογής αναδόχου για το έργο παραχώρησης της κατασκευής και λειτουργίας του αυτοκινητόδρομου Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ) στο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, προϋπολογισμού 1,75 δισ. ευρώ.

Με απόφαση που υπογράφεται από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σταϊκούρα, έγιναν αποδεκτά από την επιτροπή του διαγωνισμού τα δικαιολογητικά συμμετοχής και των τριών οικονομικών φορέων που συμμετέχουν στη διαδικασία, η οποία περνά στην επόμενη φάση της, το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών.

Θα μεσολαβήσουν δέκα ημέρες για τυχόν ενστάσεις και στη συνέχεια ανοίγει ο δρόμος για να αποκαλυφτεί ποιος έχει καταθέσει την καλύτερη οικονομική προσφορά και θα αναλάβει τη σύμβαση παραχώρησης του ΒΟΑΚ.

Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα έργα παραχώρησης που έχουν σχεδιαστεί και πιθανότατα το τελευταίο στη χώρα μας με αυτό το μέγεθος που αφορά αυτοκινητόδρομο με τους διεκδικητές να είναι: η ΓΕΚ Τέρνα και οι κοινοπραξίες Άκτωρ Παραχωρήσεις – Mytilineos και Άβαξ – EGIS – Meridiam (Ένωση Ιδομενέας).

Ο Όμιλος ΓΕΚ Τέρνα διεκδικεί μόνος του την εν λόγω παραχώρηση, η Άβαξ με δύο ξένες εταιρείες, ενώ ο Όμιλος της Ελλάκτωρ, μέσω της θυγατρικής του Άκτωρ Παραχωρήσεις, συγκρότησε κοινοπραξία με την Mytilineos.

Για το έργο παραχώρησης του ΒΟΑΚ, μήκους 157 χλμ. σύμφωνα με όσα έχει αναφέρει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση 600 εκατ. ευρώ από το νέο ΕΣΠΑ και 200 εκατ. από το Ταμείο Ανάκαμψης (ΤΑ). Επίσης στο πλαίσιο του εν λόγω έργου το υπουργείο έχει εντάξει και ωριμάζει και το τμήμα Κίσαμος – Χανιά (37,5 χλμ.) ως προαίρεση.

Υπενθυμίζεται ότι για την ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ έχουν σχεδιαστεί ακόμα δύο έργα, για τα οποία έχουν υπογραφεί οι συμβάσεις εκτέλεσής τους με τους αναδόχους, το ένα δημόσιο και το δεύτερο ΣΔΙΤ.

Το δημόσιο έργο, το οποίο θα εκτελέσει η Άκτωρ, αφορά το τμήμα του αυτοκινητόδρομου Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, προϋπολογισμού 186 εκατ. ευρώ, με χρηματοδότηση από το ΤΑ και το ΣΔΙΤ για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη, μήκους 22,44 χλμ και προϋπολογισμού 290 εκατ. ευρώ το οποίο έχει αναλάβει η κοινοπραξία των ΓΕΚ Τέρνα – Άκτωρ Παραχωρήσεις – Intrakat (χρηματοδότηση από το ΤΑ 90 εκατ. ευρώ).



ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