Ωραίες οι επισκέψεις στα εργοτάξια, ωραίες οι αυτοψίες, κατανοητά και τα επικοινωνιακά θεάματα, αλλά είναι ευχής έργον και παλλαϊκή απαίτηση να μη μείνει η κυβέρνηση μονάχα σε αυτά ως προς το μεγάλο έργο του ΒΟΑΚ σε ό,τι αφορά στον νομό Λασιθίου, καθώς ανατολικότερα του εργοταξίου, που επισκέφτηκε ο πρωθυπουργός, οι τοπικές κοινωνίες κάθονται σε… αναμμένα κάρβουνα, περιμένοντας κι αυτές να δρομολογηθούν αντίστοιχα έργα…
Αυτό είναι το βασικό μήνυμα που εκπέμπεται στον απόηχο της αυτοψίας Μητσοτάκη και της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών στις πρόδρομες εργασίες που έχουν ξεκινήσει ήδη να εκτελούνται στο πλαίσιο της εργολαβίας “Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος” του νέου ΒΟΑΚ. Ένα μήνυμα που διατύπωσαν επιτόπου στο εργοτάξιο και ο δήμαρχος Αγίου Νικολάου Αντώνης Ζερβός και ο δήμαρχος Σητείας Γιώργος Ζερβάκης, όπως το έκανε εμφατικά κατά την ευρεία συνάντηση των αυτοδιοικητικών με τον αναπληρωτή υπουργό Εσωτερικών Στέλιο Πέτσα και ο πρόεδρος της ΠΕΔ Κρήτης Γιάννης Κουράκης. Και οι τρεις ζήτησαν έναν νέο υπερσύγχρονο αυτοκινητόδρομο, που δε θα σταματά, όπως είναι ο υφιστάμενος εκτελούμενος σχεδιασμός στον Άγιο Νικόλαο, αλλά θα εκτείνεται από την Κίσαμο Χανίων μέχρι το Βάι…
Το αίτημα και η επιστολή του δημάρχου Σητείας
Σε ένα σύντομο κατ’ ιδίαν τετ-α-τετ που είχε με τον Κυριάκο Μητσοτάκη στο εργοτάξιο, ο δήμαρχος Σητείας Γιώργος Ζερβάκης τού εξέθεσε την αγωνία και τον προβληματισμό τόσο του ίδιου όσο και της τοπικής κοινωνίας για την καθυστέρηση ολοκλήρωσης των μελετών και κατ’ επέκταση της ένταξης του τμήματος Παχιά Άμμος- Αυχήν Αγκαθιάς- Σητεία σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα, ώστε να μπει και αυτό στις “ράγες”…
Ο πρωθυπουργός διαβεβαίωσε τον δήμαρχο ότι προχωρούν οι διαδικασίες από το υπουργείο, προκειμένου να ολοκληρωθούν οι μελέτες ώστε να ενταχθεί και το τμήμα αυτό στον σχεδιασμό, και επανέλαβε τη δέσμευσή του για την κατασκευή ενός ολοκληρωμένου ΒΟΑΚ από Κίσαμο μέχρι Σητεία.
Μάλιστα, ο δήμαρχος Σητείας παρέδωσε στον Κυριάκο Μητσοτάκη και σχετική επιστολή για το θέμα, στην οποία επισημαίνει: «Παρά τις συνεχείς εξαγγελίες και ενημερώσεις, δεν έχει αποσαφηνιστεί ο σχεδιασμός και η χρηματοδότηση σε μεγάλο τμήμα της Περιφερειακής Ενότητας Λασιθίου και ιδιαίτερα στο τμήμα Παχιά Άμμος- Αυχήν Αγκαθιάς- Σητεία. Στο συγκεκριμένο τμήμα και λόγω του υψηλού βαθμού ωριμότητας – έγκριση περιβαλλοντικών όρων 18/12/2020 – υπήρξε η δέσμευση εκ μέρους του υπουργείου για πρόσληψη τεχνικών συμβούλων και ολοκλήρωση της μελέτης οδοποιίας, καθώς και των οριστικών μελετών για τα αναγκαία τεχνικά έργα, διαδικασία η οποία δυστυχώς δεν έχει προχωρήσει εδώ και δύο χρόνια.
Βρισκόμαστε λοιπόν σήμερα στο εργοτάξιο στο Λασίθι, χωρίς σαφείς δεσμεύσεις χρονοδιαγραμμάτων και χρηματοδότησης για τα τμήματα του ΒΟΑΚ στον νομό.
