Διπλός στόχος έχει τεθεί πλέον για τον ΒΟΑΚ και ιδιαίτερα για το βασικό του τμήμα Χανιά – Ηράκλειο. Όπως ανέφερε από το βήμα της 88ης ΔΕΘ ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, στόχος είναι να υπογραφεί η σύμβαση τον προσεχή Νοέμβριο.
Δεύτερος στόχος είναι να προχωρήσει το ενδιάμεσο μέτρο για την οδική ασφάλεια επί του ΒΟΑΚ όσο αυτός κατασκευάζεται με την τοπθέτηση κολωνακίων με πιλότο την παρόμοια παρέμβαση στην εθνική οδό Πάτρα – Πύργος.
Ο πρωθυπουργός χαρακτήρισε την διαχείριση του διαγωνισμού του ΒΟΑΚ, το πιο δύσκολο από τα μεγάλα έργα. Όπως τόνισε “Το πιο σύνθετο, το πιο περίπλοκο, αυτό με τις πιο βαριές κληρονομιές από το παρελθόν. Και πράγματι μας πήρε περισσότερο χρόνο, απ’ όσο θα ήθελα κι εγώ, για να μπορούμε να το δρομολογήσουμε”.
Ο κ.Μητσοτάκης σημείωσε πως πριν το τέλος του έτους θα υπογραφεί η σύμβαση για να ξεκινήσει η υλοποίηση του τμήματος Χανιά-Ηράκλειο με τον Νοέμβριο να φαίνεται να είναι ο μήνας-στόχος.
Ο διαγωνισμός στο βασικό τμήμα του ΒΟΑΚ, Χανιά – Χερσόνησος, περιλαμβάνει 157 χιλιόμετρα κλειστού αυτοκινητόδρομου με πολλούς ανισόπεδους κόμβους και σήραγγες σε κάποια σημεία. Ανάδοχος του έργου έχει αναδειχθεί η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Πρόκειται για το μεγαλύτερο νέο οδικό έργο της χώρας, το μεγαλύτερο της τρέχουσας δεκαετίας, που έρχεται να συμπληρώσει το δίκτυο αυτοκινητοδρόμων της χώρας.
Σε φάση κατασκευής είναι τα δύο ανατολικά τμήματα Χερσόνησος-Νεάπολη (με ανάδοχο το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤRAKAT και Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος με ανάδοχο εταιρεία την ΑΚΤΩΡ.
Το μεγάλο στοίχημα κατά την διάρκεια της κατασκευής θα είναι η ταυτόχρονη κυκλοφορία οχημάτων και η εκτέλεση των έργων αναβάθμσισης του ΒΟΑΚ σε κλειστό αυτοκινητόδρομο. Το έργο θυμίζει σε πολλά σημεία του την κατασκευή της Ολυμπίας Οδού μέχρι την Πάτρα όπου υπήρχε επίσης ταυτόχρονη κυκλοφορία και έργα.
Αναφορικά με την παρέμβαση οδικής ασφάλειας, ο πρωθυπουργός ανέφερε πως “είναι απολύτως επιβεβλημένο στον ΒΟΑΚ, πριν ολοκληρωθεί το μεγάλο έργο, να γίνουν άμεσες παρεμβάσεις, όχι φτηνές, σημαντικές παρεμβάσεις ως προς την οδική ασφάλεια. Έχω ζητήσει από τον Υπουργό να μελετήσει και να υλοποιήσει τέτοιες παρεμβάσεις, ώστε κάποιες από αυτές να είναι έτοιμες και πριν από το επόμενο καλοκαίρι. Αν έπρεπε να το οπτικοποιήσετε, σκεφθείτε λίγο τις παρεμβάσεις που κάναμε στην παλιά οδό Πάτρας – Πύργου. Κολωνάκια, τα οποία κάνουν δύο λωρίδες και μία σε συγκεκριμένα σημεία για κάποια χιλιόμετρα και μετά το ανάποδο για να μπορούν να γίνονται οι σχετικές προσπεράσεις”.
Το έργο του ΒΟΑΚ
Τα τεχνικά χαρακτηριτσικά του τμήματος Χανιά-Χερσόνησος περιλαμβάνουν: Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 157,5 χλμ. και παράπλευρου / κάθετου δικτύου περίπου 150 χλμ. Η τυπική διατομή του αυτοκινητόδρομου έχει πλάτος οδοστρώματος 21,5 μέτρα από 12,50 σήμερα.
Θα διαθέτει 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ, 26 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους περίπου 34 χλμ., 10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος και 20 νέους ανισόπεδους κόμβους και αναβάθμιση των υπαρχόντων 18 ανισόπεδων κόμβων στις Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου.
Το έργο του ΒΟΑΚ αποτελεί το μεγαλύτερο νέο οδικό έργο στη χώρα που υλοποιείται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και ουσιαστικά “κλείνει” τα μεγάλα έργα υπεραστικών αξόνων της χώρας.
Όπως είχε αναφέρει σε πρόσφατη επίσκεψη του στο έργο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, θεωρείται σήμερα ως ο μεγαλύτερος υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομος στην Ευρώπη. Το συνολικό μήκος του είναι 294 χλμ. και διατρέχει οκτώ δήμους της περιφέρειας Κρήτης κατά μήκος της Βόρειας ανεπτυγμένης ακτής της νήσου και στους τέσσερις νομούς.
πηγή: ypodomes.gr