Με προσέλευση κόσμου και σε ιδιαίτερο θετικό κλίμα παρουσιάστηκε το απόγευμα της Παρασκευής, στο ΚΑΜ-Μεγάλο Αρσενάλι, η πρόταση για τη χωροθέτηση της νέας μαρίνας στην περιοχή της Νέας Χώρας, από τον Δήμο Χανίων και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο.
Την παρουσίαση της νέας μαρίνας πραγματοποίησε ο Δήμαρχος Χανίων, Παναγιώτης Σημανδηράκης με τον Πρόεδρο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, Μανώλη Κοτσιφάκη, τον αρμόδιο μελετητή, λιμενολόγο Δημήτρη Ρουμπογιαννάκη, ενώ χαιρετισμό απηύθηναν ο Περιφερειάρχης Κρήτης, Σταύρος Αρναουτάκης, ο Γενικός Γραμματέας του Ε.Ο.Τ, Δημήτρης Φραγκάκης, ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού, Νεκτάριος Ψαρουδάκης. Το παρών έδωσαν ο Βουλευτής Χανίων, Βασίλης Διγαλάκης, ο Αντιπεριφερειάρχης Χανίων, Νίκος Καλογερής, Αντιδήμαρχοι του Δήμου Χανίων, πρώην Δήμαρχοι καθώς και εκπρόσωποι φορέων και σωματείων αλλά και πολίτες και κάτοικοι της ευρύτερης περιοχής της Νέας Χώρας.
Η πρόταση χωροθέτησης του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Χανίων, προβλέπει μια νέα, σύγχρονη μαρίνα, βόρεια της οδού Ακτής Κανάρη, χωρητικότητας άνω των 450 σκαφών, μήκους από 8 έως και άνω των 60 μέτρων, που θα συνδέσει τη θαλάσσια περιοχή μεταξύ του Ενετικού Λιμένα και της παραλίας της Νέας Χώρας, αγκαλιάζοντας κυριολεκτικά το Νέο Κολυμβητήριο Χανίων.
Ο Δήμαρχος Χανίων, Παναγιώτης Σημανδηράκης ανοίγοντας την εκδήλωση έκανε λόγο για τα πρώτα βήματα ενός οραματικού και αναγκαίου έργου, ενώ επεσήμανε πως «θα ακολουθήσει εκτεταμένη διαβούλευση με τους εμπλεκόμενους φορείς και την τοπική κοινωνία. Ως τοπική αυτοδιοίκηση οφείλουμε να δώσουμε απαντήσεις στα ερωτήματα που υπάρχουν τις τελευταίες δεκαετίες για τον τόπο».
Ο κ. Σημανδηράκης ανέλυσε τη σκοπιμότητα χωροθέτησης μίας νέας μαρίνας στη συγκεκριμένη περιοχή, αναφέροντας τα εξής: «Έχουμε απαντήσει θετικά ότι χρειαζόμαστε μια μεγάλη, σύγχρονη μαρίνα. Χρειαζόμαστε τέτοια εμβληματικά έργα στα Χανιά. Αυτό που δεν έχουμε απαντήσει ίσως είναι το πού και το ποια θα είναι τα βασικά μεγέθη της μαρίνας, αλλά και το πώς θα ενταχθεί στον ενιαίο σχεδιασμό του παραλιακού μετώπου. Για όλους εμάς υπάρχει ένα κρίσιμο ζητούμενο: η εκρηκτική ανάπτυξη του τόπου, που μας δημιουργεί την τεράστια ευθύνη ως τοπική αυτοδιοίκηση, να αντιπαραβάλλουμε τα δημόσια έργα, τις δημόσιες υποδομές που θα μπορέσουν να την υποστηρίξουν και ταυτόχρονα να αναβαθμίσουν την ποιότητα ζωής για τους μόνιμους κατοίκους».
Από τη μεριά του ο Περιφερειάρχης Κρήτης, Σταύρος Αρναουτάκης ανέφερε πως: «η Περιφέρεια Κρήτης συνδράμει με σημαντικές χρηματοδοτήσεις τον σχεδιασμό της Δημοτικής Αρχής για το παραλιακό μέτωπο», ενώ επισήμανε πως «με τη συνέργεια και τη συνεργασία των φορέων και του Υπουργείου, μπορούμε να διεκδικήσουμε αυτό το έργο, με τη σύμφωνη γνώμη της τοπικής κοινωνίας. Από την πλευρά τη δική μας, θα είμαστε δίπλα σε αυτό το οραματικό σχέδιο και θα κάνουμε ότι χρειαστεί για να το τρέξουμε».
Ο Γενικός Γραμματέας του Ε.Ο.Τ., Δημήτρης Φραγκάκης υπογράμμισε την απουσία μαρίνων από όλο το νησί της Κρήτης, στον χάρτη με τις μαρίνες της Ελλάδας, ενώ σημείωσε πως «έχει έρθει η ώρα να σταματήσουμε να το συζητάμε και να αρχίσουμε να το υλοποιούμε. Νομίζω πως αν υλοποιηθεί αυτό το έργο, ανεξάρτητα από το μέγεθος του τελικά, θα αλλάξει τη φυσιογνωμία των Χανίων, θα προσθέσει ένα πολύ μεγάλο πλεονέκτημα στην Κρήτη και φυσικά θα ωφελήσει τον τουρισμό αλλά και συνολικά, αναπτυξιακά όλο το νησί».
Τέλος, κατά την τοποθέτηση του, ο λιμενολόγος που ανέλαβε την προμελέτη του έργου, Δημήτρης Ρομπογιαννάκης, παρουσίασε τις τεχνικές προδιαγραφές της μαρίνας και ανέφερε ότι «η μαρίνα όχι μόνο θα είναι υπερσύγχρονη και πλήρως λειτουργική, αλλά με την ολοκλήρωση της, θα συγκαταλέγεται στις δέκα μεγαλύτερες της Ελλάδας». Ο κ. Ρουμπογιαννάκης ανέλυσε τη μεθοδολογία για την σύνταξη της προκαταρκτικής μελέτης, ενώ παρουσίασε και τα ενδεχόμενα σενάρια για την κατασκευή της νέας μαρίνας.
Μετά τις εισηγήσεις, ακολούθησε ένας εκτεταμένος κύκλος τοποθετήσεων από διάφορους εκπροσώπους σωματείων, τοπικών φορέων και συλλόγων, ενώ ο μελετητής απάντησε σε μία σειρά από καίρια ερωτήματα που διατυπώθηκαν από παρευρισκόμενους.