Μετ’ εμποδίων γίνεται η κίνηση των οχημάτων από τα Χανιά προς την Κίσσαμο, καθώς, εκτός από το τμήμα Γαλατά-Πλατανιά, έκλεισε και τμήμα του ΒΟΑΚ στην Καληδονία, προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες εργασίες υπογειοποίησης του καλωδίου στο πλαίσιο της μικρής διασύνδεσης.
Ταυτόχρονα δόθηκε σε κυκλοφορία το τμήμα της εθνικής οδού από Ταυρωνίτη μέχρι Κολυμπάρι, ενώ σύμφωνα με τους αναδόχους μέχρι τον Μάιο θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί οι χερσαίες εργασίες ώστε να αρχίσει στη συνέχεια η πόντιση του καλωδίου.
Η εθνική οδός Χανίων-Κισσάμου, στο ύψος της Καληδονίας, θυμίζει εργοτάξιο. Από την ανάδοχο εταιρεία έχει τοποθετηθεί ειδική σήμανση και έχει αποκλειστεί η μία λωρίδα κυκλοφορίας – το ρεύμα προς Κίσσαμο – προκειμένου να γίνει η απαραίτητη τομή στο οδόστρωμα και να τοποθετηθούν οι ειδικές ηλεκτρολογικές σωληνώσεις μέσα από τις οποίες θα διέλθει το καλώδιο, στο πλαίσιο του μεγάλου έργου της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης-Πελοποννήσου.
Η κυκλοφορία των οχημάτων γίνεται εκ περιτροπής, χωρίς να λείπουν οι ουρές αναμονής. Σε εξέλιξη βρίσκονται τα αντίστοιχα έργα στο τμήμα από Γαλατά μέχρι Πλατανιά, όπου ο ΒΟΑΚ παραμένει επίσης κλειστός στο ένα ρεύμα και η κυκλοφορία διοχετεύεται στην παλιά εθνική οδό.
Υπενθυμίζεται ότι, σε σύσκεψη στην Περιφερειακή Ενότητα Χανίων με θέμα τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για την εκτέλεση του έργου, ο διευθυντής της εταιρείας “Ελληνικά Καλώδια Α.Ε.”, Γρηγόρης Μερτινός, είχε επισημάνει ότι «έχουν τεθεί συγκεκριμένοι χρόνοι για κάθε τμήμα, οι οποίοι ωστόσο εξαρτώνται από το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί με τη σύμφωνη γνώμη της Τροχαίας ώστε αφενός να υπάρξουν οι λιγότερες δυνατές οχλήσεις και αφετέρου το έργο να γίνει με ασφάλεια».
Αυστηρός στο θέμα της τήρησης του χρονοδιαγράμματος είναι και ο ΑΔΜΗΕ, με τον αντιπρόεδρο κ. Γιάννη Μάργαρη να χαρακτηρίζει απολύτως κρίσιμη την ολοκλήρωση του υπόγειου τμήματος του έργου, αν είναι δυνατόν και πριν από το καλοκαίρι.
Τον επόμενο Ιούνιο αναμένεται να αρχίσει η πόντιση του καλωδίου από την Πελοπόννησο στην Κρήτη, που εκτιμάται πως θα διαρκέσει τρεις μήνες. Το υποβρύχιο καλωδιακό σύστημα είναι μήκους 135 χιλιομέτρων. Θα αρχίσει να ποντίζεται από τη Νότια Πελοπόννησο και θα προσαιγιαλωθεί στα Νοπήγια Κισσάμου, απ’ όπου θα ακολουθήσει στη συνέχεια υπόγεια διαδρομή μήκους 34 χιλιομέτρων μέχρι τον ΑΗΣ της Ξυλοκαμάρας στα Χανιά.
ΠΗΓΗ: neakriti.gr