Το αεροδρόμιο και το λιμάνι της Σητείας, το έλλειμμα τουριστικής ανάπτυξης και η γεωγραφική περιθωριοποίηση λόγω του απαρχαιωμένου οδικού δικτύου – ίσως το χειρότερο σε εθνικό επίπεδο – και η αναγκαιότητα για άρση των οποιωνδήποτε περιφερειακών ανισοτήτων καθιστούν αναγκαία και επιτακτική την υλοποίηση ολόκληρου του έργου, σύμφωνα και με τις κατά καιρούς αναφορές και διαβεβαιώσεις σας για ένα ΒΟΑΚ από την Κίσαμο μέχρι τη Σητεία.
Η άμεση ολοκλήρωση των μελετών, ο καθορισμός χρονοδιαγράμματος και ο συγκεκριμένος τρόπος χρηματοδότησης και υλοποίησης του οδικού άξονα Αγίου Νικολάου-Σητείας θα πρέπει να επανεξεταστούν από το υπουργείο και εσάς προσωπικά. Αδυνατούμε να πιστέψουμε ότι η παρουσία Κρητικού πρωθυπουργού θα συνδεθεί με την πραγματοποίηση ενός ελλειμματικού ΒΟΑΚ. Η Κρήτη πρέπει να παραμείνει ενιαία και αδιαίρετη και ο ΒΟΑΚ ο δρόμος που θα ενώσει και δε θα διχοτομήσει το νησί.
Μια Κρήτη δύο ταχυτήτων δεν αξίζει στους Κρητικούς».
Το μήνυμα Κουράκη για ΒΟΑΚ
«Η Κρήτη έχει ανάγκη από μεγάλα έργα και από την ολοκλήρωσή τους χωρίς άλλες καθυστερήσεις. Έχει ανάγκη έργα όπως ο νέος ΒΟΑΚ, νέος ΒΟΑΚ που θα εκτείνεται από την Κίσσαμο Χανίων ως τη Σητεία», υπογράμμισε με νόημα ο πρόεδρος της ΠΕΔ Κρήτης Γιάννης Κουράκης, κατά τη συνάντηση που είχαν το Δ.Σ. της ΠΕΔ και η Ολομέλεια των δημάρχων με τον αναπληρωτή υπουργό Εσωτερικών Στέλιο Πέτσα.
Ο Γιάννης Κουράκης έβαλε μάλιστα συνολικά στο τραπέζι τα ζητήματα των οδικών συνδέσεων σε σχέση με τον ΒΟΑΚ, προτάσσοντας μεταξύ άλλων: τους κάθετους άξονες, το διευρωπαϊκό δίκτυο του Νότου (Μεσαρά- Βιάννος- Ιεράπετρα) και τη σύνδεση με το νέο αεροδρόμιο Καστελίου, και τη βελτίωση της σύνδεσης των πόλεων με τον νέο ΒΟΑΚ και την επίλυση χρόνιων κυκλοφοριακών προβλημάτων με βάση τις αποφάσεις των Δημοτικών Συμβουλίων.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ. Κουράκης στο υψηλό ενεργειακό κόστος που επωμίζονται οι ΔΕΥΑ και οι ΟΤΑ και την κάλυψή του από την Πολιτεία, αλλά και στην προώθηση και χρηματοδότηση των ενεργειακών κοινοτήτων. Ο πρόεδρος της ΠΕΔ Κρήτης ζήτησε, επίσης, αύξηση των πόρων, απόδοση των παρακρατηθέντων, μόνιμες προσλήψεις και κατάργηση του τέλους ταφής απορριμμάτων.
O Πέτσας για τα μεγάλα έργα της Κρήτης
Για τα θέματα που ετέθησαν για τα μεγάλα έργα της Κρήτης, καθώς και για τις προτάσεις, ο κ. Πέτσας είπε ότι θα ενημερώσει τους αρμόδιους υπουργούς.
- Για την παραχώρηση του αιγιαλού, είπε ότι τις επόμενες ημέρες θα εκδοθεί ΚΥΑ, αλλά και θα καλυφθεί μέρος του κόστους της ναυαγοσωστικής κάλυψης.
- Για το θέμα του τέλους ταφής είπε ότι θα υπάρξει ανταπόδοση απολογιστικά και όχι προϋπολογιστικά.
- Τέλος, σχετικά με τις ΚΑΠ, ανέφερε ότι είναι στη διάθεση της ΚΕΔΕ και είναι πρόθυμος να κάνει σχετική συζήτηση για τυχόν αναγκαίες αλλαγές.
Πηγή: neakriti.gr